Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat te doen aan wondjes aan handen?

Ik heb nu al heel veel last van wondjes aan mijn handen van de kou. ik draag wel gewoon handschoenen.
de wondjes springen erin, heel pijnlijk.

wat kan ik hieraan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

02-12-2010 om 21:09

heb ik ook. Althans eentje dan, een diepe kloof aan zijkant wijsvinger, heel pijnlijk kan vinger amper meer buigen. Draag ook handschoenen en vet mijn vinger in.

Het enige wat hier een beetje helpt

Is Lanette/Vaseline 50%, 's nachts goed laten intrekken met katoenen handschoentjes aan.

Levertraanzalf

Ik week mijn vinger eerst 5 minuten in badedas om het wondje schoon te maken en daarna een pleister met levertraanzalf(Jecovitol), is verzachtend en ontsmettend.
Helpt goed!

Tessa

Smeren, smeren, smeren

Blijven smeren. Wat goed helpt tegen allerhande winterleed en waar je poezelige handjes van krijgt is kamferspiritusglycerine (ook goed tegen wintervoeten) maar als je al kloofjes hebt doet het zeer.

Als ik van die zere plekjes heb doe ik er vaak Bepanthen of Nestosyl op, dat verzacht.

En ondertussen maar duimen dat de wind draait.

groeten,

Temet

annemir

annemir

03-12-2010 om 10:50 Topicstarter

Bedankt

oke bedankt voor alle tips!!! smeren dus
kampferspiritus had ik idd van mijn vader gehad maar men dat voelt echt niet lekker....

Rafelkap

Rafelkap

03-12-2010 om 13:17

Handschoentjes

Je kan bij de apotheek witte handschoentjes kopen (die je onder je wanten aandoet. Als je je handen dan flink insmeert (bepanthen, vaseline of iets dat de apotheek aanraadt) dan kan het tenminste goed intrekken en smeer je het er niet meteen af.
Sterkte!

koentje

koentje

03-12-2010 om 23:51

Grootmoeders tip

masseer je handen met gebruikt koffiedik!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.