Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Werken gels zoals Voltaren wel?

Ik heb altijd begrepen dat pijnstillers werken op de pijncentra in je hersenen. Dus de pijnprikkel is er wel, maar die wordt genegeerd. Om die reden geloof ik ook niet in geld met ibuprofen of diclofenac die je op de pijnlijke plek smeert. Ze werken ook niet bij mij (heb ze dus wel geprobeerd). Maar een vriendin zweert erbij en ook mijn fysiotherapeut vindt dat ze werken. Wat is jullie ervaring?
 

Diclofenac en aanverwanten zijn niet alleen pijnstilend maar ook ontsteking remmend, en juist het ontsteking remmende deel werkt wel bij een gel die je op de plek van de ontsteking aanbrengt. En dat remt dan zijdelings de pijn. Maar dan moet de bron wel een ontsteking zijn anders heeft het geen effect.

poekiepoek

poekiepoek

11-05-2021 om 15:39 Topicstarter

Maar dringt zo'n gel wel genoeg door in de huid? Dat is ook vaak de kritiek op spierverwarmende gels: ze doen je huid warm aanvoelen, maar bereiken de spier niet.

Volgens de traumachirurg op de SEH die ik zag voor mijn gebroken enkel is gebruik van Voltaren het enige middel (van dat soort middelen) dat bewezen werkzaam is op o.a. gekneusd weefsel. Om het herstel te bevorderen heb ik 6 weken moeten smeren na de 4 weken gips.

Bij mij werkte de diclofenac gel beter dan de (best hooggedoseerde) pillen (die laatste deden niets...).

Ik dénk dat het werkt, haha. Soms weet je niet of het als placebo zóu kunnen werken, maar mijn indruk is dat het wel echt pijnstillend werkt. Ik mag geen ibuprofen, ivm medicatie die ik gebruik. Voltaren is hetzelfde, maar omdat je het op de huid smeert, is de hoeveelheid dusdanig minder, dat het kan. Ik gebruik het in hoofdzaak voor mijn polsen. 

poekiepoek

poekiepoek

12-05-2021 om 20:15 Topicstarter

Oei, best wel wisselende ervaringen, dus. Ik blijf voorlopig maar even met Voltaren smeren, dat heb ik nu in huis. Maar het schiet niet erg op.

Hee, dit is interessant. Nooit van Voltaren gehoord, maar het zou misschien wel een optie kunnen zijn dan, voor mijn flinke pijn in mijn achillespees (fysio hielp tot nu toe niet). Jammer dat het bij hoofdpijn geen zin heeft maar ik zou al enorm blij zijn met minder achillespeespijn

poekiepoek

poekiepoek

13-05-2021 om 08:10 Topicstarter

Voltaren bevat diclofenac, er is ook gel met ibuprofen. Ik hoop dat het werkt voor je.

Egel. schreef op 12-05-2021 om 23:57:

Hee, dit is interessant. Nooit van Voltaren gehoord, maar het zou misschien wel een optie kunnen zijn dan, voor mijn flinke pijn in mijn achillespees (fysio hielp tot nu toe niet). Jammer dat het bij hoofdpijn geen zin heeft maar ik zou al enorm blij zijn met minder achillespeespijn

je kijkt geen tv? Want er komt geregeld reclame voorbij van Voltaren

Marie111 schreef op 13-05-2021 om 13:24:

[..]

je kijkt geen tv? Want er komt geregeld reclame voorbij van Voltaren

Nauwelijks inderdaad. Is dat zo raar? Ik werk veel, verder internet (ouders online bijvoorbeeld 😜), appen/bellen /afspreken met vrienden en als de tv aan gaat is het meestal een film of serie via Netflix. 

Ik ga niet voor mijn lol naar reclames kijken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.