Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloemetje

Bloemetje

17-07-2019 om 22:18

Welke magnesium?

Ik slik sinds kort magnesiumtabletten. Nu heb ik die van Davitamon maar die pillen zijn best groot. Ik krijg ze wel weg maar ik heb er moeite mee (zit tussen de oren, ik weet het) heeft iemand nog een ander merk waar de pillen kleiner zijn. En misschien goedkoper want Davitamon is best duur. Maar het gaat mij vooral om de grote van de pil. Die zou ik graag wat kleiner willen zien. Ik ben benieuwd!

Guera

Guera

17-07-2019 om 22:23

Care

Ik heb Care. Merk van etos/ah. Tabletten kleiner dan paracetamol

Bloemetje

Bloemetje

17-07-2019 om 22:31

Guera

Dat klinkt goed! Ik ga morgen gelijk even kijken bij de Etos! Dank je!

rode krullenbol

rode krullenbol

17-07-2019 om 22:54

Hmm ...

Je kunt ook overwegen om het magnesiumcitraat drankje van Lucovitaal te gaan drinken. Of om de te grote tabletten kapot te kauwen en weg te spoelen met koffie. Deze zal er extra goed door smaken!

40er

40er

18-07-2019 om 07:32

Nou

Magnesium wordt het beste opgenomen door je huid, het beste is dus een smeersel met magnesium. Zoiets https://www.da.nl/zechsal-magnesium-gel-125-ml

Een goede kennis werkt als drogist, lucovitaal vind ze te duur voor de kwaliteit. Maar ze hebben wel een goede marketingafdeling!

Paasei

Paasei

18-07-2019 om 08:26

40er

Dat klinkt interessant... zo'n kennis! Iemand met wat meer verstand van zaken.

Als Lucovitaal te duur is, geldt dat dan ook voor Davitamon of andere A merken uit het reguliere drogist assortiment? Kun je net zo lief huismerk vitamines aanschaffen?

Mijn man zweert bij Davitamon magnesium (en nog een paar dingen) voor de nacht. Het helpt hem tegen spierkrampen. Andere merken (waaronder Lucovitaal) werken minder goed zegt hij. Zijn wel grote tabletten trouwens. Ikzelf gebruik ook Davitamon, zo'n samengestelde voor vrouwen in de overgang. Maar die is duur!

Bloemetje

Bloemetje

18-07-2019 om 10:35

Hmmm

Net als Paasei haar man gebruik ik hem ook tegen spierkrampen. Ik heb geen ervaring met andere merken maar volgens je man zijn die minder. Hmmm, Kan geen kwaad om een huismerk te gebruiken want die zijn een stuk goedkoper Maar anders houd ik het bij Davitamon en inderdaad maar doormidden doen. Ik lus geen koffie en er op kauwen vind ik helemaal niks. Dan maar 2x keer een halve. Ik denk er nog even over na. Ga zo even naar het centrum.

40er

40er

18-07-2019 om 12:32

A-merken

Andere a-merken adviseert ze wel hoor, hier gehad van bio Pharma.

over die spierkrampen

Ik heb zelf ook geregeld last van kramp (in voeten, kuiten, bovenbeen en zelfs - gelukkig zeer incidenteel - in slokdarm). Nu vraag ik me af of het louter fysiek is of ook enigszins "tussen de oren" kwestie. Ik merk dat als ik een opkomende kramp voel, ik niet meer kan ontspannen en het alleen maar erger wordt. Ik neem dan soms een paracetamol en een magnesiumtablet. Ik weet van beiden dat het weinig tot niks zou moeten doen tegen kramp. (Magnesium moet je volgens mij elke dag slikken (en dat vergeet ik steeds) om het te laten werken). Maar vrijwel altijd val ik dan wel gelijk in slaap en is de kramp weg. Dit werkt trouwens niet als ik wakker word van kramp, dan zit er weinig anders op dan proberen te strekken en door te bijten
Herkennen jullie dit?.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-07-2019 om 13:25

Nog een mogelijkheid

Magnesiumsulfaat (Epsomzout) kopen en er een body scrub mee maken. Dit heeft een aantal voordelen ten opzichte van pillen of poeders:

1. geen risico op overdosering
2. extra ontspannend voor de spieren doordat het scrubben gepaard gaat aan masseren
3. het bevordert de afbraak van melkzuur
4. ook mentaal extra ontspannend door de prikkeling van de huid (dit stimuleert de aanmaak van zogeheten knuffelhormonen als oxytocine)
5. het maakt de huid zachter, doordat het dode huidcellen verwijdert
6. het kan bijdragen aan een volle(re) haardos
7. er zijn geen hoge kosten aan verbonden

Rode krullenbol

Guppie

Guppie

18-07-2019 om 19:58

Anorganisch

Bij Davitamon staat er niet bij wat voor verbinding is en dan is het meestal een anorganische verbinding, waar je lichaam minder mee kan. Plus vaak minder gezonde hulpstoffen. Magnesium is er in verschillende verbindingen. Magnesiumcitraat is in poedervorm stukken voordeliger. Een halve kilo kost dan rond de twintig euro. Zelf vind ik magnesiumbisglycinaat of -chelaat het prettigst werken. Ligt ook aan de aard van je klachten welke het beste zou werken. Als je bepaalde klachten hebt, kan het wel goed zijn om advies te vragen. In een vitaminezaak bijvoorbeeld. Kan zomaar zijn dat je (ook) wat anders nodig hebt.

Caesar

Caesar

18-07-2019 om 20:27

Huid

“Magnesium wordt het beste opgenomen door je huid”.

Daar zijn nog weinig harde bewijzen voor.

Een beetje googelen op magnesium is erg vermakelijk. Het wordt erg gehyped als voedingssupplement. Kreten als ‘natuurlijk mineraal’ vliegen je om de oren op diverse websites. Nu is magnesium een belangrijk element voor het menselijk lichaam, maar verder net zo natuurlijk als bijv cadmium, lood, kwik en uranium.

Het helpt wel

Maar magnesium helpt wel tegen spierkrampen. Proefondervindelijk persoonlijk bewezen. Ik haal bruistabletten van DM in Duitsland. 50 cent voor 20 bruistabletten.

Tsjor

Caesar

Caesar

19-07-2019 om 20:58

Belangrijk

Ja, magnesium is belangrijk. Maar dure smeersels voor opname door de huid is onnodig. Goedkope pillen zijn veel beter.

helpen

Maar het helpt alleen als je het dagelijks slikt. Niet op manier als een paracetamol toch?

Als ik last heb

Ik doe het een paar dagen trouw als ik last heb van spierkramp en dan vergeet ik het weer. Totdat ik weer last krijg.

Tsjor

rutiel

rutiel

23-07-2019 om 12:54

Banaan

Ik heb wel eens gehoord dat dagelijks een banaan eten ook in je behoefte aan magnesium voldoet. Nu heb ik een gruwelijke hekel aan bananen (en helaas wel last van spierkrampen...) dus voor mij is het niets. Maar wellicht dat TS ermee geholpen is? Het is het proberen waard.

Die scrub van rode krullenbol lijkt me ook fijn trouwens. Heb je toevallig een recept??

Rode krullenbol

Rode krullenbol

23-07-2019 om 13:03

Jazeker!

Men neme een kommetje Epsom zout. Daar voegt men dermate veel spijsolie naar keuze aan toe, dat alle korreltjes ermee worden omhuld. - Al wat je kunt eten, kun je ook op je huid smeren! - Desgewenst giet men er nog enkel druppels etherische olie op. Een 'prefab' badolie lijkt me ook heel geschikt voor dit doeleind. Alles goed mengen en het scrubben kan beginnen!

"Enjoy!"

Rode krullenbol

rutiel

rutiel

23-07-2019 om 13:23

Hmmm

Klinkt reuze goed RK! Als het al niet tegen krampen helpt, heb ik in ieder geval het recept voor een fijne scrub.
Dank je wel!

Petra Pakje

Petra Pakje

25-07-2019 om 18:36

kruitvat

Magnesiumcitraat wordt het beste opgenomen zo heb ik begrepen. Ik gebruik die van het Kruitvat.

En Bloemetje, je kunt de pillen toch gewoon stukkauwen? Of gaat dat met die van jou niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.