Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Waterwratjes?

Mijn dochtertje van 5 heeft iets voor haar oksel een aantal soort wratjes zitten. Nu heeft ze er inmiddels ook 2 op haar rug.
Ik kan niets anders bedenken dan waterwratjes?
Maar hoe komt ze daar nou aan? Of liever...hoe komt ze er af?

Iemand ervaring mee?
Inget

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

26-01-2009 om 00:19

Vanzelf

Het duurt een tijdje maar dan gaan ze vanzelf weg. Je hoeft er niets aan te doen. Mijn zoon had ze geloof ik wel een jaar, maar ze zijn ineens allemaal verdwenen.

Je KUNT er ook weinig aan doen denk ik.

Niet druk over maken

Margje

Vanzelf

Als je in het archief gaat zoeken, vind je allerlei tips, die al dan niet zouden werken. Maar wat ik erover heb uitgezocht, werkt eigenlijk niets echt. Ze gaan uiteindelijk vanzelf over. Ze zijn wel besmettelijk. Dat verklaart hoe ze eraan kan komen (zwemles? gymles?) Mijn oudste had ze ook. Zodra we door hadden wat het was, hebben we hem steeds apart gebadderd/gedoucht en verder hebben we niets gedaan. Of het geholpen heeft, weet ik vanzelfsprekend niet maar na vier maanden was het helemaal over. De twee jongsten hebben het niet gehad.

Betadinezalf....

Hallo,

Mijn zoontje heeft ook aardig onder de waterwratjes gezeten. Ik heb er pleistertjes met betadinezalf op gedaan. De wratjes werd groter en kort daarna waren ze weg.

Gr Londie

Guinevere

Guinevere

26-01-2009 om 09:30

Kwetsbare huid

Ik heb bij mijn zoon gemerkt dat die dingen vooral op een kwetsbare huid ontstaan. Alle kwetsbare plekken (eczeem) bij mijn zoon heb ik dus elke dag ingesmeerd met Bepanthen. Dat scheelde iets.
En na een half jaar waren de waterwratten allemaal verdwenen en kwamen niet meer terug.

Annet

Annet

26-01-2009 om 15:14

Hier ook betadine

Eerst dacht ik ook: het gaat wel over. Dat was bij oudste ook zo.
Nu heeft jongste al een maand of 8 last. En het werden er steeds meer. Twee weken geleden ben ik begonnen met betadine 2x per dag. Er zijn geen wratjes meer bijgekomen en de laatste wratjes zijn nu aan het verdwijnen.

Sandra

Sandra

26-01-2009 om 15:35

Van binnen uit

Jodium en andere zalfjes zijn prima om te ontsmetten en de wratjes wat uit te drogen. Maar de oorzaak zit IN het lijf. Er komt een moment dat het lijf sterk genoeg is om het te overwinnen. Bij sommigen is dat binnen twee weken, bij mijn oudste zoon duurde het twee jaar. Hij had er tientallen in zijn knieholten, en dat ging gepaard met eczeem. Hij is er nu al jaren vanaf, maar heeft er heel veel littekentjes van over gehouden.
Zorg dus dat je kind gezond is, en help zo nodig wat extra weerstand op te bouwen.

Inget

Inget

26-01-2009 om 16:46 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt allemaal voor de tips en de geruststellingen.

Mijn dochtertje zit inderdaad sinds november op zwemles. En ook heeft ze ene moeilijk huidje. Erg droog/excemerig.
Ik smeer haar altijd al goed in met Balneum.
Ik ga vanavond meteen beginnen met de betadine.
Hopelijk is ze er snel vanaf.

Jesse_1

Jesse_1

26-01-2009 om 23:49

Hartstikke goed inget

Maar betadine helpt dus NIET tegen waterwratten an sich, het heeft alleen zin bij waterwratten die open zijn, om ontsteking te voorkomen.
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

27-01-2009 om 09:02

Bewijs?

Ik zie geen geleverd bewijs.
Betadine helpt infectie en verdere besmetting voorkomen (claimen ze zelf), maar niet de waterwratjes zelf te genezen - als ze nog dicht zijn.
Jesse

Annet

Annet

27-01-2009 om 11:39

Er komen geen nieuwe meer

De wratjes gingen bij zoon niet eerder weg. Vergeleken met voordat we betadine gebruikten springen er veel minder open.
Het belangrijkste verschil is dat er sinds we betadine gebruiken, geen wratjes meer bijgekomen zjin. Dus ook al zit een virus van binnen, blijkbaar maakt die betadine toch verschil.

Inget

Inget

27-01-2009 om 16:15 Topicstarter

Niks te verliezen toch?!

Of het nu wel of niet werkt, ik ga het toch maar uitproberen want ik heb niets te verliezen (behalve de waterwratjes).

Ardnax

Ardnax

28-01-2009 om 22:49

Zinkzalf

Wat hier perefct werkt is zinkzalf.
Mijn dochter heeft ze ook heel veel onder haar okseltje gehad en sinds ik begonnen ben met 2x daags de wratjes in te smeren met zinkzalf, zijn er bijna geen nieuwe meer bij gekomen.
Het pleisterverhaal werkte hier niet, ook zij heeft een gevoelige/ eczeem achtige huid en kreeg hele pijnlijke plekken van de pleisters wat nog erger was dan de wratjes.
Grtz.
Ardnax

Ardnax

Ardnax

28-01-2009 om 23:43

Allergie

De kans op allergie voor jodium en-of betadine is (ooit van een chirurg geleerd)erg groot voor mensen met een gevoelige huid, dus ik gebruik dat zo min mogelijk.
Zinkzalf heeft iedereen met luierkinderen in huis en is dus vaak voorhanden. Is makkelijker aan te brengen, blijft beter zitten. (helemaal die van de apotheek die een soort zinkolie laagje aanbrengt die de hele dag blijft zitten) Bovendien haalt het ook de jeuk weg.
Kinderen met een extreme vorm van waterpokken krijgen in het ziekenhuis ook een zinkzalfverband en geen betadineverband. De zinkzalf laat én de pokken sneller indrogen én werkt verkoelend en haalt dus de jeuk weg.(helaas net ervaring met diezelfde dochter met een extreme vorm van waterpokken waarvoor zinkzalf verbanden, lidocainegel, antihistaminedrankje en antibiotica nodig was om haar er doorheen te slepen)
Die behandeling geldt dus ook voor waterwratten.
Overigens zijn nu al de waterwratten opeens verdwenen, gelijk met de waterpokken korstjes. Weet iemand of er stiekem een verband tussen die 2 bestaat ?
Grtz.
Ardnax

kaatje1972

kaatje1972

29-01-2009 om 11:26

Zinkzalk helpt ! althans bij ons

Ik heb niet alle reacties gelezen dus met het risico dat het al tig keer genoemd is
Ik heb bij mijn dochter zinkzalf gebruikt en dat werkte supergoed ! Was in eerste instantie naar de huisarts gegaan met die waterwratjes maar die kon er niks aan doen en het zou (binnen 6 tot 12 maanden) vanzelf wel wegtrekken was zijn redenering. Op het internet las ik de tip ze met zinkzalf in te smeren en ik dacht 'niet geschoten is altijd mis' Ze zaten bij mijn dochter voornamelijk op haar armen dus knipte ik van 2 oude shirt de lange mouwen af, smeerde dochters armen flink in met zinkzalk en trok dan de afgeknipte mouwen erover heen. Daarna een truitje met lange mouwen erover heen en na een week zag ik al dat de wratjes indroogden en na ruim 2 weken waren ze helemaal weg ! Misschien toeval maar bij ons werkte het heeeeeeeeeeeel erg goed !
groetjes Kaatje1972

Ardnax

Ardnax

29-01-2009 om 19:25

Sophie

Hihi, nog een zinkzalf-tip
Grtz.
Ardnax

Inget

Inget

31-01-2009 om 19:27 Topicstarter

Schrik

ik schrik wel van de betadine allergie mogelijkhied.
Mijn dochtertje heeft inderdaad een erg gevoelig en kwetsbaar huidje.

Dan gaan we maar over op de zinkzalf.
Althans als sudocreme ook zal werken want echte zinkzalf heb ik momenteel niet in huis.

Suus

Suus

31-01-2009 om 22:15

En hier

balen natuurlijk dat ze onder zijn oksel zaten. Maar ze zijn vanzelf verdwenen. Omdat het een virus is, moet hetlichaam het zelf wegwerken. Ineens (na een maand of 3) werden de wraten rood/ontstoken, het teken dat het lijf het door had en binnen 2 weken waren ze allemaal weg !! We hebben wel met betadine (1x per dag) gesmeerd om verspreiding verder te voorkomen en een keer per dag met zinkzalf.

Hij is er nu vanaf, een paar hele kleine putjes als bewijs achterlatend..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.