Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wie ervaring beide longen 'geplakt' na klaplongen.

Bij mijn broertje is vandaag voor de 2e keer een klaplong rechterkant geconstateerd. De linkerkant was vorig jaar al voor de 2e keer aan de beurt en is toen 'geplakt'. Hierdoor zou aan die kant geen klaplong meer kunnen komen. Nu dus de rechterkant aan de beurt (5x in 4 jaar tijd in totaal een klaplong gehad) en binnenkort zijn dus beide longen 'geplakt'. Wie heeft dit ook gehad en heeft het nog bijwerkingen op de lange termijn? Merk je iets van leven met 2 'geplakte' longen? Heeft vliegen er invloed op? Klopt het dat je daarna idd geen klaplong meer zou kunnen krijgen?

Wie ow wie kan mij meer informatie/ervaringen verschaffen hierover?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

02-10-2011 om 10:19

Ach jee

5 x een klaplong, dat is niet mis. Ik neem aan dat je broertje een nog jonge, wat magere, lange man is aangezien het bij die groep gemiddeld genomen wat vaker een spontane klaplong voorkomt?
Ik heb 1 keer een spontane klaplong gehad, en heb er geen restverschijnselen aan overgehouden. Maar ik heb geen enkele ervaring met het plakken van de long. Natuurlijk is de longarts de aangewezen persoon voor je vragen.
Ik vind de volgende link wel duidelijk trouwens:
http://www.lmng.nl/Klaplong-oorzaak-diagnose-en-behandeling.php
maar ik denk dat het niet veel nieuwe informatie geeft voor jullie. Sterkte in ieder geval!

Plakken

Mijn man heeft jaren geleden ook een klaplong gehad, die is toen geplakt, maar een week later had hij weer een klaplong (zelfde) dus lijkt me wel dat het kan. Misschien was de lijm bij mijn man nog niet goed droog
Na deze tweede keer is hij geopereerd en is de long vastgeniet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.