Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bianca

Bianca

14-10-2009 om 19:06

Waterwratjes

Onze dochter van 4 jaar heeft al bijna 2 jaar waterwratjes. Ik ben er een half jaar geleden mee naar de huisarts geweest maar hij zei dat ze daar vanzelf antistoffen tegen moet gaan maken, dus dat het vanzelf overgaat. Maar het wordt steeds erger, haar arm zit onder, haar borst, buik en nu ook haar benen. Ik heb al van alles gedaan, maar wie heeft nu de tip die echt helpt? Het jeukt ook, en ze krabt het nu ook tot bloedens toe open, zij en ik worden er na 2 jaar gek van!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Terug naar huisarts

Ik zou terug gaan naar de huisarts, maar of er echt wat aan te doen is vraag ik me af. Zie ook:
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1026932211

De behandelmethodes die hier worden geschreven lijken me ook niet echt een fijne optie.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-10-2009 om 22:52

Klopt

Het klopt, het lijf zal het uiteindelijk zelf moeten overwinnen. Je leest hier ook geregeld verhalen over zalfjes, druppeltjes, teatree-oil of wat dan ook maar. Voor veel kinderen helpt dat ook, maar echt alleen als het lijf zelf genoeg antistoffen aanmaakt.
Mijn zoon heeft ook héél lang waterwratten gehad, op de achterkant van zijn benen en in zijn knieholten. Alle mogelijke middeltjes geprobeerd maar hij kwam er niet vanaf. Op den duur zijn we hem homeopatische echinaforce druppeltjes gaan geven (opdrinken met wat water). Deze druppeltjes zouden weerstand verhogend zijn. Geen idee of het toeval is, maar na twee weken begon het langzaam af te nemen en een maand of drie later wat hij er helemaal vanaf. Ik denk dat hij de wratjes zeker twee of drie jaar heeft gehad. Ze zijn gelukkig nooit meer teruggekomen. Wel zitten zijn benen vol met littekentjes!

Hier ook waterwratten

Bij mijn dochter gingen ze van de zomer één voor één ontsteken, werden echt hele lelijke plekken (natuurlijk net op vakantie in het buitenland). Ik heb er regelmatig betadine op gedaan en afgedekt met een pleister. Nu na een paar maanden zijn ze bijna allemaal verdwenen, ook op haar buik. Eenmaal thuis en toen ze wat rustiger werden ben ik gaan smeren met Calendulan zalf, net als hierboven weet ik ook niet of het door de zalf komt of dat ze eindelijk genoeg antistoffen had maar ze zijn bijna allemaal verdwenen nu. Alleen hier ook littekens op dit moment, ik hoop dat het in de loop der tijd nog wat minder zichtbaar wordt.

judiths mama

judiths mama

15-10-2009 om 09:06

Grrr waterwratjes

Mijn dochter van 4,5 heeft ze ook, al heel lang. Ze zitten rond haar anus (om het maar even plastisch te zeggen). Ik denk dat het bij haar zo lang duurt omdat ze 's nachts nog niet zindelijk is. Het kan dus nog lekker broeien.

Ik heb betadine scrub geprobeerd (niet mee scrubben) Maar daar werd het erg rood van, zijn we weer mee gestopt. Ik las nog ergens zinkzalf, heb ik net op mijn lijstje geschreven en ik zie nu hierboven echinaforce. Beetje extra weerstand kan in deze tijd van het jaar natuurlijk nooit kwaad. Ik ben ook redelijk hopeloos, het duurt me veel te lang.

Ook hier bij 3 kids waterwratten

Hoi,
Ook in mijn gezin waterwratten. Begon met mn dochter (ellebogen, binnenkant arm) En nu alle 3!! Echt heel vies gezicht. Vooral bij de 2 jongsten op rug, binnenkant arm, zelfs 1 in gezicht!!
Ben aan het smeren met wrattenolie, tot nu geen resultaat. Bij mijn dochter heb ik ze proberen uit te knijpen. (waren ontstoken) Pijnlijk. En littekens.....
Ik ga ook maar die homeopatische zalf kopen.... Hoop dat het werkt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-10-2009 om 10:17

Littekens

Ja vervelend hè, die littekens. Ik vrees dat ze bij mijn zoon niet meer overgaan. Hij is nu twaalf jaar en al jaren van de wratjes af. Maar die littekens zijn nog altijd even zichtbaar. Het zijn er echt tientallen. Gelukkig op de achterkant van zijn benen, dus niet in het gezicht (hoewel... daar heeft hij littekens van de waterpokken, zucht). Mijn zoon kreeg trouwens ook steeds eczeem bij de waterwratten, kwam waarschijnlijk van het krabben. Daar kreeg hij van de dokter dan weer hormoonzalf voor, dat werkte wel (maar niet voor de wratten).

Sascha2

Sascha2

15-10-2009 om 11:22

Hier ook en eczeemhuid

Mijn twee oudsten hebben ook helemaal onder gezeten met waterwratjes. Vooral op armen en de achterkant van de benen en de knieholtes. Beiden hebben een eczeemhuid en de huid is daardoor gevoeliger. Mij werd verteld dat ze daardoor gevoeliger zijn voor waterwratjes. Bijkomend nadeel van de eczeemhuid is, dat middeltjes als betadine en zinkzalf een averechts effect hebben: drogen de huid uit, waardoor de huid nog gevoeliger werd en de waterwratjes weer verdubbelden. Na ongeveer anderhalf jaar begint het nu echt weg te trekken. Bij mijn dochter gaat dat redelijk ongezien, maar bij mijn zoon gaan de waterwratjes eerst ontsteken, dan bloeden en dan zijn ze verdwenen. Ik heb er niets tegen gesmeerd, maakte de huid wel schoon en hield de huid voldoende vet. En dan maar afwachten.

Mathilde

Mathilde

15-10-2009 om 12:51

Kan lang duren

Het is een virus, zei de huisarts tegen mij, dus je kunt er niet veel tegen doen. Mijn jongste (nu 3,8) kreeg het eerste waterwratjes, rondom zijn oksels en op zijn buik en rug. Ik kreeg ze ook (op dezelfde plek), maar bij mij was het na een maand of twee over. Kind heeft er wel anderhalf jaar over gedaan, maar toen ze weg trokken ging dat wel snel. Mijn oudste kreeg het daarna, op haar ene arm, en dat duurt nu al bijna een jaar denk ik. Het zijn er maar een paar, gelukkig. Ik doe er niks aan, maar zeg alleen dat ze niet moet krabben, want als het vocht uit de wratjes op je huid komt, krijg je daar ook weer wratjes.
Mathilde

mirreke

mirreke

15-10-2009 om 13:21

Kost (veel) tijd

Een van onze kinderen heeft heel erg veel last van waterwratten gehad, hij zat op zijn romp en benen helemaal onder. Bij hem gingen ze ook ontsteken voordat ze wegtrokken, en dat deed erg pijn. Ik heb hem in die periode ook niet goed kunnen knuffelen als hij bloot was. Zo sneu vond ik dat...
Nu heeft hij heel erg veel littekentjes, van die kleine putjes in zijn huid, alsof er met een speldeknop in zijn vel is geduwd.
Gelukkig hebben de andere drie er nauwelijks last van gehad, de jongste daarna nog het meest. Toeval of niet, ik heb toen wrattenolie gekocht via www.juniperus.net (of Thuja-olie kan ook) en toen ging het daarna vrij snel weg. Maar het kan ook zijn dat zijn eigen weerstand in werking trad... Bij hem geen littekens trouwens, hoewel ook hij af en toe een bloedende en ontstoken wrat had.

Ef

Ef

15-10-2009 om 20:35

Betadine

Allebij mijn zoons hebben er veel last van gehad, de oudste onder zijn oksels en zijn buik, hebben er ongeveer anderhalf jaar gezeten en gingen weg na een zomer met veel zon en zwemmen in zee, maar of het daardoor kwam? De jongste had het heel erg en over zijn hele lijf. Na een jaar zijn we 2 keer per dag de wratjes aan gaan stippen met een wattestaafje met betadine, en dan niet de zalf maar de vloeistof uit een flesje. Een heel werk want hij had wel in de 70 wratjes. Ik had de tip trouwens van OOL en toeval of niet, de wratjes leken er van uit te drogen en verdwenen en er kwamen geen nieuwe wratjes meer. Maarja het kan natuurlijk zo zijn net op het moment dat we met het aanstippen begonnen de wratjes anders ook wel weg waren gegaan, we zullen het nooit weten...

Annet

Annet

15-10-2009 om 21:42

Ook betadine

Hier ook geruime tijd last gehad van waterwratjes, het werden er steeds meer (gelukkig geen 70). Ik heb ook het archief doorgespit en besloot te gaan voor de betadine.
Met twee keer aanstippen is er geen waterwratje meer bijgekomen. Het duurde wel een tijd voordat ze allemaal weg waren. Ik had ook niet het idee dat ze sneller weggingen met de betadine. Maar geen nieuwe wratjes meer vond ik een mooi resultaat.

Aanstippen met betadine om te ontsmetten

Volgens mij werkt vloeibare betadine goed om de waterwratjes te ontsmetten waardoor er minder kans is dat bestaande waterwratjes nieuwe waterwratjes maken...
Leek voor mijn kind in elk geval te helpen...
ook om ontstoken waterwratjes "tot rust" te brengen, maar als een kind al 2 jaar onder zit, zou ik echt naar de huisarts gaan en wellicht een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen...
Ook heb ik bij mijn kind met een pincet het kopje van een waterwratje erafgetrokken waardoor de binnenkant (soort wit spul)meekwam. Daarna was het wratje heel snel weg, maar dat kan alleen als een waterwratje "rijp" is. Daarna goed aanstippen met betadine om te ontsmetten! Bovendien had mijn kind er maar een paar. Als een kind onder zit, zou ik een dermatoloog inschakelen. Als het jeukt, kan je met een goede vettende creme de huid in smeren...dat zou de jeuk wat kunnen verminderen.
Heel veel sterkte ermee!

Groet,
Mamsofie

Hendrika64

Hendrika64

16-10-2009 om 11:14

Bad met lavendelolie

Ik werd er ook gek van. Het ging maar niet over bij onze dochter. Ik heb haar uiteindelijk een week of twee elke avond in bad gezet met lavendelolie. Het schijnt de huid te ontsmetten en te kalmeren. In plaats van afdrogen depte ik haar elke avond met een schone handdoek droog. Ik dacht geen resultaat te zien, maar na nog eens twee weken (was toen al gestopt met het lavendelbad) is ze nu al weer een jaar waterwratjes vrij.

Minet

Minet

16-10-2009 om 12:47

Weglepelen

Mijn zoon, destijds 4 jaar, had er ook heel erg veel, en overal eczeem erbij. Hij had er heel veel last van, de huisarts stelde voor alle waterwratjes met een scherp 'lepeltje' weg te halen. Ik kreeg een lading Emlazalf tubes en pleisters mee naar huis, daar heb ik hem mee ingesmeerd/verdoofd voordat we naar de huisarts gingen. Het weglepelen van de echt tientallen wratjes was zo gepiept, maar helaas bleek hij overgevoelig te reageren op de Emlazalf waardoor zijn huid overal tot bloedens toe openlag. Daarvan had hij, na het uitwerken van de zalf, veel pijn, wat gelukkig de dag erna zo goed als over was. Hij heeft nooit meer een waterwratje terug gekregen, dus of het zo is dat je antistoffen moet aanmaken hiertegen vraag ik me af.

Elfri-care wrattenspray

Hier heeft jongste ook waterwratten. Dit was de eerste keer dat iemand van 'ons'het had dus behalve dat ik herkende geen ervaring. Buurvrouw had het al herkend (werkt op huispoli, is dus in zo'n geval erg handig) en ik wist ook wel...het gaat vanzelf over. Nog meer kinderen in de klas hadden/hebben het. Zij heeft het in de hals. En dat is niet zo leuk...het valt zo op en ze zitten soms ook in de weg (ritsen b.v.) ze had het al wel 9 maand en er gingen er weg en kwamen weer anderen terug....Zij krabt niet. Wij 'blazen' als ze erg jeuken...en met 11 snap je de uitleg en littekens ook wel dus blijf je er makkelijker af denk ik. En omdat ze niet de enige was werd er in de klas ook heel wat onderling 'afgeblazen' naar elkaars wratten. Maar het werd wel vervelend zo op den duur. En toen zag ik bij de DA een flesjes wrattenspray staan...en vroeg er info over. (Er bestond toch niks voor? alleen wegbranden of uitlepelen?) Dus info gevraagd...en volgens de eigenaar (die een betrouwbare ervaren drogist is weet ik uit ervaring) helpt het in 80% van de gevallen..het verminderd in ieder geval de jeuk én ze worden er kleiner door én gaan vaak ook sneller weg. Hij was zo overtuigend dat ik het kocht. En het hielp! We zijn voor de vakantie begonnen en dochter was na de vakantie wrattenvrij. Dus alle andere kinderen vragen hoe dat kwam en ik kreeg de ene ouder na de andere met vragen...Wat was dat voor spul? Zelfs de buurvrouw kwam vragen wat dat was...(onbekend bij de dermatoloog) maar ja ze had het met eigen ogen gezien dus. Je moet nog erna constant doorspuiten (dit volgens drogist) tot een maandje of 4 erna...omdat het virus er niet door weg gaat (dus alleen de verschijnselen) maar daar kwam hier de klad in. Dus heeft dochter er nu weer 3 (kleintjes en in vergelijking met eerder is dat érg weinig toen had ze er zo'n 20 tegelijk). En spuiten we weer braaf...ze zijn dus al bijna weer weg. En we hebben dit alles gedaan met het eerste flesje. Dus er zit genoeg in voor een half jaartje ofzo.
Dus zo kun je het virus wrattenvrij en jeukvrij 'uitzieken'. Alle andere kinderen in de klas zijn ook zo goed als wrattenvrij nu.
Er komen dus ook geen nieuwe gevallen (besmettelijk) meer bij.
groeten albana

Huispoli+huispoli natuurlijk

gr albana

Seej

Seej

21-10-2009 om 15:53

Zinkzalf hielp hier goed

Mijn oudste zoon heeft ook last gehad van waterwratjes. Ze zaten net op het punt waar je met je arm over je borst schuurt zeg maar. Dus steeds wratjes kapot en zo werden het er steeds meer.
Van mijn zus kreeg ik toen de tip om zinkzalf te gebruiken. Ik had zinkzalf van dr. Schwaab geloof ik. Dit op de wratjes smeren, dan drogen ze in. Bij mijn zoontje waren ze na drie weken weg. Pas wel op dat je de huid eromheen niet teveel raakt omdat dat anders ook uitdroogt.

Succes!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-10-2009 om 22:27

Wat hier goed hielp:

Overdag zinkzalf om het uit te drogen, 's avonds betadine om te ontsmetten. Betadine kan vlekken geven en dat vind ik in een pyjama niet zo erg. Als er een kop op zit insmeren met betadine + de huid er om heen en dan heel voorzichtig met tissue uitknijpen.
Lekker onsmakelijk verhaal maar ze waren er vrij snel vanaf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.