Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

m ik

m ik

03-01-2011 om 14:29

Wat is een goede/werkende hoestdrank?

Mijn zoon van 7 jaar hoest zich al een paar dagen de longen uit zijn lijf. Ik geef hem Tussistin, maar vind dit niet echt werken.
Wie heeft er een tip voor een goedwerkende hoestdrank?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-01-2011 om 15:42

Ligt aan wat voor hoest

Tussistin is homeopatisch dus in mijn beleving logisch dat het niet werkt.
Wat een goed anti-hoestmiddel is hangt af van wat voor soort hoest het is. Als er veel slijm in de longen zit dat opgehoest moet worden (productieve goest) dan geef je een middel (bijv broomhexine) dat het slijm oplost zodat het makkelijk opgehoest wordt. Heb je een droge kriebelhoest zonder slijmproductie dan is een hoestprikkeldempend middel (bijv. noscapine) weer geschikter.
Met een kind van 7 zou ik sowieso voorzichtig zijn met zelf dokteren en advies aan de apotheek vragen en als het langer dan een week duurt zou ik even naar de huisarts gaan.

m ik

m ik

03-01-2011 om 15:48

Soort hoest

dat was inderdaad wel handig geweest als ik dat erbij had gezet ! Het is een droge prikkelhoest, steeds een kort hoestje (en 's nachts erg irritant :-s)
En idd had ik ook mijn vraagtekens bij de Tussistin ivm het homeopathische. Ik zal vanmiddag langs de drogist en daar advies vragen. Maar hoop hier op wat gebruikerservaringen !
groetjes, Sonja

Puck

Puck

03-01-2011 om 17:05

Puckoudste

had ook al weken zo'n irritant kuchje. Met noscapine was hij er in een paar dagen vanaf.Hij is wel een stuk ouder dan jouw kind maar op de verpakking staat dat je noscapine vanaf 6 jaar mag gebruiken. Overigens zijn tabletten veeeeeeel goedkoper dan drankjes en langer houdbaar dus als hij al tabletjes kan slikken dan zou ik zeker daarvoor gaan.

m@ss

m@ss

03-01-2011 om 17:08

Hoi

ik ben absoluut niet tegen homeophatie, en gebruik graag tussustin. Maar ook wil snachts kunnen slapen. Bij een kriebel hoest kun je de rode natterman nemen is tegen kriebel en zit codeine in. Kunnen ze weer slapen..

Had je trouwens niet de tussistin die van 0 tot 6 jaar is?

groetjes mass

rhoos

rhoos

03-01-2011 om 19:21

Ik zweer bij

Toplexil hoestdrank voor de nacht!
de ergste hoestprikkel verdwijnt waardoor ze beter kunnen slapen.
succes!
groetjes
rhoos

m ik

m ik

03-01-2011 om 21:47

Bisolvon

Volgens zoon hoest hij wel wat slijm op, dus vanmiddag bij DA advies gevraagd. Aan mijn verhaal te horen dachten ze dat het een vastzittende hoest is en heb ik Bisolvon kids meegekregen. Hij heeft het nu 2 x gehad, maar nog geen resultaat ... zou ook wel erg snel zijn !
Ik ga het even afwachten en anders één van de dingen uitproberen die jullie beschreven.
Mag natterman met codeïne wel voor kinderen?
En euhhh ... of de tussistin voor kinderen van 0-6 jaar is? Ik heb het even nagekeken, maar ik denk het niet. Het staat in ieder geval niet op het etket.
Hij ligt nu de hele avond al te hoesten als een ... tja ...? Dat beloofd nog wat voor vannacht

m@ss

m@ss

03-01-2011 om 22:36

M ik

Hoi,
Dan heb je in ieder geval de tussistin voor oudere kids en volwassenen. Homephatie pakt niet de kwaal aan maar de oorzaak. En ja de 1 gelooft er niet in en de andere wel.

Natterman codeinne (rode verpakkinG). Die zou je kunnen overwegen om alleen voor de nacht te geven. Zodat hij kan slapen. Maar overdag niet geven het legt de hoest stil en dat wil je niet bij een productieve hoest (slijm).

dit is de info voor inname:

Hoe wordt Bronchicum Extra Sterk Nieuwe Formule gebruikt?
- Kinderen boven 12 jaar en volwassenen: 20 ml per keer, maximaal 4 maal per dag.
- Kinderen van 6 tot 12 jaar: 10 ml per keer, maximaal 4 maal per dag.
- Kinderen tot 6 jaar: 5 ml per keer, maximaal 4 maal per dag.

LET OP JE MOET DE RODE VERPAKKING HEBBEN WAAROP STAAT NIEUWE FORMULE, DE ANDERE IS INDERDAAD VANAF 12 JAAR!!

Ik ben zelf geen bisolvon fan maar flumicil. Je hebt er ook bruis van die werken perfect, en mogen vanaf 7 jaar.

Beterschap!

Puck

Puck

03-01-2011 om 22:52

M@ss

Eigenlijk is het niet verstandig om 's nachts de hoest stil te leggen bij een productieve hoest m.b.v. een hoestprikkeldempend middel, maar eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik dat ook wel eens gedaan heb als kindlief al een paar dagen slecht geslapen had van het hoesten. Je moet wat, maar het heeft beslist niet de voorkeur.

m@ss

m@ss

03-01-2011 om 23:01

Puck

volkomen met je eens~! Het is ook alleen een overweging als het slapen erdoor slecht gaat. Tja je moet dan wat.

Je kunt ook prometazine bij de HA vragen dat zorg dat je zoon ook beter kan slapen met de hoest.

m ik

m ik

04-01-2011 om 08:57

Vannacht (en m@ss)

Slechte nacht gehad doordat hij vrijwel de hele nacht heeft liggen hoesten. Zuigsnoepjes, wat drinken, hoestdrank, we waren lekker bezig :-s
De hoest wordt wel wat "productiever", hij begint beter door te hoesten en hoest nu ook echt slijm op (kwijl noemt hij het zelf)
Misschien dat ik inderdaad de Natterman die jij beschreef M@ss ga halen. Alleen om een betere nacht te hebben, zowel voor hem als voor mij ! Het is inderdaad beter om de hoestprikkel niet te onderdrukken, maar beter slapen is ook wel fijn !
En wat je schreef over homeopathie is ook zo hoor inderdaad. Heb het wel vaker gebruikt toen ze jonger waren en toen hielp het wel naar mijn idee.

Puck

Puck

04-01-2011 om 11:52

Ach anna

Ik vraag me af of meneer Bijl genuanceerd is en er werkelijk geen onderzoek is waaruit blijkt dat hoestmiddelen wél werken. Als dat er niet zou zijn dan is het idd heel vreemd dat al die middelen toegelaten worden. Ik geloof het niet zo dat er geen wetenschappelijke studies zijn dat hoestdranken wel werken. Verder is Radar meestal nogal opruiend die er alles aan doet om een vertekend eenzijdig beeld neer te zetten, beslist niet objectief. En mijn ervaringen in ons gezin zijn toch duidelijk anders dan wat in jouw posting staat.

Fianna

Fianna

04-01-2011 om 12:57

Ach

Ik heb nog nooit gemerkt dat hoestdrank wat je gewoon bij de drogist koopt werkt, niet bij mezelf, ook niet bij mijn kinderen en bij mijn man ook niet. Het kost wel vooral veel geld! Er worden wel meer dingen verkocht waarvan de werking niet is aangetoond, bijv homeopathische middelen.
Wat wel bij mij ietwat werkt bij kriebelhoest is codeine, voorgeschreven door de ha, dus niet dat ieniemienie beetje dat in Natterman zit.

bertje1

bertje1

04-01-2011 om 17:43

Ideaal

misschien vind je het niet lekker, maar kauwen op zoethout.. werkt echt! Of wat ook wel helpt vind ik zijn trekdroppen. Ik vind zelf verder weinig hoestdranken echt helpen.

Tango

Tango

04-01-2011 om 21:44

Daro

Hier gebruiken we bij dit soort hoestkriebels de hoestprikkeldempende tabletten van Daro, gewoon bij de drogist verkrijgbaar en mogen al vanaf 2 jaar volgens mij, heb even geen doosje bij de hand. Met name Tangodochter heeft veel gehoest. Talloze hoestdranken geprobeerd, zonder resultaat en vaak weigerde ze ze in te nemen. Daro-tabletten zijn niet zo groot, dus makkelijk in te nemen. Als ik zelf hoest doe ik meestal een combinatie van een Daro-tablet en tussistin om de keel te verzachten. Overigens gebruiken we hier altijd de suikervrije tussistin, die andere is echt heel vies, vind ik.

m@ss

m@ss

04-01-2011 om 21:45

M ik

Ik ben benieuwd of je het gehaald heb en of het werkt~!
Hier werkte het prima~!

m ik

m ik

05-01-2011 om 09:13

M@ss

Nee, ik heb het niet gehaald. Ik bleek nog paracetamol/codeïne in huis te hebben en in overleg met de huisarts mocht ik hem hier max. 3x daags een half tablet van geven. Hij heeft dit gistermiddag gehad en voor het slapen gaan, maar helaas met weinig resultaat. Van die "hete" keelsnoepjes hielpen wel, waardoor we beiden een wat betere nacht hebben gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.