Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mosie

mosie

11-11-2010 om 09:11

Wie heeft er ook ovulatiepijn?

Het lijkt elke maand wel erger te worden.
Ik voel elke maand rechtsonder in mijn buik pijn, alsof ik ongesteld moet worden, daarnaast heb ik ook heel erge rugpijn ( ook alleen rechts) en ben met vlagen misselijk.
En dan 2 weken later als ik ongesteld moet worden, heb ik weer hetzelfde en dan nog vaak met migraine erbij!!
Ben 44, misschien wordt het steeds erger naar mate je ouder wordt? Ik ben welgeteld 1 week van de maand klachtenvrij, bah! Mijn humeur wordt er trouwens ook niet beter op.
Herkent iemand dit?
Ik ga morgen naar mijn HA, want ik wil hier echt iets aan doen. Ik kan alleen tegen geen enkele anticonceptie ( heb daar eerder een draadje over gestart)
Mosie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb het ook. Ik heb dan geen rugpijn, maar wel erge buikpijn. De pijn is bij de ovulatie eigenlijk erger dan bij de menstruatie. Het duurt wel een paar dagen, terwijl de pijn bij de menstruatie hooguit een dag is. Ik heb ook veel last van gevoelige borsten. Ik ben overigens 46 en er (nog) niet mee bij de huisarts geweest. Ik ben bang dat er niet veel aan gedaan kan worden.

Groet,
Pina

Ik niet meer

alhoewel het rond de menstruatie nog wel eens bingo kan zijn.

Naproxen (Naprosyne, Aleve) hielp en helpt me altijd goed (daar waar geen paracetamol of ibuprofen ook maar iets leek te doen)

Naproxen

Geen pijn bij de ovulatie maar wel jaren menstruatiepijn gehad. Bij mij werkte Naproxen ( zetpil) ook heel goed, in tegenstelling tot welke pijnstiller dan ook.
Misschien ook iets voor jou.

En ik ook....

Ik ben nog geen 40 maar heb het al jaren...kan me niet herinneren dat ik het niet heb.
En net wat anderen zeggen het doet meer zeer dan de menstruatie.
Ik ga wel dus een keer naproxen proberen als ik dit lees. Want Brufen 600 en paracetamol ed helpen echt niet. Ik kan die 2 dagen ook echt weinig doen. Het doet zooooooo zeer....

Ook trouwens nooit ermee naar de dokter geweest, ben niet zo'n dokterloper

mosie

mosie

11-11-2010 om 12:33

Bij mij langer dan 2 dagen

afgelopen zondag begonnen met heftige buikpijn, en vandaag nog steeds last van rugpijn en met vlagen misselijk.
Ben benieuwd wat de HA te zeggen heeft, eigenlijk wil ik doorgestuurd worden.

Mosie

costa

costa

12-11-2010 om 12:19

Herkenning

Ik ben 43 en de laatste jaren heb ik ook veel buikpijn tijdens de ovulatie. De twee weken erna vaak misselijk, hoofdpijn, pijnlijke gewrichten. Vraag me af of er veel aan te doen is, ik schuif het maar op "pre-overgang". M'n menstruaties zijn de laatste jaren ook heveiger dan "vroeger".

Oh yes!

Mijn baarmoeder en 1 eierstok zijn verwijderd en sindsdien heb ik bij tijd en wijle helse pijnen vlak voor en tijdens mijn eisprong. Omdat ik de laatste keer dezelfde pijn aan mijn 'lege' kant had ben ik grondig onderzocht. Blijkt dat mijn eierstok toendertijd niet helemaal verwijderd was en heeft zich geregeneerd tot aan eicelproductie toe. Soms voel ik weinig, maar soms krimp ik echt een paar uur van de pijn ineen en wordt dan langzaam minder. Bij mij helpt helemaal niets tegen de pijn . Ik ben 44. O ja, gewrichtspijn en rugpijn heb ik ook de laatste tijd als ik ovuleer. Enige lichtpuntje is dat ik geen menstruatiekrampen meer heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.