Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nils

Nils

15-03-2014 om 08:13

Weigeren van niet-gevaccineerde kinderen


Caesar

Caesar

12-09-2016 om 13:51

Duifje

"ik heb met de arts van het consultatiebureau overlegt over wat te doen. Zij zei ook, er heerst momenteel niks dus het is mogelijk om uit te stellen"

En dat is dus de crux. Jij kan dat risico nemen, omdat de rest van de kudde zich we verantwoordelijk gedraagt.

"Zou er ineens een kinkhoest uitbraak zijn zou ik waarschijnlijk nu vaccineren."

Waarschijnlijk????
Het lijkt wel of jij echt een tik van de molen hebt gehad.

kaaskopje

Dank je, de enige reden dat ik nog niet afgehaakt ben is door het feit dat ik een mening geef over het topic (zie pagina 1 ) Daarna werd ik volledig afgemaakt en op de een of andere reden doet mij dat best wel wat.
Dit zegt waarschijnlijk meer over mij maar goed.

Ik ben geen antroposofische verpleegkundige. Ze bestaan wel, net als het antroposofische consultatieburo en antroposofische artsen.

Ik ben ervoor iedereen in hun waarde te laten en nogmaals, wanneer vaccineren verplicht gesteld zou worden zou ik dat heel erg vinden.

Op de een of andere manier kiest iedereen ervoor dit niet te lezen en mij als dom te bestempelen etc. Sorry, maar zelfs op internet raakt dit mij dus.

ceasar

Beledigen lijkt mij niet echt nodig, ook ik ben een mens met gevoelens ook al zie je me niet

Kaaskopje,

Het was een bewuste keuze voor een bepaalde vaccinatie. Eenmaal terug in Nederland heeft de eerste een derde bmr-prik gekregen, volgens programma rivm.
Beide kinderen hebben ook de meniginitis -c vaccinatie gekregen. Lees net dat waterpokken ook kan leiden tot hersenvlies-of longontsteking. Gelukkig hebben we met de meniginitus-c vaccinatie de eerste weer uitgesloten.
Alleen de ronde voor baarmoederhalskankervaccinatie voorbij laten gaan. Ik heb geen zin om die laatste discussie weer aan te gaan, daar is al genoeg over geschreven en dat heeft niets met het weigeren van niet-gevaccineerde kinderen op school te maken.

Een griep-vaccinatie lijkt mij risico-beperkend maar is gezien de gedeeltelijke dekking ook niet zaligmakend.
Wie verkouden is, weet nog niet of die ook drager is van een griep waartegen hij niet beschermd is.
Ook de mensen die een griep-prik hebben gehad moeten goed hun handen wassen en hygiëne in acht nemen.
Dus na het vasthouden van een leuning of een paal in de tram, eerst thuis je handen wassen voor je een appeltje eet. .

nora

nora

12-09-2016 om 14:11

kwijt

Duifje, ik ben je helemaal kwijt. Ik begrijp niet wat je nu wilt in dit draadje. Je haalt er van alles bij (antroposofie bijvoorbeeld), geeft aan dat je vaccinaties BMR onzin vindt (een gezond iemand doorloopt die ziektes normaal, je kent niemand die ernstig ziek is geworden van die ziektes), je leest zeer selectief, je hebt je kinderen wel laten inenten maar komt alleen met tegenargumenten. Of het nou door het mooie weer komt maar ik snap er niets meer van.

nora

Was reactie op kaaskopje. En ja ik vind de antroposofie wel interessant. Interessant dat je mij beticht van selectief lezen, ik geef namelijk ook een reactie op de eerste opmerking (oftewel waar dit verhaal over moet gaan) van ongevaccineerde kinderen wel of niet toelaten op opvang

Gedoe

http://www.nvic.org/vaccine-laws.aspx
Je kunt ook het Amerikaanse gedoe hier krijgen. Verplicht vaccineren of ontheffing aanvragen bij de staat of de school/opvang. Gedoe op de millimeter dat per staat ook nog eens kan verschillen. Toename van thuisonderwijs.

Pindakaas

Wat keken ze in Amerika gek op toen onze 1-jarige boterham met pindakaas at. Dat was veel te vroeg.
Er was een hoog pecentage kinderen met pindaallergie en met traktaties was het verboden iets met pinda's te geven. Overal waarschuwingen op verpakkingen dat het mogelijk restanten van pinda's kon bevatten.

De link noemt allergie als mogelijke relatie met het overvloedige vaccinatie-programma in Amerika.
Toch ook iets om over na te denken.

Nu moet ik wel bekennen dat nr 1 in totaal wel 3x gevaccineerd tegen bmr; als baby, als 5-jarige en een keer extra vanwege de 9 jaar rivm-prik. Dit kon geen kwaad, vond ik. Soms wil ik mij ook wel eens afvragen of die prikken wel voldoende beschermen en of ze niet nog één extra nodig hebben als reactie op de kinkhoest. De tijd zal ons leren.
Mijn kinderen hebben wel heel wat ( natuurlijke) bescherming via het bloed mee gekregen. Hopelijk kunnen zij later ook genoeg bescherming meegeven aan hun kinderen. Al was het maar om de eerste maanden kinderziekte vrij door te komen.

http://www.nvic.org/vaccines-and-diseases/Vaccinations--Know-the-risks-and-failures-.aspx

Caesar

Caesar

16-09-2016 om 13:30

Rota virus

Er zijn geluiden om vaccinatie tegen het Rota virus toe te voegen aan het rijksvaccinatieprogramma:

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/-baby-s-moeten-gevaccineerd-worden-tegen-het-rotavirus~a4377584/

http://www.volkskrant.nl/binnenland/-jullie-zeiden-toch-dat-ze-niet-dood-zou-gaan~a4377492/

Nog iemand tegen? Is dit ook weer een complot van bigpharma? Nog mensen die nu al weten dat deze vaccinatie nooit aan hun kind zullen laten geven?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

16-09-2016 om 16:02

Verplicht inenten

Misschien gaan ze ons binnenkort verplichten onze kinderen te laten vaccineren, tenzij we aangeven dat we dat niet willen. Dit soort beslissingen schijnt de 2e kamer tegenwoordig te kunnen nemen. En dat hangt dan ook nog af van één of andere kluns in Den-Haag die tegen had willen stemmen en de trein gemist heeft.

Terzake: ik persoonlijk begrijp niet dat je je kind niet laat vaccineren. Ik, als leek op dit gebied, denk dat de risico's van helemaal niet meer inenten, groter zijn dan die van massaal wel inenten. De niet-vaccinerenden hebben het geluk dat ze meeliften op het feit dat er zoveel mensen wel inenten.

Uiteraard heel triest als een kind een aandoening oploopt door inentingen, maar ook heel triest als kinderen, en over heel veel jaar dus ook ouderen, weer massaal pokken, mazelen of rode hond oplopen. Heb als dertiger de waterpokken gehad. Man, wat was ik ziek...

Caesar

Caesar

16-09-2016 om 19:03

Wilgenroosje

Volgens mij haal je nu wat zaken doorelkaar...

Wilgenroosje

Wilgenroosje

16-09-2016 om 19:13

Caesar

Geloof het niet hoor. Als ze die beslissing nemen over het beschikbaar stellen van je organen, zou het me niets verbazen als ze dat ook doen over de vaccinatie van je kinderen.

Maar, ik moet toegeven, het is een flauwe opmerking.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.