Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat is dit nu toch, zoon steeds dag koorts

Zoals de titel al zegt, mijn zoontje (net 6) heeft de laatste 3 maanden regelmatig ineens een dag koorts (rond de 39, soms 40). Geeft geen pijn aan, klieren in zijn nek zijn dik, maar doen geen pijn. Geen hoofdpijn, buikpijn, keelpijn, maar alleen koorts. Heel vreemd. Natuurlijk ben ik al bij de huisarts geweest, bloed laten prikken. Algeheel bloedbeeld, Hb, Pfeiffer, nieren, lever enz enz, geen afwijkingen gevonden. Ik had mijn geld gezet op pfeiffer, ook omdat hij zo moe is, maar uit zijn bloed blijkt dat niet. Kan het zijn dat hij het wel heeft, maar (nog) niet in zijn bloed te zien is? Iemand nog een ander idee? Als dit zo door blijft gaan ga ik natuurlijk weer terug naar de huisarts, maar ondertussen sta ik open voor ideetjes, ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

14-11-2010 om 12:30

Hier door stress

Dochter van bijna vier is zelden ziek, maar in tijden van hoogspanning (bijvoorbeeld vorige week toen ze haar eerste wendagen op de basisschool had), had ze 's middags en 's avonds verhoging (of koorts, niet gemeten). Ze is dan letterlijk ziek van de spanning. Soms moet ze er ook bij overgeven (gelukkig vaak ook niet). En na een nachtje slapen is alles weer goed.
Mijn man heeft precies hetzelfde, koorts bij spanning. Gek he?
Groetjes
Massi

Sanneke*

Sanneke*

15-11-2010 om 09:06 Topicstarter

Stress

Ik herken het wel hoor Massi, mijn man krijgt ook vaak koorts door veel stress. Zoon heeft het ook bij vermoeidheid, ik overigens ook. Achteraf heeft hij dit keer oorontsteking, want gisteren brak ineens de ontsteking door en liep er allerlei prut uit zijn oor. Vandaag alleen nog verhoging, ik heb hem wel even thuis gehouden uit school vandaag. Morgen weer naar school gok ik. Dank je wel voor je reactie!

Massi Nissa

Massi Nissa

15-11-2010 om 15:49

Ach jee

Oorontsteking, wat vervelend. Maar zo te horen had hij er niet bijzonder veel pijn aan (gelukkig).
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.