Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat moeten we met die wrat op haar voet?

dochter van 4 heeft een flinke onder haar voet en we waren voor het weekend bij de pedicure voor de cryopen (iets nieuws tov stikstof en minder pijnlijk)maar omdat er veel eelt bij zat, kon ze er niet bij. Toen dochter het mesje zag, was het klaar en ze was ook niet te vermurwen het met een freesje weg te laten halen.
Nu krijgen we van de huisarts een zalfje om de eelt zacht te laten worden en komen we daar kennelijk toch terecht voor de stikstofbehandeling.
Maar als we al wijzen naar de wrat, begint ze te piepen.
Hoe maak je een kind van 4 duidelijk dat het nodig is? Kan ook niet zeggen dat het geen pijn zal doen, want dan lieg ik.....Maar dat ding moet gewoon weg. Klaar.
Tips anyone?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij zoon

zoon had zowat een jaar geleden ook een wrat onderaan zijn voet, best een grote. Wij kregen een pot met zalf mee, dat moest elke avond gesmeerd worden, en de wrat zou vanzelf verdwijnen. Wij geloofden er niet veel van, maar inderdaad, na een week of 4 -denk ik- was de wrat weg en ze is niet meer teruggekomen. Niks pijn, niks terug naar de dokter, niks met mesjes.
We moesten de wrat insmeren met de zalf en daarna de huid errond met nagellak beschermen en stevige plakker errond. De huid werd steeds weker en op een bepaald moment kwam een deel van de huid gewoon los.

Dus: wie weet is dat zalfje wel zo 'agressief' dat dagelijks smeren wel degelijk helpt, zonder verdere ingrepen. Hier alvast wel.

Kijk eens in het archief

Ik zou ook eens beginnen met de middelen waar geen mes en geen stikstof aan de te pas komt. Is formule W nog in de handel? Dat maakt de boel ook zacht.
En zoek eens in het archief op wrat en ducktape, je schijnt ook wratten te kunnen verwijderen door ze met ducktape af te plakken.

Groeten,

Temet

Eerst insmeren, dan ducktape/pleister

Dat werkte bij mijn zoon goed. De wrat (alleen de wrat, anders wordt de huid eromheen ook te zacht) insmeren, en dan goed afdekken met ducktape of leukoplast.
Om je dochter ervan te overtuigen dat het nodig is kan ik je geen tips geven. Mijn zoon is 7 en snapte wel dat het noodzakelijk was om de pijn bij het lopen te verhelpen.

notje

notje

15-11-2010 om 19:25

Formule -w

Zoals anderen al schreven eerst de milde methode proberen.
Hier had dochter ook een diepe wrat onder haar voet.Smeer eerst blanke nagelak om de wrat of vaseline en dan iedere avond formule-w er op.Ik heb het een paar weken volgehouden en ineens kwam hij eruit.Het eelt moet namelijk eerst weg voordat de wrat eruit kan.
Dit was het advies van de huisarts,omdat hij het wegsnijden of bevriezen liever niet doet bij kinderen.

joep

joep

15-11-2010 om 19:45

Slaap

Mijn zoon heeft ook een voetwrat gehad toen hij 4 was en wilde er ook niks op. Moeilijk discussieren dan, want het is toch hun lijf. Hij beweerde er ook geen last van te hebben.
Ik heb het er gewoon snachts op gesmeerd, zaklamp mee en na een dag of 10 ging hij er al af.

Formule w

er op smeren dagelijks, is het zo weg.

Chris35

Chris35

18-11-2010 om 11:47 Topicstarter

Proberen

Van de huisarts een alternatief voor formule W gekregen, hogere concentratie. Moet op de wrat en niet oh het eelt eromheen (en dacht ik nou écht duidelijk geweest te zijn tegen de HA-assistente
Nu ja, we proberen het maar en anders ga ik wel met jullie tips in de weer. Ik zag gisteravond wel dat er best wat gepulkt kan worden, maar dat zou ik dan in haar slaap moeten doen, hahaha!

Guinevere

Guinevere

18-11-2010 om 12:32

Zelf laten doen

Bij onze zoon mochten we toen hij 6 was niet eens wijzen naar zijn voet, toen daar een wrat op zat. Dus we hebben hem de behandeling zelf laten uitvoeren. Natuurlijk onder begeleiding, maar hij had zelf de controle. Dat ging heel goed, het duurde misschien iets langer voor de wrat weg was maar uiteindelijk is ie verdwenen (met zo'n thuis-bevriessetje).

(Janneke67)

(Janneke67)

18-11-2010 om 12:51

Bij mijn zoon heeft maar 1 ding geholpen

en dat was echinaforce met thuja D6 druppels. Beiden van dr. Vogel. En dan de druppels om in te nemen, dus niet de olie!

Echt, een wondermiddel met wratten...na 2 maanden was het ventje van al zijn wratten af! Je moet dus wel even geduld hebben. Maar dit doet niet zeer, is niet pijnlijk, dus geen drama's....

Groetjes Janneke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.