Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Water wratjes

Een vraagje:
1. Moet je met waterwratjes naar de huisarts? Mijn dochter heeft er een stuk of 6 in haar knieholte zitten, maar er verder geen last van.
2. Wat kun je doen om van waterwratjes af te komen? Of gaat het vanzelf weg?

Wie weet raad?

groetjes,
Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

20-02-2011 om 19:27

Archief

Juulia,
In het archief kan je vast een heleboel tips vinden.
Met waterwratjes hoef je niet naar de huisarts en ze gaa nvanzelf weg. Sommigen gebruiken zinkzalf of jodium om dat te bespoedigen. Ze zijn erg besmettelijk dus goed schoon houden en handdoeken e.d. niet voor evt. andere kinderen gebruiken.

Anonix

Anonix

20-02-2011 om 20:39

Gaan vanzelf

Ze gaan vanzelf weer weg. Zoon heeft er flink wat gehad op z'n armen. Op een gegeven moment raakte er een paar flink ontstoken en verdwenen ze weer... Heeft wel een aantal maanden geduurd (en dan was hij er volgens mij snel vanaf).

Bij ons

Werkte het erg goed om er betadine zalf op te smeren. Iedere avond voor t slapen gaan. Ja, de pyjama en beddegoed worden er geel van, maar daar is de wasmachine dan weer voor zullen we maar zeggen!
Bij ons leek t wel of de betadine die dingen eruit trok zeg maar. Ik moet er wel bij zeggen dat ze ze toen al een jaar hadden, dus wellicht was t lichaam al bezig antistoffen aan te maken...
Hou wel in de gaten dat ze niet gaan ontsteken. Hier meerdere keren grote onderhuidse ontstekingen van die krengen! Dat doet onwijs pijn en is echt heel zielig.
Ohja, je zal t al wel weten: probeer je kind zover te krijgen dat ze er niet aan gaat krabben, dan infecteert ze zichzelf en wordt t alleen maar erger.
Succes ermee, ti's waardeloos, maar gaat allemaal weer over!

Inge

Inge

28-02-2011 om 18:17

Wratjes

Jaaaa, ze gaan weg, maar vanzelf? Neuh, dat kan ik niet zeggen. De eerste wrat is uiteindelijk fors gaan ontsteken, veel, heel veel pus en een keiharde witte kern. De eerste keer dat we zo'n dikke bult open maakte om de troep eruit te laten gaan, hebben we de kern laten zitten. Wisten wij veel. Binnen no time was alles weer ontstoken. Naar de huisarts en die zei dat die kern er echt moest: dat is de wrat. Hij heeft toen alle wratten met een 'lepel' eruit gehaald. Even verdoofd met zo'n spuitbus, soort bevriezen en hup, lepeltje erin, klaar. Voordat m'n zoon auw kon zeggen, was het al gebeurd. Geen littekens, behalve die van de ontstoken wratten, binnen een dag was het leed geleden. En dit was heel wat kindvriendelijker dan een heftige ontstoken wrat openmaken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.