Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Waterpokken of 5e ziekte?

Op de psz heersen waterpokken en 5e ziekte. En ik heb sinds vandaag een kind met vlekjes. Allemaal rode vlekjes, op een heel enkele lijkt een blaasje te zitten. Ze jeuken. Verder voelt m'n zoontje wel wat warm, maar voelt zich verder redelijk goed, is ook niet verkouden (geweest) ofzo.

Heeft iemand enig idee waar dit het meeste op lijkt? Dan weet ik tenmiste met welke wapens ik de vlekjes aan kan vallen. Ik geloof niet dat ik met deze vraag nu erg welkom ga zijn bij de huisartsenpost.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-03-2009 om 17:27

Klinkt als...

Klinkt voor mij toch het meeste als waterpokken. Overigens ben ik hier bij zoonlief de 5e ziekte op dezelfde manier te lijf gegaan als de waterpokken. Met paracetamolzetpillen en veel zinkzalf.

Waterpokken

zou ik op gokken. Bij de 5e ziekte heb je geen vochtblaasjes. Maar inderdaad, zoals Guinevere al zegt. De behandeling voor allebei is eigenlijk hetzelfde.
Succes!

Tijgeroog

Tijgeroog

30-03-2009 om 17:06 Topicstarter

Zal idd wel waterpokken zijn en

Bedankt voor de reacties. Ik heb 'm gisteren 2 keer aangestipt met calendulan (de open plekjes met nestosyl) en 'm in een zemelenbad gestopt. Lang leve de koopzondagen.

De zemelen en het washandje lagen klaar, het bad werd gevuld:
Mama, waar is dat voor?
Dat is om het bad te doen, dan gaan je bultjes sneller weg.
Vervolgens draai ik me even weg van het bad, en terwijl ik me terug draai zie ik de halve zak zemelen in het bad verdwijnen, hij wou graag even helpen. Conclusie: ook met de zemelen in het water gaat het allemaal best goed.
Vandaag had ik het idee dat er niet heel veel plekjes bij zijn gekomen (hoeft ook niet, ik vond 193 wel genoeg), er zijn er wel meer met een blaasje maar de meeste niet. En degene zonder blaasje lijken al iets minder vel en groot te worden. En hij lijkt er niet veel last van te hebben, jeukt wel maar het stoort niet echt en hij heeft geen koorts. Hij speelt al de hele middag in de zandbak.
Het lastigste is dat al z'n vriendjes een baby thuis hebben, dus hij kan nergens gaan spelen...

Calendulan-emulsie

werkt verkoelend en gaat de jeuk wat tegen. Gewoon overal smeren,ook lekker in zijn haar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.