Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ayanna

Ayanna

24-06-2011 om 09:22

Waterpokken: tips?

Yep, we hebben ze in huis! Zoontje van bijna 5 heeft waterpokken. Begon gisteren met een klein bultje in zijn gezicht en vanochtend blaasjes in zijn nek, op zijn romp en op zijn voorhoofd. Nu kan ik me uit oude draadjes het havermoutbad herinneren. Maar is er nog iets wat ik kan doen voor hem???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lotio alba

Bij erge jeuk kun je de pokken aanstippen met lotio alba (apotheek, zonder recept te krijgen), kijk wel uit want het kan wat bijten op de huid rond de pok.
Verder zou ik zijn nagels goed kort houden en zoveel mogelijk zien te voorkomen dat-ie eraan krabt, vooral in zijn gezicht. Je houdt er echte gaatjes aan over. Beterschap!
Oja, wb die havermout: ik zou hem in een badje zetten en dan die havermout in een washandje doen en uitknijpen, anders blijven die zemelen zo aan zijn lijfje plakken.

Bibi72

Bibi72

24-06-2011 om 11:13

Havermouttip

Ik deed dastijds de havermout in een pantykousje, natmaken (doorweken) en dan maar deppen met de slijmerige "melk" die eruit komt. En idd ook mijn dochters hebben "gaatjes" gelukkig niet in het gezicht.

Ayanna

Ayanna

24-06-2011 om 12:14

Besmettelijk volwassenen?

Ik heb zelf als kind waterpokken gehad en op latere leeftijd gordelroos in mijn gezicht. Heb daar ook een gaatje aan over gehouden op mijn ooglid. Maar in hoeverre is dit nu ook besmettelijk voor ons, de ouders dus?
Heb trouwens havermout in huis en bij apotheek een soort schuim gekocht ter verlichting. Tip van het pantykousje is ook een goede! Hoef je niet speciaal een bad te maken. Het valt qua jeuk nu nog mee, maar hij zit nog echt in het beginstadium. We zien het wel. Hij zou dinsdag op schoolreisje gaan....denk niet dat dat er nu in zit...zielig.

Ayanna

Ayanna

24-06-2011 om 12:16

Even nog toelichting

Ik bedoel met besmettelijk voor ons: ik heb dus gordelroos gehad en in hoeverre zou ik nu de kans lopen om weer gordelroos te krijgen? Of staat dat los van mekaar, omdat het virus sowieso in mij zit???

Volgens mij

is het vooral als je weerstand extreem laag is. Want het virus blijft je houden maar wordt in toom gehouden door je afweer.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gordelroos

May

May

24-06-2011 om 14:40

In bad..

Ik gooide het pantykousje met de havermout altijd gewoon in bad, grote voordeel is dat het niet zo'n kliederboel wordt, je pakt het eruit en gooit het weg..

Annet

Annet

24-06-2011 om 17:46

Hier een ondiep laagje in bad met havermout

Dan wordt dat laagje helemaal melkachtig en daar kun je kind dan mee deppen en kind kan erin gaan liggen.
Buiten het bad deppen of in een douche lijkt me niet handig.

Rafelkap

Rafelkap

24-06-2011 om 18:57

Mijn zoontje

van zes vond die havermout niet werken. Alleen de tijd dat hij in het badje zat een beetje. Het fijnste vond hij een goedje dat je bij elke drogist en apotheek kan kopen, een soort schuim (weet even de naam niet meer). Ik heb ook mentholpoeder uitgeprobeerd, ook dat was niets.
Verder is het gewoon afzien en uitzitten. Zoontje heeft er twee kogelgaten in zijn hoofd aan overgehouden, ben bang dat dit niet meer wegtrekt (sinds maart)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-06-2011 om 21:21

Mijn kinderen

en die in de buurt hebben allemaal heel veel baat gehad bij mentholgel. Gewoon bij Etos te koop. Geen last van jeuk gehad.

Dendy

Ayanna

Ayanna

25-06-2011 om 08:23

Ach jee

Gisteren viel het op zich nog mee met bultjes, maar nu heb ik echt een krentebolletje. Vannacht had ie koorts en heeft slecht geslapen. Op zich valt het met de jeuk ontzettend mee. Ik heb idd bij de apotheek een soort schuim gekocht en daar hebben we hem gisteren twee keer mee ingesmeerd, maar het werkt goed dus.

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2011 om 12:05

Ayanna

Geen zorgen, het staat los van elkaar. Dat virus draag je al bij je, en bij sterk verminderende weerstand vlamt het op, in de vorm van gordelroos.

Niet afspoelen

Bij ons duurde het 2 a 3 dagen voor het zemelbadje effect had op het terugdringen van de jeuk. Het is dan ook verstandig om voor er jeuk is, te beginnen. En niet afspoelen of inzepen: alleen afdrogen (en wellicht insmeren).

Ayanna

Ayanna

26-06-2011 om 21:59

Waterpokken update

Er komen nog steeds nieuwe blaasjes bij. De 1e lichting is al aan het indrogen, maar hij heeft dus ook nog blaasjes gevuld met vocht. Koorts blijft nu weg, meneer heeft alleen totaal geen eetlust. Maakt niet uit wat je hem aanbiedt, zelfs ijs, friet en pannenkoeken kunnen het nu niet voor hem doen. Vanmiddag had hij trouwens diarree, Vieze dunne, groene waterpoep. Hoort dat er ook bij? Havermout in combinatie met het schuim doet wonderen want over jeuk mogen we tot nu toe niet klagen.
Heb hem inmiddels maar afgemeld voor het schoolreisje. Zo sneu...zijn 1e officiele basisschool-schoolreis....

Ayanna

Ayanna

26-06-2011 om 23:22

Haha...

...dat had ik zelf ook al bedacht. Maar laat mij maar lekker in de waan dat ik mijn kind hiermee 'help'. Het kan idd goed zijn dat hij sowieso geen jeuk heeft, maar het ziet er zo sneu uit en ik kan verder zo weinig voor hem doen. Dus of havermout wel of geen effect heeft....I don't care. Het geeft mij het gevoel dat ik IETS doe en wat maakt het in dit geval nou uit of het placebo-effect is of niet?

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2011 om 11:19

Haha

"..2 a 3 dagen voor het zemelbadje effect had op het terugdringen van de jeuk."
Dan neemt sowieso de jeuk af. Wat je ook erop smeert dus.
Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.