Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

03-10-2010 om 23:04

Waterwratjes

ik zag dat mijn dochter op haar benen allemaal waterwratjes heeft, vooral aan de binnenkant van haar bovenbenen. In het archief al veel middeltjes gevonden, maar werken ze nou echt? Sudocreme heb ik wel en er al opgesmeerd. hoe vaak moet dat en hoe snel zou je effect moeten zien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

04-10-2010 om 10:07

Wat

is er tegen waterwratjes? Ze gaan vanzelf weg en blijven meestal klein toch? Mijn zoon er enkele op zijn vingers maar wij besteden er geen aandacht aan.

Jade

Jade

04-10-2010 om 13:38

Soms ook niet...

"...en blijven meestal klein toch?"

Nou.....wel in de gaten houden. Mijn dochter had een jaar of 3 geleden waterwratjes op haar linkerkuit. Die is gaan ontaarden in een enorme pijnlijke ontsteking. Wij zijn toen naar de dokter geweest en na een flinke anti-biotica kuur is het genezen (wel met een grote litteken)

m@ss

m@ss

04-10-2010 om 22:58

Tja

hoe kom je der vanaf....
Het is een virus en als het lichaam antistoffen heeft dan kom je er vanaf. En kan wel 2 jaar duren. Ik heb toen wel zo;n beetje alles geprobeerd. zaten in zijn nek en bleven dus niet klein....
Enige is als ze rood of onstoken raken betedine erop smeren en afplakken die zijn dan zo weg.

Succes

Nasha 1st

Nasha 1st

04-10-2010 om 23:05

Vervelende plek

en ze heeft nogal jeuk er aan...daarom dacht ik maar te gaan smeren...maar vroeg me af of het echt wel werkt....

koentje

koentje

05-10-2010 om 09:15

Jeuk

maar als het jeukt, Nashja, dan is er misschien iets aan het rommelen|: dat ze ontstoken raken bijv. Dat zou betekenen dat ze binnenkort weg zijn!

vlinder72

vlinder72

05-10-2010 om 10:49

Niets helpt

Tenminste bij onze vier kinderen niet. De waterwratten van onze jongste zijn nu eindelijk gaan ontsteken dus het einde is in zicht.

Ik heb er nooit iets opgesmeerd. Ik ben er wel eens mee naar de huisarts gegaan want bij nummer 1 wist ik echt nog niet wat waterwratten waren. Volgens onze huisarts heeft smeren geen enkele zin. Het gaat er niet sneller door weg maar het kan ook geen kwaad. Wel heb ik er betadine op gedaan toen ze gingen ontsteken. Volgens zoon twee gingen de waterwratten toen ook jeuken en hij vond het toen prettig om er iets op te smeren. Onze jongste is 1,5 jaar. Ik heb nog nooit gemerkt dat de waterwratten jeuken of dat hij er op een andere manier last van heeft.

Dus uitzitten maar. Duurt ongeveer 1 jaar en dan gaan ze weg en komen ze nooit meer terug.

Sudocreme

Beide kinderen hebben waterratten gehad en insmeren met sudocreme werkte erg goed. Even een tijdje doen en voor je het weet zijn ze weg. Wist ik bij oudste pas na een tijd en was blij toen ik de tip ergens las. Jongste heeft er dus veel korter last van gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.