Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Week te vroeg ongi

Hoi,

Ik slik de pil maar ik ben nu een week te vroeg ongi geworden. Wanneer moet ik dan weer beginnen met een nieuwe strip???
Ik ben op donderdag ongi geworden moet ik de pik dan de week erna donderdags weer pakken. Normaal slik ik hem altijd op dinsdag maar nu weet ik het even niet meer.

Groetjesss

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oeps

'moet ik de pik dan de week erna donderdags weer pakken'

Sorrie, ik lig in een deuk om je verspreking!

Aan mij heb je verder niets, kan geen antwoord geven op je vraag.

Starry Night

Starry Night

25-09-2009 om 16:19

Hahahahahaha

Zelden zo'n toepasselijke verschrijving gelezen
En Marlik, staat dat niet op de bijsluiter? En anders zou ik even de huisarts bellen. Ik zou dit niet aan een clubje forummende leken overlaten

Puck2

Puck2

25-09-2009 om 16:22

Marlik

Aan mij heb je ook niets, maar... you made my day!

Rieke

Rieke

25-09-2009 om 16:26

Oh èrg

Ik moet ook heel erg lachen hier, de slappe lach gewoon....heerlijke verspreking!
Maar bel de ha. Vraag niet deze forummende leken zoals iemand het doeltreffend zegt.

Prulletje

Prulletje

25-09-2009 om 18:24

Haha!

Ach, als je die pik inderdaad alleen maar slikt dan maakt het niet zoveel uit
Maar even serieus, een week te vroeg een bloeding terwijl je de pil slikt is wel vreemd. Dat duidt misschien op een pil die niet goed is voor jou. Dus ga inderdaad maar even naar de huisarts. En verspreek je daar maar niet!

Prulletje

Rembrand

Rembrand

25-09-2009 om 19:14

Veegt lachtranen weg.........

Dat is pas echt een onvervalste Freudiaanse verspreking.
Geweldig Marlik.
M.

Marlik

Marlik

25-09-2009 om 19:51 Topicstarter

Hoi allemaal

Nu ik het zo terug lees is het inderdaad wel errruug grappig ja. Ik had het niet eens in de gaten dat er dat stond.

Nou jammer dat jullie me niet kunnen helpen. Ik kan het ook niet op de bijsluiter vinden namelijk.

Inge M

Inge M

25-09-2009 om 20:40

Ff serieus

Je begint weer met slikken op dezelfde dag van de week dat je gestopt bent, maar dan een week later.
Het is inderdaad vreemd om tijdens een strip als ongesteld te worden. Ik herken dit wel als vrouwen doorslikken, dus meerdere strips achter elkaar nemen.
Als dit opnieuw voorkomt, zou ik toch teruggaan naar de huisarts. Dan is deze pil niet geschikt voor jou.

Marlik

Marlik

25-09-2009 om 20:43 Topicstarter

Doorslikken

Ik heb de pil niet doorgeslikt. Even in de gaten houden inderdaad, en ik vond het al erg vreemd heb dit nog nooit gehad en ik slik de Diane pil toch al een jaar of 15. Ben wel gewoon ongi geweest.

amar

amar

26-09-2009 om 10:15

Apotheek

vraag eens bij de apotheek hoe dat zit met wel/niet die pil doorslikken?

amar

amar

26-09-2009 om 10:16

Ongi

hoe kom je in godsnaam aan dit woord? Ik heb er allerlei andere associaties bij

Ayanna

Ayanna

26-09-2009 om 11:38

Amar ot

Ik vind ongi een vreselijk lelijk woord. Gebruik het zelf nooit Ik ben gewoon ongesteld of ik menstrueer. Als ik ongi lees denk ik meestal: ongein of ongezond. Bah, rotwoord.
Welke associaties heb jij???

amar

amar

26-09-2009 om 14:21

Ayanna

ik dacht aan een afrikaanse dans en aan een vechtsport.En nee: helemaal niet aan ongesteld zijn.

MRI

MRI

26-09-2009 om 20:50

Lelijkste woord (ot)

ja ik vind het lelijkste, tuttigste gruwelijkste woord (verbastering) dat ik ken. Toen ik de titel van het draadje zag kreeg ik al de roodroestbruine slijmgriebels. Met stip op een fout voor mij. Hubbie staat op twee.

MR

Prulletje

Prulletje

27-09-2009 om 14:52

Arme marlik

Ze stelt een heel serieuze vraag. Wordt dan eerst faliekant uitgelachen om een typefoutje. En vervolgens wordt het woord ongi (terecht overigens door de mangel gehaald!
Mijn top drie (voor MariaRosa): Centjes, mannetje (als het om een echtgenoot/vriend gaat, en ongi. Overigens ken ik de laatste alleen maar virtueel. Nog nooit IRL gehoord.

Prulletje

Starry Night

Starry Night

27-09-2009 om 15:45

Prulletje

Naast het - terechte, hij was leuk!! - gelach heeft Marlek ook serieuze reacties gekregen, hoor. Lees de bijsluiter en/of raadpleeg je huisarts. Ik heb persoonlijk niet het idee dat er iets serieuzers op dit onderwerp te zeggen valt.
(ik vind 'hubbie' ook iets verschrikkelijks, evenals 'klussen' ; met ongi heb ik dan weer geen problemen

Prulletje

Prulletje

27-09-2009 om 18:45

Starry

Dat weet ik wel hoor, van mij onder andere! Maar het percentage serieus was niet erg hoog
Klussen, oh ja, die is ook heel erg.

Prulletje

Ik moest juist erg lachen

om de pik die dan de week erna donderdags weer gepakt moest worden.

Dit geheel ot.

Ik denk dat je even met je huisarts moet overleggen. Ik hoor vaker dat na een tijdje de pil onregelmatigheid levert.

Marlik

Marlik

28-09-2009 om 12:24 Topicstarter

Marlik

Hoi,

Ik vond het eerlijk gezegd wel grappig maar er is eigenlijk niemand die een goed antwoord heeft gegeven.
Ik heb nu de pil gewoon donderdags gepakt. Toen ben ik wel afgelopen vrijdag vergeten. Sinds een paar dagen heb ik zo'n ontzettende buikpijn, vooral tegen de avond! Is echt niet leuk meer.

Tango

Tango

28-09-2009 om 13:01

Marlik

Je schrijft: Ik vond het eerlijk gezegd wel grappig maar er is eigenlijk niemand die een goed antwoord heeft gegeven.
Wat vind jij dan een goed antwoord. Ik zou het goede antwoord ook niet weten en zou ook gezegd hebben neem contact op met je huisarts. Heb je dat eigenlijk nog gedaan? Zo, niet dan zou ik dat alsnog doen zeker omdat je nu ook erge buikpijn hebt. Misschien is er iets aan de hand. Ik weet niet of je de pil daarvoor ook al eens was vergeten, maar je zou ook zwanger kunnen zijn en dat wat jij als menstruatie zag (ik zal maar geen ongi schrijven, brrr wat een woord) een doorbraakbloeding was. Maar dit is een invulling van mij en hoeft helemaal niet zo te zijn. De enige die hier antwoord op kan geven is toch de huisarts.

Marlik

Marlik

28-09-2009 om 13:40 Topicstarter

Tango

Hoi,

Ja je hebt ook eigenlijk wel gelijk. Natuurlijk moet je hiervoor bij je huisarts zijn. Nee eerlijk gezegd ben ik er nog niet geweest.
Ik wou het nog even aankijken. Maar ik denk toch dat ik dat wel ga doen want nu inderdaad met die enorme buikpijn en zere borsten weet ik het ook niet meer. Ik ben eigenlijk nog nooit een week te vroeg ongesteld geworden. Eerder te laat.
Bedankt voor je reactie!

Groetjesss

Tango

Tango

28-09-2009 om 16:45

Graag gedaan

Succes bij de huisarts. Laat je nog even weten wat er aan de hand was? Hopelijk is het niets ernstigs.

Starry Night

Starry Night

28-09-2009 om 18:03

Inderdaad

Sluit me bij Tango aan... Naar de huisarts, hoor, nu helemaal!

Marlik

Marlik

28-09-2009 om 18:16 Topicstarter

.....

Oke bedankt voor jullie reacties!

Een paar maanden geleden was ik ook in de tweede week de pil vergeten en toen werd ik 5 maanden niet ongesteld.
Een paar zwangerschapstesten en een bloedtest gehad niet zwanger, maar ik voelde me zo anders dan anders. Toen aangedrongen op een echo in het ziekenhuis. Deze heb ik ook gehad. Op deze echo zagen ze een aantal cystus ( waren eitjes ) maar verder niets ernstigs gelukkig.
De volgende dag werd ik ongesteld na 5 maanden. Maar ja nu dus een week te vroeg....
Kijken of ik de huisarts even kan bellen of dat ik a.s. woensdag naar het inloopspreekuur ga.

Ik hou jullie op de hoogte hoor!

Marlik

Marlik

05-10-2009 om 20:22 Topicstarter

Update

Hoi,

Nu is het zo dat ik weer ongesteld ben geworden van het weekend. Dus ik weet niet wat ik hiervan moet denken...
Ik ben dus na de afgelopen keer niet naar de huisarts geweest maar ik ga denk ik toch maar even bellen nu.
Misschien dat toch het pilgebruik er mee te maken heeft?

Meelevend

Meelevend

07-10-2009 om 16:46

En?

Wat zei de dokter?

Marlik

Marlik

08-10-2009 om 15:02 Topicstarter

Meelevend

Hoi,

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest. Toch heb ik het gevoel zwanger te zijn maar ik durf nog niet zo goed te testen. Misschien is het toch nog wel te vroeg. Ben nu binnen korte tijd 'ongesteld' geworden.
Het was bij de laatste menstruatie binnen twee dagen weer over. Kijk het nog heel even aan en anders toch maar naar de huisarts.

Bedankt voor je reactie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.