Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

100%mama

100%mama

06-03-2009 om 15:00

Wie heeft ervaring met bekkenbodem therapie bij kind van 4?

Afgelopen september is 100%kind geholpen aan een vernauwing in zijn plasbuis. Voor die tijd heeft hij moeilijk zijn plas kunnen ophouden. Vergelijk de vernauwing met een ballon, die loopt vol, zit vol en spuit er in 1 keer uit. Toch heeft hij teveel ongelukjes en zijn we voorzichtig verder aan het kijken. Volgende week hebben we een consult bij de uroloog, maar we zijn wel al aan het orienteren voor bekkenboden therapie, uiteraard na overleg met de uroloog, maar als ik op mijn blonde manier denk kan ik mij voorstellen dat wanneer je zo'n vernauwing hebt gehad, je je bekkenbodem nooit goed getraind hebt en dus deze ongelukjes blijven gebeuren. Wie weet hier iets van en dan in de zin van hoe gaan ze dit trainen?

groetjes,
100%mama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evy

evy

06-03-2009 om 22:21

Misschien..

Hallo,
Onze dochter had ook problemen met haar urinewegen en is toen heel kindvriendelijk geholpen op de poep en plas poli. Die heb je in alle grote ziekenhuizen meen ik.
Onze dochter kon vooral haar plas te goed ophouden maar heeft dat redelijk afgeleerd.

succes en groet,
Evy

bibi63

bibi63

08-03-2009 om 14:00

Waar woon je?

Onze dochter is in Voorschoten naar een kinderbekkenbodemtherapeut geweest (leuk woord voor galgje....). Hier leren ze o.a. hoe de bekkenbodem te spannen en te ontspannen. Hoe ontspannen te plassen (dus niet persen), hoe je moet zitten om dit te kunnen doen enz. enz. Speciaal op kinderen gericht.
Groetjes,
Bibi

bibi63

bibi63

09-03-2009 om 15:44

Email

Hi 100%mama,
Ik stuur je een email.
Gr.
Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.