Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

04-11-2009 om 22:29

Wat kost een beugel?

Ja hoor, net nu wij de beugels ingaan, verandert onze zorgverzekeraar de voorwaarden en is er een max bedrag voor orthodontie. Maar wat gaat een beugel totaal kosten? (dus met alle bezoeken e.d. erbij....). Dan kan ik eens rond gaan neuzen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

05-11-2009 om 07:21

Wij...

Wij waren in totaal ongeveer 2500 euro kwijt.Moet ik wel bij zeggen dat het ging om twee verschillende beuges en een orthotraject van ongeveer vier jaar.
Groetjes,bastet

Ligt aan de duur.........

Het ligt eraan hoe lang je die beugel nodig hebt. En ook wel wélk soort beugel je hebt. Hier blokjesbeugel...kostte ong. 850 euro (inclusief de foto's enzo ervoor) en dan om de 3 weken controle á 35 euro. Dit ongeveer 1,5 jaar lang en nu moet ze wederom elke 3 weken maar kost het 53 euro omdat er blokjes veranderd moeten worden en er scheve elastiekjes inmoeten en gemeten en gefotograveerd en weet ik veel wat allemaal. Als het goed is is ze ongeveer over een maandje of 3 klaar.
Dus reken maar uit.
groeten albana

dre

dre

05-11-2009 om 08:22

Verzekering per 1-1 aanpassen?

Hoi,

Wij zitten met de oudste nu midden in het ortho traject en zijn in totaal ong. €2000 kwijt. Dat is eerst een jaar een blokbeugel (overbeet) en dan ong 2 jaar slotjes.
Zou je niet eens kunnen kijken welke aanvullende verzekering bij je ziektekostenverzekering het wel vergoedt? Je kunt volgens mij per 1-1 het weer aanpassen en voor kinderen onder de 18 betaal je of nog niets of een paar euro per maand.

groetjes

Puck2

Puck2

05-11-2009 om 09:06

Dré

Voor zover ik weet valt een beugel toch niet onder je gewone aanvullende ziektekostenverzekering? Of is dat verzekeraar-afhankelijk? Wij hebben een aanvullende tandartsverzekering afgesloten. Voor een aanvullende ziektekostenverzekering betaal je idd voor een kind maar weinig, maar de aanvullende tandartsverzekering kost wel iets voor de kinderen volgens mij. Wij zijn overigens verzekerd bij Menzis met tandverzorgd 3 in het pakket: dekt 100% zonder maximum. Nu maar hopen dat dat bij de nieuwe polis ook zo blijft want ook wij zijn net gestart met een beugeltraject: eergisteren gehapt en foto's gemaakt, waarschijnlijk halverwege december een beugel.

Wij ook menzis

Wij ook menzis pakket 3 voor de kinderen en wij in pakket 4. Wij krijgen 80% van álles vergoed, de kinderen 100% orthodontie (dat kan de kinderen in een 'lager'pakket).
En ik hoop niet dat ze het aanpassen, dit is juist waarom we menzis hebben gekozen.
groeten albana

*madelief*

*madelief*

05-11-2009 om 15:20

Albana

Wij hebben ook menzis en ik heb een maand ofzo geleden ons pakket veranderd (kids ook pakket 3) omdat onze oudste een beugel moet; eigenlijk nu al, maar hiervoor zijn we nu dus nog niet verzekerd....Ik neem aan dat die wijziging per 1 januari ingaat?

dre

dre

05-11-2009 om 16:01

Puck, dat bedoel ik ook

Hoi Puck,

Wij zijn toevallig ook verzekerd bij Menzis, maar als je daar dan bijvoorbeeld tandverzorgend 1 neemt, wordt weer niet alles mbt orthodontie vergoed. Dat bedoel ik met een aanvullende verzekering, je betaalt er in dit geval niets of weinig voor, maar het levert je in het geval van een beugel veel op!

groetjes

Nasha 1st

Nasha 1st

05-11-2009 om 23:16

Daarom dus

wij zijn ook bij Menzis en de tandartsverzekering die ik nu heb gaat vanaf 1 januari dus veranderen en nog maar max 2500 vergoeden.....En is dat dan voldoende?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2009 om 00:05

Overstappen tijdens beugelbehandeling

Ik ben vanwege de beugel van jongste dochter van verzekering gewisseld. Bij Univé moesten we eerst een jaar aanvullend verzekerd zijn voor we aan een beugel konden beginnen en bij de Amersfoortse/Fortis konden we gelijk van start. Maar ik wil eigenlijk heel graag weer terug naar Univé. Zou bij overstap tijdens een beugelperiode ook gelden dat je eerst een jaar aanvullend verzekerd moet zijn? Volgens dochter duurt het niet lang meer, ze zijn tevreden over het resultaat.

Voor volgend jaar

Heb ik me er nog niet in verdiept. Maar nu (dit jaar dus) vergoed menzis tandverzorgd 3 alle orthodontie voor kinderen. Wij hebben tandverzorgd 4 en die vergoed van álles (ook kronen dus b.v.) 80%.
groeten albana

Maar 2500 lijkt me wel redelijk

Ik denk dat 2500 trouwens voor 1 jaartje wel 'genoeg' is. Het duurste is het eerste jaar omdat aanschaf en inzetten beugel het duurste is. Misschien moet je streven naar aan het eind/helft jaar erin zetten(niet in januari dus), maar dat hangt natuurlijk ook van de omstandigheden en de orthodontist af. En dan heb je nog maar een half jaartje controle erna en het jaar erop red je het dan zeker.
groeten albana

Nasha 1st

Nasha 1st

06-11-2009 om 19:53

Het is

2500 eenmalig, waar ik uit begrijp, voor het totale beugelpakket....

Prijsplan

Als het goed is, dan maakt de ortho eerst een plan voor je kind, en daarbij staat gelijk hoeveel het traject kost.

Tel er in ieder geval een potje onvoorzien bij op, het plan geldt wanneer alles vlekkeloos verloopt. En sommige dingen kun je niet helemaal sturen.

Wij zitten bij de IZA, en die vergoed 80% met een maximum. Dat maximum gaan wij ruimschoots voorbij omdat dochterlief allerlei complicaties heeft waar ook de kaakchirurg aan te past komt. Maar dat komt goed met een verklaring van de ortho richting de verzekering: ze is geen doorsnee geval en we kunnen dat overtuigend aantonen. Daardoor krijgt ze extra vergoeding tot het allemaal klaar.

Zo kan het dus ook. Maar ik hoop voor je kind dat dat het die weg bespaart blijft

Nasha 1st

Nasha 1st

06-11-2009 om 22:22

Moppeke

maar of dat voor de opzegdatum van de verzekering gaat lukken? Ik weet het niet. Kan natuurlijk wel kijken om over te stappen naar een duurdere....Want in de komende jaren zullen er nog wel 2 beugeltjes bij gaan komen

Nasha 1st

Nasha 1st

08-11-2009 om 14:14

Maar

weet iemand het totaal bedrag?

Ook kaakchirurg maar........

Bij ons viel die behandeling niet onder de orthoverzekering (tandarstverzekering dus). Die behandeling bij de kaakchirurg viel gewoon onder de ziektekosten. De verplichte nog wel (dus 1).
Maar misschien is dat ook afhankelijk van welke behandeling die kaakchirurg uitvoert? (Ik kan me voorstellen dat een kies trekken operatief weer wél onder de tandverzekering valt...)
groeten albana

100%mama

100%mama

11-11-2009 om 12:18

Totaal

rond de 2500 euro bij een gemiddelde van 2 jaar beugelen. 800,= start tarief (volledige slotjes beugel) anders 450,= (uitneembare voorziening). Daarna betaal je per 5-6 weken het maandtarief tussen de 40-60 euro afhandelijk van de beugel soort (vast of uitneembaar).

Meer ...

Het ligt eraan ook hoe lang het traject is. De meeste hebben 2 jaar nodig. Sommige langer. Ligt verder zoals er al gezegd is aan het type beugel. Brackets of slotjes zoals ze ook genoemd worden zijn idd stuk duurder. Onze oudste is nu 3 jaar al in het traject. Gewoon omdat hij een hele late wisselaar is. Nu 16 en moet nog 2 kiezen wisselen. Zijn er wel maar er gebeurd nog niets. Dus duurt ook langer voordat het hele gebit mee kan doen om alles bij elkaar te trekken. Onze tweede is ondertussen ruim anderhalf jaar onderweg met een buitenbeugel maar het vlot niet.
Wij zijn CZ verzekerd met aanvulling voor tandarts basis. Eerst idd 2500 en dan eigen kosten en de rekeningen 80 %. Maar nu collectief verzekerd met super groot voordeel nu ortho 100 % verzekerd !! Dus kijk effe of dat voor sommige ook kan schelen, collectief verzekeren via werk man/vrouw. Vaak betere dekking. En goedkopere premies ! Is maar tip.
Gr. Rymcke

100%mama

100%mama

12-11-2009 om 17:01

Klopt

had ik ook geschreven, bij een gemiddelde beugeltijd van 2 jaar.

J emoet idd goed de verzekeringen naast elkaar leggen en idd, collectief is helemaal top, helaas hebben veel (kleine) werkgevers deze mogelijkheid niet. Maar navragen is een absolute optie hoor!

Nasha 1st

Nasha 1st

12-11-2009 om 20:39

Ik ben

collectief via de FNV bij de Menzis, de verzekeringen bij man en mij zijn slechter, duurder en minder vergoedingen....maar ik zou wel die duurdere tandartsverzekering kunnen doen natuurlijk....2500 is vrij krap begijp ik al...ik kan niet inschatten hoe lang zoon bezig zal zijn, maar zijn 2 hoektanden staan voor de 2 buitenste snijtanden....die moeten dus fors naar achteren....net als bij mij vroeger.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.