Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Massi Nissa

Massi Nissa

09-05-2011 om 12:39

Welk voorbehoedsmiddel met bv?

Tja, ik dacht eerst dat ik dit maar eens onder een andere nick moest plaatsen omdat anders iedereen weet dat man en ik weer zin hebben na de bevalling, maar dan gaan mensen misschien de verkeerde pas-bevallen forummer verdenken van laagbijdegrondse verlangens, dus toch maar zo. Wij willen heel graag weer gezellig doen, en dan het liefst zonder condooms (daar houd ik niet zo van). Maar welke voorbehoedsmiddel moet ik dan wel gebruiken? Kind is nu 7,5 week en krijgt volledig bv. Heb vaak gehoord dat de pil niet goed combineert met bv en ik ben ook niet zo gecharmeerd van al die hormonentroep in je lijf. Kan ik al een spiraaltje laten zetten? Heeft iemand een andere oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Koperspiraal of minipil

De laatste verdroeg zich erg slecht met mijn zwangerschapsdementie ;-(...
En van de eerste werden mijn menstruaties erg zwaar.

Je hebt ook nog LAN: voeden met een periode ertussen van minder dan zes uur. hahaha, die hongerlap van jou zal de eisprong nog wel een tijdje tegenhouden. Dirksmama weet daar meer van.

Het schijnt ook nog individueel verschillend te zijn in hoeverre de minipil de productie remt, ik had daar iig geen last van. Maar ja, ook vrijwel niet gezellig gedaan doordat ik hem steevast een keer vergat. Je mag minder lang naslikken dan bij een gewone pil.

Belle Époque

Belle Époque

09-05-2011 om 17:35

Lan en mirena

Dat is een methode waar ik vaker over heb gehoord, het is al heel oud. Mijn deed het ook ook. Gelukkig maar, anders was mijn vader nooit geboren
Toen ik net was bevallen kwam de huisarts aan het eind van de kraamtijd langs om me te controleren en meteen voorbehoedsmiddelen te bespreken. Hij noemde toen o.a. de Mirena als alternatief: lichter dan de pil dus de kans op troep in je bv is heel klein, en het remt menstruaties, in tegenstelling tot de koperspiraal.

Vic

Vic

09-05-2011 om 18:37

Koperspiraal

Er zijn heel veel enthousiaste Mirenagebruikers, maar ik vond het grote ellende (evenals de pil trouwens). Sinds vier jaar heb ik een koperspiraal en dat bevalt ontzettend goed. Behalve wat zwaardere menstruatie de eerste 4 maanden, heb ik nergens last van gehad.

Lan?

Doe je dan wel heel voorzichtig. Twee dames van de zwagerschapsgym kregen binnen een jaar nog een kindje. Niet helemaal goed lan toegepast en blijkbaar toch wel vruchtbaar.

Zelf heb ik toch maar condooms gebruikt en na 10 maanden was de kleine klaar met borstvoeding en ben toch maar weer overgestapt op de pil. Ik heb nog wel getwijfeld over een mirena maar om een of andere reden heb ik meer vertrouwen in de pil.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rembrand

Rembrand

09-05-2011 om 19:14

Www.borstvoeding.com

Ha die Massi,
De gewone anticonceptiepil ( de combinatiepil bijv.) is inderdaad niet zo'n goed idee. Dit kan je productie een flinke dip geven. De Cerazette ( minipil) word door veel voedende vrouwen naar tevredenheid geslikt. De Mirena ook trouwens. Op www.borstvoeding.com kan je meer lezen over vruchtbaarheid, anticonceptie en borstvoeding en ook over de LAM trouwens.
M.

Primavera

Primavera

09-05-2011 om 19:28

Lam

Het is niet altijd een kwestie van niet goed toepassen als een vrouw met LAM toch zwanger wordt. Sommige vrouwen zijn gewoon idioot vruchtbaar. De pil (gewone) werkte ook al niet bij mij.
De enige keer toen LAM bij mij werkte was toen il er twee tegelijk aan de borst had, waarvan er ook nog eens één voor twee dronk.
Bij de laatste hebben we dus maar voor sterilisatie gekozen. Bevalt erg goed en blijkt te werken. Jet enige nadeel is dat je wel heel zeker moet weten dat de laatste baby echt de laatste is die je wenst.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny

tonny

09-05-2011 om 19:36

Lan? lam?

hm, doe maar niet hoor. Ook al is de kans op zwangerschap zeer kans klein, je hebt dan wel 100% kind en zo kort op elkaar is knap heftig - ondervind ik in mijn naaste omgeving.

Joh vooruit, een paar maanden condooms, daar is wel overheen te komen, naast ander plezier in bed. Nu lijkt het borstvoeden 'eeuwig' te duren, maar terugkijkend - oh wat gaat het snel voorbij.

Asa Torell

Asa Torell

09-05-2011 om 20:24

Spiraaltje of mirena

zou ik in jouw geval gewoon proberen. Ik denk overigens zelf ook dat ik dit keer voor het spiraaltje ga tzt. Weer eruit halen als de menstruaties (of andere bijverschijnselen) niet prettig zijn kan altijd nog, toch?
Maar een ideale oplossing is er volgens mij niet, zowiezo niet op anticonceptiegebied. Ik zal wschl. voor het eerst in mijn leven echt echt niet nog eens zwanger willen worden en dan word je van die sub-100% cijfers (zelfs bij sterilisatie) toch wel eens wat zenuwachtig.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-05-2011 om 20:49

Lam of lan

Aan die volledig-bv-natuurlijke-anticonceptie-methode heeft mijn moeder toch zeker twee kinderen overgehouden. Misschien wel drie. Net als Primavera oervruchtbaar . Dat proberen we dus maar niet, ik wil er echt niet nog eentje en zeker niet binnen een jaar. Of ik moet de loterij winnen en een fulltime huishoudelijke hulp kunnen regelen, dan valt erover te praten, want we maken ze op zich wel aardig (sprak ze intens objectief).
Van de koperspiraal krijg ik lange menstruaties, van de Mirena krijg ik op den duur een echtscheiding (nooit meer zin in seks). Ik heb het echt niet zo op de pil, ik word daar NOG dikker van dan ik al ben en voel me er gewoon niet lekker bij. Ik ben al zeker tien jaar pil-vrij en wil dat zo houden. Sterilisatie is me nu nog een brug te ver - ik ga tot zeker mijn 40e loterijtickets kopen om te zien of die derde er nog in zit, financieel gezien.
Rembrand, ik zit al best vaak op borstvoeding.com, heerlijke site. Ik wilde alleen wat ervaringsverhalen van vertrouwde forummers horen .
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

09-05-2011 om 20:57

Ah massi

Ik wil de loterij ook graag winnen maar met deze wens erbij gun ik hem jou toch nog meer .
Wat zware menstruaties betreft trouwens: ik scheen daar last van te hebben vorig jaar, was althans de diagnose na geconstateerde bloedarmoede. En daarvoor kreeg ik door de huisarts ibuprofen voorgeschreven wat ik dan tijdens de hele menstruatie moest slikken, en dat hielp inderdaad (in elk geval ging de bloedarmoede over). Dus misschien is er bij spiraaltjesgebruik ook wel iets aan te doen. (er waren meer opties overigens volgens de ha, mocht die ibuprofen je afschrikken, maar omdat ik die dingen als snoepjes kan wegwerken was het voor mij de meest geschikte).
Hoe zit het trouwens tegenwoordig met het pessarium? Daar hoor je nooit meer over.

krin

krin

09-05-2011 om 21:01

Geef het maar toe

Je wilt die derde, en je wilt die rotte ac-middelen de schuld kunnen geven, daarom keur je alles af. Ik adviseer dan ook condooms, dan is je kans het grootst. Groter dan de kans op de hoofdprijs, in elk geval. Wil je die loterij-derde wel van je huidige man? Anders kun je hem nog onder het mes laten gaan. ))
Maar goed, je lijstje overlezend kom je toch onherroepelijk bij de condooms uit. Best handige dingen, hoor. Je hoeft er niet voor naar de dokter, je hebt geen hormonenellende in je lijf, en het beïnvloedt op geen enkele manier je cyclus, je melkhuishouding of je libido. Hooguit je flow tijdens de daad, maar ach, alles went.

Pil

minipil, cezarette heette het geloof ik, vraag het aan je huisarts. heb deze pil geslikt tijdens borstvoeding geven, en heb bijna een jaar borstvoeding gegeven, ging perfect.

Primavera

Primavera

09-05-2011 om 22:32

Oh, maar ik heb de loterij ook gewonnen

Ik heb de loterij ook gewonnen, alleen was dat niet diegene waar ik dacht dat ik aan meedeed... maar die andere. Daar heb ik toch maar mooi vier prachtige kinderen gewonnen, echt loten uit de loterij (sprak ze ook intens objectief).
Tja, zo te lezen blijven eigenlijk alleen condooms over. (Ik zal mijn ervaringsverhalen maar voor me houden
Groeten Primavera

maar even zo

maar even zo

09-05-2011 om 23:07

Nee, geen condooms!

hardstikke onveilig die dingen. Laatst een gescheurd, kwamen we toevallig achter, vraag me af hoe vaak het eerder gebeurd is zonder dat we het wisten maar wel vreemd vonden dat ik weer 's zwanger was Dit keer gelukkig ontdekt en een morning after pil gehaald, want ik ben geloof ik ook erg vruchtbaar.
Ik zit met hetzelfde dilemma en weet even niet wat het beste voorbehoedsmiddel is.

Valkyre

Valkyre

09-05-2011 om 23:44

Hmmm

Zoals je zult begrijpen heb ik een beetje moeite met deze conversatie maar ik ken wel het probleem van geen extra hormonen kunnen verdragen en ook geen heftigere menstruaties willen. Mijn eigen hormonen en menstruaties zijn al erg genoeg, thankyouverymuch. Dus bij ons zijn het dus condooms (ik zit er niet mee).

Als je dat niet veilig genoeg vindt, kun je ze icm zaaddodend glijmiddel gebruiken (vast wel te googlen-kan me niet herinneren dat ooit bij Etos te hebben gezien . In Amerika verkochten een soort "plastic" velletjes die je kunt opvouwen en inbrengen (jaja, je leert nog 'ns wat tussen de 18-jarige studentes!) Het heette iets van VCF (Vaginal Contraceptive Film??) dacht ik. Moet wel heel erg in m'n geheugen graven, haha... Maar zoiets moet toch ook in NL wel bestaan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

100%mama

100%mama

10-05-2011 om 08:39

Zo'n ring

niet dat ik er bekend mee ben (zitten straks met herzelfde dillema, hahaha), maar mijn vriendig gebruikt van die (en nu kan ik dus niet op de naam komen,aaaaaah!) vrouwen condooms, die ringen.....ohw ja, de Nuva (als ik het goed heb) ring? Zij vind het helemaal geweldig.....nu bedenk ik me....dat geeft ook hormoon af....Hmmm, ik lees dan maar graag even mee, hahahaha

Massi Nissa

Massi Nissa

10-05-2011 om 15:46

Lol krin

Jij begrijpt me! Het is raar, maar zoon is pas acht weken oud en ik heb zo'n zin in nog een kind. Totaal idioot, maar echt waar. Gelukkig heb ik helemaal geen trek in nog een zwangerschap, haha, dus het blijft bij dromen.
Tja, ik dacht het al, condooms dan toch maar. Elke dag op hetzelfde tijdstip wat dan ook doen is onmogelijk. Dat weet ik nu al. Zelfs als ik er drie wekkers bij zou zetten, zou het nog mislukken en snel ook.
Hm. Toch ook even informeren naar die nuvaring.
En Valkyre, het gaat echt gebeuren, hoor! Ik duim voor je.
Groetjes
Massi

Rembrand

Rembrand

10-05-2011 om 15:57

Niet persé op hetzelfde tijdstip innemen.

Hoi,
Je hoeft de Cerazette echt niet elke dag stipt op hetzelfde tijdstip in te nemen hoor. In het uiterste geval mag je er 12 uur naast zitten.
Meer hierover kan je lezen via http://www.cerazette.nl/HCP/WatisCerazette/HoegebruikjeCerazette/index.asp
Dus als jij hem bij je tandenborstel legt is er altijd wel een moment ( s'ochtends of s'avonds ) dat je er aan denkt ( tenzij je ook je tanden niet gaat poetsen haha).
M.

Rembrand

je vergeet 2 dingen.
1. zwangerschapsdementie
2. slaaptekort waardoor geheugen suboptimaal
3. sommige vrouwen zijn erg vruchtbaar en dan is 12 uur ertussen wel erg lang bij de Cerazette. Ik werd supermakkelijk zwanger dus ik trok echt de grens wat strakker. Vroeger was volgens mij het advies ook 4 uur ofzo. als ik me niet vergis, maar ja, zie 1.

Emmawee

Emmawee

10-05-2011 om 22:52

Man

Ivm met punt 1. en 2. van Pelle...
De moeder van mijn vriendin heeft jaren lang de pil geslikt onder voorwaarde dat haar man hem dagelijks aan haar gaf. Dat vind ik nog steeds een briljant concept. Tenminste... ervan uitgaande dat je man geen last heeft van 1. en misschien in mindere mate van 2. en ook niet zit te wachten op een nr. 3.
Groeten! Maw.

dc

dc

11-05-2011 om 13:23

Ha!

Dan zouder er bij ons snel veeeel kinderen rondlopen!

Alternatieve methode

Kan je man geen baan als zeeman vinden? 5 maanden van huis, prima antoiconceptie!

Hier werkte LAM prima, na eerste eisprong gecombineerd met NFP. Maar dan moet je je lijf en cyclus goed kennen, en open staan voor verrassingen (die hier helaas nooit kwamen).

Massi Nissa

Massi Nissa

15-05-2011 om 18:53

Lol dirksmama

Mijn man vijf maanden weg, brrr nee. Dat klinkt leuker dan het is. En hoe weet je dan dat je je eerste eisprong krijgt? Ik zou dat geloof ik pas achteraf doorhebben, als ik alweer zwanger was .
Groetjes
Massi

Esc

Esc

17-05-2011 om 18:03

Ot: gefeliciteerd!

Hoeps, ik heb hier echt lang niet gekeken geloof ik: Massi, gefeliciteerd! Jongetje/meisje/alles goed?

Massi Nissa

Massi Nissa

17-05-2011 om 20:06

Esc

Moet wel lachen, ik heb zelfs al 24 uur lang foto's gepost van onze zoon. Heb ze er wel al weer afgehaald omdat ik zo'n openbaar album ook niet alles vind. Hij is gezond, ik ben het gebleven en we zijn allemaal erg gelukkig. Dank je wel.
Groetjes
Massi

Pelle (o.t.)

Het is echt een schitterend schattige baby.
Die Massi heeft het goed bekeken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.