Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heidi*

Heidi*

11-02-2011 om 15:08

Wat kun je hier aan doen? [weerstand]

Onze zoon is bijna 12 en al zijn hele leventje een vatbaar mannetje. De eerste twee jaar was hij 1 week ziek, 1 week beter en zo door. Het 2e tot het 4e jaar 15 weken per jaar ziek en daarna ook nog altijd wel een keer of 6 per jaar.

Het ziektebeeld is steeds hetzelfde, hoofdpijn, keelpijn (amandelen zijn er al uit) hoge koorts en een pijnlijk lichaam. Vaak er ook nog een bindweefsel ontsteking van de ogen er bij. Het duurt altijd 4 hele dagen. Hij is echt beroerd en valt steeds in slaap.

Zijn afweer is al nagekeken en voldoende bevonden.

Herkent iemand dit en gaat het over of wordt het beter? Wat kun je er zelf aan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

11-02-2011 om 15:24

Sukkelen

Vervelend zeg. Ik zou van alles proberen denk ik. Acupunctuur om mee te beginnen.

Verder zou ik vragen aan de dokter voor doorverwijzingen tot er een oorzaak gevonden wordt, want dit is echt niet normaal!

Koorts-sydnroom

google daareens op. Wellicht herken je wat en is het eens iets om de artsen te laten onderzoeken of dat het ook kan zijn. Eigenlijk, dat het dat in elk geval niet is.

http://www.printo.it/pediatric-rheumatology/information/Olanda/13.htm

groetjes van Purk

Heidi*

Heidi*

11-02-2011 om 20:31

Purk

Dank je wel!
Dat MAPS lijkt wel heel erg op wat hij heeft.
Ik ga dat zeker even bij de huisarts aankaarten.

Bedankt!

Heidi*

laat je nog een keertje weten hoe het verder gaat. Ik hoop dat jullie snel een diagnose vinden voor deze koortsaanvallen, maar hoop toch eigenlijk ook dat het blijkt dat hetn geen koortssyndroom is.
Ik heb namelijk getwijfeld of ik het wel moest opperen, omdat het een behoorlijk heftige aandoening is. Ik wilde je niet ongerust maken, maar de kennis bij je weghouden wilde ik ook niet.
In mijn omgeving ken ik een jongetje met dit syndroom. Zijn ouders hebben een behoorlijke zoektocht achter de rug. Vandaar dat ik ervan af wist.

groetjes van Purk

Heidi*

Heidi*

11-02-2011 om 20:56

Purk

Ik laat het je weten.
Ik heb even gegoogled op koortssyndroom en een arts in het AMC gemaild. Ik ben benieuwd naar zijn reactie. Het beeld is namelijk niethelemaal hetzelfde, maar het lijkt wel behoorlijk.

Heeft dat jongetje het MAPS syndroom? En hoe is het met hem?

Heidi*

ik weet dat het nog wel even een zoektocht was naar de juiste vorm. Ik kan je zo niet zeggen welke vorm hij heeft. Daarvoor spreek ik ze te weinig.

Ik weet dat hij zeer regelmatig aanvallen heeft. Elke zes weken ongeveer. En dan is hij zeker een week uit de running. Het komt vaak naar aanleiding van stress, maar ook een forse val of een spannende gebeurtenis (kan dus ook iets leuks zijn).
Goed, ik vind het best een ingrijpende aandoening, aangezien hij hierdoor b.v. zoveel schoolverzuim heeft dat het zorgwekkend is. Ouders maken zich ook zeker zorgen over de toekomst; opleiding, werken etc.

Goed, ik hoop voor jullie dat het snel duidelijk is wat er met jullie zoon aan de hand is. Het is namelijk helemaal niet gezegd dat dit het is voor jullie. Ik herkende alleen de symptomen en wilde het daarom melden.

Sterkte ermee! Ik hoop dat de arts uit het AMC vlot reageert.

groetjes van Purk

Heidi*

Heidi*

12-02-2011 om 09:33

Al 2 reacties

Ik heb 3 academici gemaild waarvan er al 2 hebben gereageerd dat het het erg veel op lijkt. Een daarvan is de goeroe op dit gebied en vindt het zinvol nader onderzoek te doen.

Wordt vervolgd....

Fianna

Fianna

12-02-2011 om 10:38

Sterkte

met je zoektocht. wat ik niet begrijp is dat enkele andere arts heeft gezegd dat dit verder uitgezocht moet worden!

Heidi*

fijn dat er in elk geval een reactie is dat ze het nu verder willen onderzoeken. Ik wens jullie bij deze onderzoeken veel sterkte toe. Het is erg spannend lijkt, me want ik kan me voorstellen dat als je leest over het koortssyndroom dat je je zorgen gaat maken.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.