Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Welke zeep tegen blijvende zweetgeur?

Zwelgman werkt lange dagen in een restaurant en als ie thuiskomt moet 'ie van mij eerst onder de douche Ik hoef er niet eens meer discreet over te zijn, hij weet waarom. Maar al staat hij er een kwartier onder, als ik m'n neus tegen z'n schouder/bovenarm druk, ruik ik toch nog zo'n lichte transpiratiegeur onder de oksel vandaan komen. Hij heeft zich inmiddels al een paar keer geschoren maar ook dat maakt geen verschil. Hij denkt dat een spons wellicht meer een 'schuureffect' kan hebben maar ik denk dat dat helemaal geen bal uitmaakt. Welke zeep kan ik nou het beste voor 'm kopen? Hij doucht het liefste met een shampoo/douchecreme, dus niet 2 aparte zepen. Heeft iemand een tip?
PS. eigenlijk vraag ik me nog iets af: Hebben rokers vaak een onneutrale lichaamsgeur hebben? Ikzelf rook niet en zelfs na 2 dagen dezelfe t-shirt gedragen te hebben, ruikt 'ie (op de oksels na dan) eigenlijk nog best fris. Een t-shirt van Zwelgman daarentegen zou ik na 4 uur al weer in de wasmand willen gooien. Er zit dan gewoon al zo'n ouwemannen lucht aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-09-2010 om 16:37

Zweetgeur

Zweet op zich stinkt niet. Factoren zoals roken, wat je eet/drinkt (alcohol) en bacterien maken dat je zweet gaat stinken. Het helpt idd om je oksels te ontharen (minder fijn voor bacterien) en om je oksels te wassen met een pH-neutrale wasemulsie zoals Sebamed Vloeibaar of Eucerin wasemulsie. Een zuurtegraad van de huid (pH) die in balans is geeft ook minder kans op onaangename luchtjes. Een spons helpt helemaal niks. Een shampoo/douchecreme is wat dat betreft niet effectief genoeg. Wel mild, maar niet effectief. Te agressieve zepen zijn ook niet goed voor de huid. Daarnaast een goede anti-transpirant of zelfs iets als Syneo, Odaban of Odorex Extra-Dry gebruiken; katoenen kleding dragen (iedere dag schoon uiteraard) en een scheutje azijn bij de was en je komt aardig droog en normaal ruikend de dag door

joep

joep

09-09-2010 om 19:41

Unicura (oranje)

vind ik de beste zeep. Verder vind ik voor mijzelf dove deodorant het allerbeste (dan ruik je zelf het ergste angstzweet nog niet). misschien is er ook wel een herenversie.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-09-2010 om 19:48

Anti-bacterieel

Mijn dermatoloog zegt altijd dat je moet uitkijken met Unicura, Dettol en meer van die anti-bacteriele zepen omdat deze dan wel anti-bacterieel zijn maar dus ook de goede bacterien letterlijk om zeep helpen. En die goede bacterien heb je nodig voor het behoud van een gezonde huidflora. Incidenteel gebruik kan geen kwaad maar liever niet dagelijks.

Guinevere

Guinevere

09-09-2010 om 20:03

Voorkomen

Ik zou het proberen voorkomen met een anti-transpirant....

Sterre42

Sterre42

11-09-2010 om 10:15

Deo

Het kan vele oorzaken hebben, soms kan een combi van douchegel en deo ook een fatale combi zijn.

Ik zou het eens met een neutralere douchegel proberen zonder sterke luchtjes eraan en een neutrale deo, Deoleen bijvoorbeeld.

Want misschien versterkt eea elkaar?

Moontje

Moontje

12-09-2010 om 18:31

Huisarts / dermatoloog

Ik zou niet nog eens 80 merken deo en zeep proberen maar gewoon naar de huisarts gaan wellicht kan die hem doorsturen naar de dermatoloog. Misschien heeft hij last van een huidschimmel of iets dat je gewoon niet kent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.