Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

An-nA

An-nA

29-05-2020 om 21:35

Wat te doen tegen overmatig zweten?

Ik heb met name in deze dagen erg last van zwetende oksels. Erg gênant, ondanks dat ik me dagelijks was, mijn oksels scheer en katoen draag. Ik ben niet te zwaar en drink ook niet. Wie weet wat het beste helpt. Ik schaam me zo.....

Jesse_1

Jesse_1

29-05-2020 om 21:56

Niet nodig

Syneo 5 helpt geweldig en al binnen een paar dagen.

Saweetie

Saweetie

29-05-2020 om 22:53

Nuud

Sinds 2 maanden gebruik ik Nuud deodorant, en voor het eerst heb ik nu een deodorant die echt meerdere dagen werkt. Ik heb echt verschillende deo’s geprobeerd: syneo, odorex dry, deoleen,etc. en geen van alle werkte afdoende. Nuud is een soort zinkzalf; dierproefvrij, vegan, zonder geurstoffen en zoals ze zelf zeggen zonder vage chemicaliën. Dat laatste vind ik iig lastig te beoordelen,want ik weet niet precies wat er dan wel in zit en waarin het verschilt van ‘gewone’ deodorant. Maar het werkt echt, dus ik ben er erg blij mee. Het is niet echt goedkoop; een tube van 20ml kost €13,-, maar je doet er 3 maanden mee.

Baking soda

Wassen met ouderwetse sunlight zeep en en daarna flink insmeren met baking soda. Beide doden de bacterie voor de stank zorgen. En misschien halverwege de dag nog een keertje herhalen.

Botox

Als geen enkele deo helpt zou je Botox kunnen overwegen. Kost wat, maar dan schijn je er echt vanaf te zijn, legt de zweetklieren lam ofzo.

skik

Flavia

Flavia

30-05-2020 om 08:25

Bakingsoda

Baking soda direct op je huid smeren en lang laten zitten kan voor flinke irritatie zorgen en zo ik niet direct aanraden hoe vaak het ook in huismiddeltjes wordt aangeraden.

Dees

Dees

30-05-2020 om 09:39

Skik

Mijn nichtje heeft dat toen laten doen, liep in de winter in T-shirt maar nog groene oksels in haar shirt van het zweten.

Botox werkt goed maar is duur en moet herhaald worden.

Geen last van

Hier absoluut geen last van baking soda irritatie. Werkt uitstekend bij mij. Deo's verstoppen vooral de klieren, dat kan ook voor irritatie zorgen.

zebra

zebra

31-05-2020 om 12:03

bij mij helpt

rexona stick, antitranspirant best goed. Het enige nadeel is dat het wel plekken geeft op mijn shirt.

Brianna F

Brianna F

01-06-2020 om 20:05

Myra dry

Dochter heeft elk jaar botox late spuiten, dat hielp een maand of 7. Toen een nieuwe methode uitgeprobeerd, Myradry heet dat. Het is nu 4 jaar geleden en nog steeds okselfris.

Sweaty

Sweaty

01-06-2020 om 20:48

iontoforese

https://www.overmatigzweten.nl/viewforum.php?f=16

Ook een mogelijkheid

Guppie

Guppie

03-06-2020 om 18:05

Zenuwstelsel/hormonen

Vergeet niet de werking van je zenuwstelsel. Sympathicus en parasympathicus. Insulineresistentie, tekort aan vitamine D.
https://heartfulness.be/Hartcoherentie/orthosympathische_parasympathische_zenuwstelsel.html
https://voedingsadviesrotterdam.nl/diabetes-insulineresistentie-en-huidaandoeningen/

mirreke

mirreke

03-06-2020 om 19:58

Bij mij werkt

Odorex extra dry (glazen flesje in een doosje).
Je doet wat van het flesje op een wattenschijfje en dept daarmee je oksels. Werkt perfect.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.