Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Waterwrat ontstoken

Goedenavond,

Ik heb inmiddels al heel wat topics over waterwratten doorgespit maar ik vind geen antwoord op mijn vraag. Mijn zoon heeft een waterwrat op zijn been die nu ontstoken is. Ik lees dat dit wellicht het begin van het einde is. Het is wel echt een enorme plek! centimeter in doorsnee. De huisarts heeft een antibiotica zalfje voorgeschreven vrijdag en het ziet er wel wat rustiger uit maar de wrat + korst in het midden zit er nog gewoon. Iemand een idee hoe lang het na de ontsteking dan nog duurt voordat de wrat echt verdwijnt?

Meer ervaringen met waterwratten zijn welkom

Alvast bedankt

bicyclette

bicyclette

23-03-2020 om 20:58

veel ervaring

Zoon heeft ze vroeger ook gehad. Hij had ze vooral in zijn knieholten. Het enige dat redelijk hielp was eindeloos veel betadine erop smeren, dat hield de ontstekingen meestal in toom. En zorgen dat je kind niet gaat krabben! Dat deed mijn zoon wel, en dat zorgde voor eczeem. En dat ging alleen over met hormoonzalf. Ik denk dat het wel een jaar of twee heeft geduurd voordat hij er echt vanaf was.
Inmiddels is hij volwassenen - de littekens zitten er nog steeds

Tijgeroog

Tijgeroog

23-03-2020 om 21:05

Krentenbaard

Het klinkt alsof er krentenbaard in is gekomen, daarom de antibiotoca-zalf.

Mijn ervaring (inmiddels 8 jaar geleden): je zit er heel lang tegenaan te kijken en te hopen dat het snel weg is. En dan is het weg en vergeet je dat het er gezeten heeft, totdat je er jaren later op ouders online iets over leest.

Ik kan me nog wel herinneren dat er op gegeven moment een enorme ontsteking zat, ook krentenbaard. Daar hebben we even mee geworsteld (en wat andere zieken in huis), en ik kan me niet herinneren dat het er daarna nog was.

Ik zou nu wel goed in de gaten houden dat het niet op andere plekjes ook gaat ontsteken. Als zo’n plekje iets groter lijkt te worden ook daar zalf smeren, anders blijf je bezig.

Yaron

Yaron

23-03-2020 om 21:46

Dochter

Jongste dochter had destijds een ontstoken waterwrat en omdat ze allergisch is voor antibiotica is de wrat er door de huisarts uitgelepeld. Dat is niet fijn, zacht uitgedrukt, maar laten zitten was geen optie. Gelukkig was dat de laatste waterwrat in ons gezin.

Mamasinds_2008

Mamasinds_2008

24-03-2020 om 00:39 Topicstarter

Maar ontsteking is toch vaak het begin van verdwijnen?

Het was geen krentenaard volgens de huisarts.

De ontsteking lijkt nu onder controle maar ik begrijp uit jullie verhaal dat dat helemaal niet hoeft te betekenen dat dat ding nu weggaat? Daar hadden we wel een beetje op gehoopt omdat ik dat overal lees. Ik vroeg me dus af hoe lang het dan duurt voordat zo'n ding echt weg is. Deze ene wrat zit er al wel een maand of 10 denk ik en dan heeft ie er nog 1 vlak naast die is nog wat jonger maar toch ook al een aantal maanden.

mirreke

mirreke

24-03-2020 om 21:07

Jawel

Een ontstoken waterwrat is in mijn ervaring het begin van het einde.

Een van onze kinderen had zat als klein kindje verschrikkelijk onder de waterwratten op zijn rompje, armen, rug, beentjes overal. Verschrikkelijk gewoon. Heeft heel lang geduurd. En ineens gingen ze ontsteken en verdwenen ze een voor een.

Hij heeft er overigens wel littekens op zijn borst aan over gehouden.

mirreke

mirreke

24-03-2020 om 21:09

Pleister

Voor de zekerheid: wel een pleister op plakken. In mijn herinnering waren de ontstoken wratten pijnlijk, de normale waterwratten niet.

Kulti

Kulti

25-03-2020 om 01:59

Begin van het einde, na de ontsteking, hier uitgeknepen door de huisarts en de rest door onszelf, was het over. Meer dan 100 had ze er, dus het kostte wat tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.