Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

07-11-2010 om 22:05

Waterwratjes

Kind heeft heel veel waterwratjes, vooral in de knieholtes. De huisarts zei vorig jaar: niks aan doen, gaan vanzelf weg. Maar omdat ze jeukten er er steeds meer kwamen, op internet van alles opgezocht en uitgeprobeerd, maar nee, de wratjes werden wratten, soms met een doorsnee van meer dan 1 cm! Maar nu gaan ze verdwijnen, alleen gaan de wratten een voor een ontsteken, worden giga puisten, en na alle troep zie je een dikke witte harde 'erwt' zitten. Als ik de erwt laat zitten, is de hele handel na 1/2 dagen weer ontstoken. Het enige wat helpt is de erwt eruit drukken: gevolg is huilend kind want het doet heel veel pijn. Naar de huisarts: is dat normaal? Doe ik er goed aan de erwt eruit te halen? Antwoord: ja, dat is normaal. En de erwt moet eruit. Hij kon de wratten ook uitlepelen. Kijk, dat zei hij vorig jaar niet!
Hoe gaat/ging dat bij jullie kids?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wratten

stip ik hier met wartner aan. Vaak smeer ik de wratten ook zinkzalf in, dat helpt ook wel, maar minder snel, maar de jeuk verdwijnt er in elk geval wel mee.

Pham

klaverblaadje

klaverblaadje

08-11-2010 om 11:19

Hier

Hier ook een kind met waterwratjes. Ongelofelijk, wat vermenigvuldigen die dingen snel.
Inderdaad, die dingen moeten vanzelf weggaan. Ik heb ze af en toe ingesmeerd met sudocreme, maar of dat echt helpt..
Bij mijn dochter gingen ze na verloop van tijd ook ontsteken. Ik heb er zalf van de dokter voor gekregen, dat drukt gelijk de kop in. Als die rode ontsteking verdwijnt, is het wratje ook zo weg.
Helaas heeft de dokter er ook 1 in moeten snijden. Ze had een enorme onderhuidse bult. Wat een rotzooi kwam er uit, echt zielig. Maar dat was wel gelijk de 'moederwrat'zeg maar, toen die weg was, kwam er ook weinig meer bij!

Dus je kunt er idd. weinig aan doen, wel beducht zijn op ontsteken er er vroeg bij zijn.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 14:53

Sudocreme

Ik tipte elk plekje aan met sudocreme, het droogt uit en helpt tegen de jeuk.

Onze dokter.

Ik ben toevalling vorrige week met onze oudste dochter naar de huisarts geweest voor haar waterwratjes. De huisrats vertelde me, dat waterwratjes een kinderziekte is die veroorzaak wordt door een virus. En dat je niets kan doen tegen de wratjes,behalve bevriezen maar dit helpt alleen tegen de wratten die er al zitten, maar omdat een virus van binnen uit werkt help dit niet ter vekoming van nieuwe wratten. Maar onze dochter heeft er +/- 50 dus dat ga ik haar niet aandoen. Ik ga de zinkzalf eens proberen. Hoop dat dat een beetje helpt.

gr Aapie

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 17:35

Aapie

Ik ben de laatste die beweert dat het uitbreiding voorkomt, maar het hielp hier wel tegen ontsteken en dergelijke, en dat was al heel fijn.

ilsepilse

ilsepilse

11-11-2010 om 15:35

Homeopate

mijn zoon is nu 16 maar toen hij een jaar of 4 was had hij er ook wel 50 id knieholtes, armen etc het zou allemaal wel weggaan hij liep er bijna een jaar mee tot broer die ook kreeg, openkrabte etc..
Tot ik bedacht waarom niet ff vragen aan onze klassieke homeopate, zij heeft hem 3 korreltjes gegeven, 2 voor dezelfde dag en een de volgende dag en ik zweer het na 3 dagen waren alle waterwratjes weg, we zijn er nog altijd verwonderd over ....
(ik krijg nu wel de helft van OOL op mijn nek ivm homeopatie maar wij vonden het fijn dat dit wel werkte !)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.