Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wie heeft er slechte ervaring met buisjes

Hallo Allemaal.
Ik heb een specifieke vraag wie heeft er slechte ervaring met trommelvlies buisjes?
Het is namelijk zo we hebben onze zoon laten opereren,hij zal buisje krijgen heeft dit al 1 keer eerder gehad.
Hij werd 6-9-2010 geopereerd en had buisje operatie leek goed verlopen te zijn,hij was erg moe van de narcose dus is in de middag nog gaan slapen,rond 16.00 viel zijn eerste buisje eruit waar wij natuurlijk van schrokken dat het zomaar kan/de volgende dag om 10.20 viel het 2 buisje eruit/pfffffffffffffffffffffffff.errg vreemd kno-artsassistent kon mijn hier ook geen reden voor geven,herkent iemand dit???????????
Wat moet je als ouders hiermee????????????????????
Ten eerste vindt ik het erg voor onze zoon hij is 5jr dus best bewust van,en nu is hij dus voor niks geopereed. Groetjes Safana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 10:47

Niet voor niks

Het is inderdaad heel jammer dat die buisjes er gelijk zijn uitgevallen! Onze zoon heeft ook al 2 keer buisjes gehad, ze hebben ons gewaarschuwd dat ze er evt. snel kunnen uitvallen. BIj hem is dat gelukkig niet gebeurd, maar nu na 6 maanden is het alweer mis.
Waarschijnlijk is de operatie bij je zoontje niet helemaal voor niets geweest, ze zuigen normaal gesproken alle viezigheid uit het oor en door het gaatje van het buisje kan er de eerste dagen veel rommel wegstromen.
Ik zou even met de KNO-arts bespreken of dit te voorkomen is de volgende keer, er zijn verschillende typen buisjes.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-09-2010 om 10:48

Ja hier...

De 1e set van onze oudste viel ook al snel weer uit. Het kan, bij zoon was er al zo lang sprake van oorproblemen dat er misschien wel zoveel vuil zat dat de set er weer uitdrukt werd....ik weet het niet....maar binnen een maand zat ik weer in het ziekenhuis voor een nieuwe set. Dat zijn speciale met "weerhaakjes" zoals de KNO het noemde.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-09-2010 om 14:27

Buisjes

Zo'n operatie is nooit "voor niets". Vocht en/of troep moet achter het trommelvlies vandaan en alleen een oor doorprikken is vaak niet effectief genoeg.
Ik heb zelf (was een "orenkind") 10 keer buisjes gehad en mijn zoontje drie keer. Ook bij hem vielen de buisjes er vrij snel weer uit. Dat kan gewoon gebeuren en heeft niets te maken met het al dan niet lukken van een operatie. Er schijnen idd speciale buisjes te zijn die wel langdurig kunnen blijven zitten dus wellicht is dat een optie voor de volgende keer buisjes laten plaatsen. Het is wel jammer dat de KNO-arts jullie niet verteld heeft dat de mogelijkheid bestaat dat buisjes er snel uit kunnen vallen.
Sinds de laatste operatie heeft mijn zoontje overigens nooit meer last gehad van chronische neusverkoudheden/oorontstekingen. Kinderen groeien er op een gegeven moment overheen zodra de Buis van Eustachius zich voldoende heeft ontwikkeld. Het is dus niet uitzonderlijk dat buisjes er zo snel weer uitvallen en dat een kind meerdere malen buisjes krijgt.
Dat je kind moe is van zo'n operatie hoort er bij. Maar het is echt maar een kleine ingreep en de meeste kinderen herstellen enorm snel; mijn zoontje ging de volgende dag alweer naar het kinderdagverblijf of naar school. Succes!

safana

safana

16-09-2010 om 12:02 Topicstarter

Even een reaktie terug.

Bedankt voor de reakties,mijn zoontje heeft 1 keer eerder buisje gehad april 2009/en in mei 2010 waren ze eruit,dus hebben ongeveer 13mnd in gezeten.
Vervolgens word hij weer geopereerd en krijgt weer buisje,kno-arts assistent komt later naar ons toe en vertellde dat er nu geeeeeeeeeeeen vocht zat/alleen lucht en dat hoord daar te zitten,dus hebben geen vocht hoefen weg zuigen dus wel operatie/pijn voor niks.
Het umcg zh houdt vol dat dit NOOOOOIT gebeurd!!!!!!!!!!!!dat ze dezelfde dag en dag erna al eruit vallen/pffffffffffff
Na een week of twee gebeurd wel eens.
Tuurlijk weetik dat een kind naar de nacose moeier is dan normaal/maar mijn zoon moet nog zoveel operatie ondergaan,dus ben hier echt niet blij mee/
Zoon is namelijk geboren met een shisis vandaar.
En heeft 2jaar geleden in de winter 8 keer oorontsteking gehad en daarna gingen ze pas over om buisjes te plaatsen ook erg laat!!!!!!!!!
Wij wachten nu af tot dinsdag en dan horen we het wel.

Groetjes Safana.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.