Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

pien

pien

10-06-2011 om 09:19

Welke oog make-up remover voor gevoelige huid?

hoihoi
Al enige tijd is de huid rondom mijn ogen verschrikkelijk gevoelig voor mijn remover
(garnier sensitive, volgens het etiket superzacht, geen parfum , geen alcohol etc).
Huid wordt droog, branderig, rood, opgezet.
Als ik dan een paar dagen geen makeup (mascara en oogpotlood) en remover gebruik en die huid goed
insmeer (van der hoogh) herstelt het zich weer.
Maaer dan 1 keer weer remover: tjakka, probleem terug.

Is er nog een andere remover (een melk misschien, of olie basis) die ik beter kan gebruiken?
Ik hoor het graag!
Pien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

10-06-2011 om 10:23

Avene

Ook ik heb die problemen gehad. Ik gebruik nu producten van Avene (bij de apotheek) en die werken voor mij prima. Maar het blijft uitproberen natuurlijk.
Succes!
Maria

Puck

Puck

10-06-2011 om 12:37

Yves rocher

Ik ben heel tevreden over de remover op oliebasis met korenbloemen van Yves Rocher. Nu gebruik ik zelden make-up, maar deze verdraag ik goed.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-06-2011 om 14:03

Remover

Als je geen waterproof oogmakeup gebruikt is die van Klorane met Korenbloem erg zacht en goed. Die Puck noemde van Yves Rocher is ook goed (alhoewel eea natuurlijk erg persoonlijk is). Verder kan je ook gewoon zoete amandelolie (bijv. van Weleda of huismerk) gebruiken. En altijd na het schoonmaken nog even met een vochtig watje met lauwwarm water over je oogleden gaan en lekker (oog)creme smeren. Succes!

bibi63

bibi63

10-06-2011 om 15:37

Ik kan ook nergens tegen

maar wat super werkt bij mij is de 2-fase oog make-up remover van de HEMA. Is olie en lotion doorelkaar. Kost een drol. Zou het eens proberen.
Grtjs Bibi

Merel

Merel

11-06-2011 om 15:51

En als je niet "remoovt"?

Ik durf het bijna niet te verklappen maar ik haal nooit mascara en oogpotlood weg. Ik ga gewoon zo slapen en in de ochtend ga ik douchen. Daarna smeer ik mijn gezicht (ook rond mijn ogen) in met dagcreme en alles wat zwart is uitgelopen haal ik weg. Gaat prima met mijn vingers, en soms als ik het secuurder wil doen, of na een avondje uit, waarbij ik wat meer mascara en oogpotlood heb gebruikt) dan doe ik wat dagcreme op een wattenstaafje en haal ik nog wat extra weg. Van mijn wimpers is dan al bijna alle mascara weg. Nou...en dan doe ik er gewoon weer nieuwe op.
Dus doe het eens op deze manier, wat gebeurt er dan? Of 'removen' met dagcreme dus?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-06-2011 om 23:44

Oogmakeup (niet) verwijderen

Je makeup niet verwijderen 's avonds is gewoon slecht voor je wimpers, je huid en zeker voor de tere huid van je ogen. En zeker als je al een gevoelige huid en/of ogen hebt. Dat is vragen om irritaties en uitvallende wimpers. Voor een keertje kan het natuurlijk geen kwaad maar beslist niet stelselmatig. Waarom niet gewoon een goede, milde remover gebruiken? Of desnoods met een milde gezichtsreiniger onder de douche waarmee je ook je makeup eraf kan halen? Overigens, toen ik nog Blefaritis had raadde de oogarts aan om mijn oogleden twee keer per dag schoon te maken met wat Neutral babyshampoo verdund met afgekoeld kokend water (1 druppeltje shampoo op een half glas water). Werkt ook goed (tenzij je wp oogmakeup draagt) en is goedkoop.

Biene M.

Biene M.

12-06-2011 om 07:38

Hm elisa

Ik verwijder mijn mascara alleen als ik naar het zwembad of de sauna ga. Al bijna 30 jaar ga ik praktisch bijna elke avond naar bed met mascara op. Maar als ik naar mijn wimpers kijk, kan ik me niet voorstellen dat ze eronder te lijden hebben, want ze zijn dik en lang. Toen ik last kreeg van sebboroïsch eczeem rond mijn ogen heb ik geprobeerd of het zou helpen als ik de make-up zou verwijderen voordat ik naar bed ging, maar ik kreeg alleen maar meer last.

Biene M.

Biene M.

12-06-2011 om 07:38

Trouwens

Van clinique is er trouwens een mascara die je met warm water kunt verwijderen. Met zwemmen blijft hij wel zitten, omdat het water niet warm genoeg is.

Hema

wij hebben de remover van de hema, van die kant en klare wattenschijfjes. Dochter kreeg eerst ook last van haar huid, maar dat ging goed als ze na de remover haar huid even afwaste met water.

Hoe heet het ook alweer

Ik heb al jaren last van eczeem, maar kan wel tegen minerale make-up. Ik gebruik als remover een flesje met een blauw goedje wat je eerst moet schudden. Lancome? Yves Saint Laurent? Daar krijg ik geen uitslag van. Met zo'n flesje doe ik wel een half jaar.

Dorry

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-06-2011 om 14:45

Link

Hier een informatie link over oogmakeup verwijderen en de keuze van een goede reiniger http://jetskeultee.nl/2011/02/25/hulp-bij-de-keuze-van-oog-makeup-remover/
Als je je oogmakeup niet verwijdert blijven dus de hele nacht bacterien, vuil, zweet, dode huidcellen en bestanddelen in de oogmakeup (metalen, kleurpigmenten, alcohol etc.) op de huid/wimpers zitten en dat is toch echt niet bevorderlijk voor je huid en wimpers.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-06-2011 om 20:02

Verwijderen

Tja de een is de ander niet Ik weet dat als ik mijn oogmakeup een keer liet zitten 's avonds ik 's morgens opstond met opgezwollen, geirriteerde ogen en flink wat wimpers minder (en ik heb er al zo weinig. Dus ik haal als ik oogmakeup draag trouw 's avonds alles eraf. Dat is een must, zeker als je extreem gevoelige ogen en een gevoelige huid hebt. Het kost me hooguit 2 minuten dus wat is de moeite nou helemaal? Maar goed, ik ben dat hele uitgebreide oogreinigingsritueel (inclusief ooglidmassage) wel gewend na maanden met Blefaritis en andere oogontstekingen te hebben gekampt. Sinds ik de boel twee keer per dag goed schoonmaak met een goede, milde reiniger heb ik geen last meer van ontstekingen etc. Ik heb teveel gedoe en ellende met m'n ogen meegemaakt om te rotzooien met m'n ogen...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-06-2011 om 20:58

Pelle

Als je geschikte oogmakeup gebruikt maakt het helemaal niet uit of je oogmakeup draagt of niet en gevoelige ogen hebt of niet zolang je het er dus maar wel trouw s' avonds er af haalt Maar idd ik heb bijna 8 maanden helemaal geen oogmakeup gedragen toen ik Blefaritis had en nadat mijn ogen gelaserd zijn. Dat wordt in die situaties ook echt afgeraden door artsen. Dus ik ben blij dat ik het nu wel weer kan gebruiken; anders heb ik zo'n blote-billengezicht-) Maar ik let wel heel goed op de ingredienten van zowel oogmakeup als removers.

Sascha2

Sascha2

12-06-2011 om 23:49

Hier ook een luie make-upper

Ik haal ook zelden mijn mascara eraf. Wat heet, ook oogschaduw bkijft vaak gewoon zitten, tot hilariteit van mijn kinderen want 's ochtends is het een smoking-eyes-effect. Als ik het wel weghaal volstaat voor mij een middeltje van de etos. En ik heb ook nog voldoende wimpers en totaal geen wallen (althans niet van de make-up, de echte wallen hebben een andere oorzaak).

pien

pien

13-06-2011 om 18:01

Dank jullie wel!

Wow!
Wat een berg aan tips...van niet weghalen tot gewone Hema remover tot de duurdere opties.
Ik heb om te beginnen de hema 2 fasen remover aangeschaft en ga die binnenkort uittesten. Mocht dit ook niet werken dan genoeg alternatieven begrijp ik.

Wat een goed forum is dit toch!

Pien

Roc?

Is speciaal voor een gevoelige huis toch?

pien

pien

13-06-2011 om 20:52

Ook geen roc

hoi chris35
nee helaas roc verdraag ik ook al niet meer.
pien

Tink

Tink

15-06-2011 om 23:38

Elisa

Op die site van Jetske Ultee die jij steeds zo promoot kun je een test doen en dan krijg je een lijstje van middelen die voor jouw huid het geschikst zijn. Toch wel toevallig dat dat hele lijstje bestaat uit het merk wat zij zelf verkoopt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-06-2011 om 16:17

Produkten

Ja en? Paula's Choice heeft hetzelfde. Dat betekent niet dat je die produkten ook moet kopen toch? Het gaat om de informatie welke ingredienten je beter kan vermijden danwel gebruiken voor jouw specifieke huidtype. Ik vind de site van Jetske erg nuttig net als die van Paula's Choice, zeker voor mijn extreem gevoelige Rosacea huid. En nee, ik gebruik zelf geen produkten van Jetske maar wel van allerlei andere merken (PC, RoC, La Roche Posay) en mijn huid is eindelijk onder controle en rustig. Doe met de aangeboden informatie wat je wilt en vergeet de rest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.