Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

weer verkouden - toch weer laten testen? En co-ouderschap

Hoi,

Mijn puber van 14 is 4 weken geleden getest en heeft géén Corona. Nu is hij (meer dan eerst) echt verkouden, snotteren, hoesten, keelpijn. Het is een verkoudheid, moet ik dit nu wéér laten testen?

Dan vraag 2: hoe doen andere co-ouders dat, omgaan met die maatregelen? Zijn vader wil niet dat puberzoon bij hem komt als hij verkouden is maar stuurt m wel terug naar mij als hij verkouden is geworden.. Welke afspraken maken jullie, in de hoop dat ik daar wat van kan leren of overnemen?

Dank voor je reactie!
Petra

Emmawee

Emmawee

20-09-2020 om 17:59

Je test om te willen weten of hij besmet is met het Coronavirus.
Tenzij je er zeker van bent dat hij in de tussentijd niet besmet heeft kunnen worden, moet je dus weer testen. Hoesten en keelpijn zijn bovendien veelvoorkomende symptomen van Corona. Bij alleen een neusverkoudheid ben ik inmiddels terughoudender met testen.

Hier geen co-ouderschap, maar ik zie wel duidelijk een inconsistentie in het handelen van je ex.

Mijn zoon leeft ongeveer de helft van de tijd bij zijn vriendin in huis en wij zien onszelf dus als één 'bubbel'.

Irma

Irma

20-09-2020 om 18:22

Ja, het gedrag van je ex is zeker inconsistent.

Heeft hij een reden dat hij zijn verkouden kind wil wegsturen naar jou?

Is hij of zijn. zijn nieuwe partner of kinderen van hem en nieuwe partner kwetsbaar en jij niet?

Irma

Irma

20-09-2020 om 18:23

Besmettelijkheid

En weet je ex dat mensen vaak al besmettelijk zijn in volgens mij de twee dagen voordat ze symptomen krijgen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.