Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*madelief*

*madelief*

08-02-2010 om 13:09

Welke elektrische tandenborstel?

Ik wil een elektrische tandenborstel aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende modellen.
En zijn er ook tandenborstels die je tevens voor de kinderen kunt gebruiken (met speciaal opzetstuk voor kinderen)? Ik zou ook graag een tandeborstel hebben die werkt op oplaadbare batterijen.

Graag jullie advies!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Deze

Ik heb deze,

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?CC=C04&KAC=Z18&SC=Z01&ArtikelNummer=671216&Cid=11&KAid=4294925100&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=Oral-B&Nao=14&Ns=Aanbevolen&N=186

met timer en batterij-indicator,met 2 houders !, dus als de ene leeg of 2 kinderen tegelijk willen poetsen is kun je de andere gebruiken. Erg handig.Er kunnen ook borsteltjes van de etos op ( alleen voor volwassenen geloof ik) maar als je die er helemaal opdrukt krijg je ze er bijna niet meer af.Wij zetten ze er dus op met een ruimte van4 mm ofzo.Dan werken ze ook prima.De oralmed. borsteltjes zijn wel iets zachter. En ja , er zijn speciale kinderborsteltjes.

Waarom wil je er 1 met oplaadbare batterijen? De oplader is helemaal niet groot, die kun je zo meenemen en op vakantie evt in de buurcaravan ( tegen een kopje koffie) opladen. Ze gaan best lang mee.En voor nood altijd een gewone tandenborstel meenemen.

Damajo

Sonicare

Of te wel de Philips tandeborstel. In verschillende prijsklasses te krijgen. Momenteel (behalve bij reclames natuurlijk) Kruidvat het goedkoopste. 59,99 de Healty White. Leuke tandeborstel. Opzetborstels bij Mediamarkt één van de goedkoopste. 3 of 4 voor 24,99 (ligt aan welke actie er is). Kijk maar eens op www.sonicare.nl
Deze tandeborstel heb ik een aantal keren bij verschlllende winkels mee gedemonstreerd.
Oral B wordt door veel tandartsen aanbevolen, maar sonicare is nummer 1 in Amerika. Ik ben geen fan van het ronddraaiende borsteltje. Die vorm heeft onze handtandeborstel ook niet. Sonicare is een sonische tandeborstel die op en neer gaat met maar liefst 31000 bewegingen per minuut. Ook voor kids 4-7 en 7-10 is er een sonicare maar de opzet kopjes passen prima op de body van pap of mam. Kan in principe prima hele gezin op 1 body. Allemaal eigen borstelkopje.
Maar is helaas met een oplaadbare accu, vol = 2 weken poetsen 2 x pd.
gr. Rymcke

*madelief*

*madelief*

08-02-2010 om 14:55

Draadloos

I.v.m. weinig ruimte om een oplader met stekker neer te zetten....

Ik zit zelf aan deze te denken:
Oral-B Triumph 5000 wireless smartguide.

Wel meteen een hele dure, maar wel erg goed en praktisch en ik heb ze ook gezien met een extra handle. Wel handig in een gezin met 3 kinderen. Ik heb begrepen dat er ook opzetstukken voor kinderen zijn die hierop passen.

margje van dijk

margje van dijk

08-02-2010 om 15:16

Volgens de mondhygieniste

... was de simpelste goed genoeg. Gewoon basaal borsteltje en verder geen gedoe. Een timer is wel handig maar hoeft niet.

Ik sla dus sindsdien de toeters en bellen gewoon over.

Wij hebben er twee (ik ben het merk vergeten). Ik gebruik hem zelf en de kinderen gebruiken hem soms. Wij halen altijd het opzetborsteltje eraf en zetten 'de onderkant' los in de kast terug. Dat heeft ook als voordeel dat-ie niet zo vies wordt van het nadruppelen van de borsteltjes. Ik heb de ene en de kinderen hebben de andere. Bij hen liggen er dus allerlei borsteltjes met gekleurde ringetjes ter identificatie.

Margje

Tihama

Tihama

08-02-2010 om 22:07

Toevallig

Net 2 maal gekocht. Ik wist op de avond van de meeting op een vrij bijzonder manier mijn oplaadbare kapot te laten vallen

Dinsdag adviseerde de tandarts mijn dochter om ook maar eens aan de electrieke te gaan. Aangezien zoon en dochter in staat zijn om over alles ruzie te maken, wil ik 's ochtends in het spitsuur geen strijd over wie er eerst mag, vandaar meteen 2-maal. Mijn man en ik wisselen wel borsteltjes.

Gelukkig wist ik al van de mondhygieniste dat de goedkoopste goed genoeg is. Geduld is het toverwoord. Als je maar zorgt dat alle plekjes een tijdje geraakt worden, dan maakt de rest niet zoveel meer uit. En verder natuurlijk wel goed ragen, flossen en stokeren.

Bij de Mediamarkt lagen ze vrijdag voor 17 euro in een hele grote bak, de OralB nog wat.

Tihama

*madelief*

*madelief*

09-02-2010 om 08:52

Goedkoopste goed genoeg?

Hmm dan moet ik misschien toch maar nog eens even verder kijken dan de dure Triumph 5000....

Eentje van de aldi

(kom ik weer met mijn aldi) maar die bevalt erg goed! (en kost erg weinig)

Sonic

Ik had al jaren een 'gewone' ouderwetse oral-b met zo'n ronddraaiend (eigenlijk links- en rechtsom draaiend) borsteltje. Toen kocht ik op aanraden van mijn zus een nieuwe oral-b type sonic en dat was toch een wereld van verschil! Mijn tanden werden veel schoner en gladder. Er was toen een of andere actie waarbij je binnen 6 weken je geld terug zou krijgen als de borstel niet zou bevallen. Daarom wilde ik wel eens een andere proberen. Ik vind dus dat er wèl groot verschil tussen de borstels zit!
En natuurlijk krijg je met veel geduld je tanden altijd wel brandschoon. Ook met een handborsteltje....

Juist geen sonicare

Wij konden de sonicare voor kinderen gedurende lange tijden testen (buzzen). De eerste twee dagen was mijn dochter nog gecharmeerd van het melodietje, maar al vlot daarna wilde ze weer haar eigen tandenborstel, een oral-b.
Vervolgens heb ik de tandenborstel geprobeerd, maar ook ik werd gek van het dreunende geluid wat diep in je hoofd doordringt. Na 3 dagen gooide ik hem gillend in de hoek. Man heeft hem ook nog geprobeerd. Dapper heeft hij het 7 dagen volgehouden en nu hebben we hem lekker weer terug gestuurd. Wat een rotding! Geef ons maar oral-b. Juist dat ronddraaiende borsteltje is zo prettig.

Sonicare

en ik bedoel dan de sonicare van philips. Wij hebben een professionale care van oral-b en die bevalt ons het beste.

Prijs borsteltjes

Zijn de borsteltjes van de sonicare niet een stuk duurder? Dat kan ik de loop der jaren behoorlijk oplopen dan.

Damajo

100%mama

100%mama

10-02-2010 om 10:17

Oral b

en dan gewoon de goedkoopste met de kleine ronde borstels. Geen toeters en bellen, het gaat erom hoe je poetst!

Puck

Puck

10-02-2010 om 10:52

Gewone tandenborstel

Door mijn tandarts bevestigd: ik poets gewoon schoner en beter met een ouderwetse handtandenborstel. Op advies van mijn vorige tandarts ben ik ooit overgegaan op elektrisch poetsen. Ondertussen overgestapt naar een andere tandarts en die moest iedere keer toch wel wat tandsteen weghalen. Omdat ik het vreselijk vind die elektrische tandenborstel: dreunt in mijn hoofd, mijn lip jeukt ervan... ben ik weer overgestapt op ouderwets met de hand. En ziedaar: sindsdien geen/nauwelijks tandsteen meer. De tandarts viel het ook op en ik kreeg een compliment dat het zo mooi schoon was. Voor mij dus helemaal geen elektrisch meer, veel goedkoper ook, handtandenborstels.

Kadonaj

Kadonaj

11-02-2010 om 10:29

Oral b, ook voor kinderen

Wij hebben de oral-b versie voor volwassenen (die is sneller) en voor kinderen, makkelijk oplaadbaar in het stopcontact en voor de kinderen een iets kleiner borsteltje. Zelf poetsen is voor de kids ook makkelijker en vooral de kleinste van anderhalf vind het reuzeinteressant...

We hebben ook een tandenborsteltje met batterijen, maar dat is erg onhandig met water en zo, ding heeft altijd wel ergens een roest straaltje lopen... bah... zou ik niet aan beginnen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.