Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wie heeft ervaring met een mri-scan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sassie

Sassie

27-01-2010 om 10:35

Anneque

Wanneer staat de MRI gepland en waar wordt de MRI uitgevoerd?

Anneque

Anneque

28-01-2010 om 07:58 Topicstarter

Sassie

Eind volgende maand in het UMCG. Ik zal er vlak van te voren wel tegenop zien, maar voorlopig ben ik redelijk gerustgesteld door jullie verhalen.

Maxime.M

Maxime.M

29-01-2010 om 14:11

Is het ook niet ....

Hoi,

Is het ook niet gewoon het idee van het krijgen van een scan, groot indrukwekkend apparaat wat het zo eng maakt? Ik bedoel, volgens mij is een zonnebank krapper, het is nog warm ook en heeft fel licht, alleen daar gaan de meeste mensen zonder problemen inliggen. (tenminste, ik heb er hier nog nooit iets over gehoord op het forum

Maxime

Puck

Puck

29-01-2010 om 14:33

Maxime

Een zonnebank is volgens mij nauwelijks krapper en daar kan je als je wilt zo onderuit stappen, je bent compleet eigen baas. Als het echt nodig is kan het bij een MRI ook wel, maar de druk om er toch maar in te blijven liggen is wel groter. En het ding maakt ook nog eens flink lawaai.

Wat puck zegt

en daarbij is een MRI, als je wat steviger bent, toch best wel krap, je voelt de zijkanten van die buis om je heen, een zonnebank is toch wat opener én je kunt eruit als je wilt.

Maar op zich is het met de truc van ´ogen dicht´ vanaf het moment voor je erin schuift, toch het beste voor mij.

Anneque, ik mag dinsdag in Grunn, dus ik zal em vast voorverwarmen

Anneque

Anneque

29-01-2010 om 15:02 Topicstarter

Zonnebank

Maar daar zul je mij ook nóóit in zien liggen hoor!
Ah, Mien, ergens een geruststellend idee dat jij me voorgaat Sterkte trouwens, want jij gaat er natuurlijk ook niet voor de gein in.

Anneque

nog even en het wordt routine voor me, ik maak me er niet meer druk over, het is bij mij gewoon ter controle van een hypofyse tumortje (wat tot nu toe heel braafjes lekker klein blijft)

Maxime.M

Maxime.M

29-01-2010 om 16:51

Jemig pelle wat vinnig zeg!

Ik schreef toch ook al "het krijgen van een scan" maakt het eng? Verder had ik even gegoogled op een MRI scan en de ruimte leek mij ongeveer net zo krap als een zonnebank, vandaar. En verder heb je de SMILEY die erachter stond over het openen van een draadje hierover ook helemaal gemist blijkbaar. Relax graag zeg....

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

29-01-2010 om 19:21

Goede bedoelingen

hmm ik had het met de beste bedoelingen geschreven hoor. Maar goed, ga vooral door met andere mensen afzeiken.

Dorstlesser

Dorstlesser

04-02-2010 om 00:37

Maak je geen zorgen

Beste Anneque,

Ik ben als student neurowetenschappen een paar keer betrokken geweest bij MRI scans en ben ook zelf gescand.

Een MRI scan is een revolutionair en heel praktisch medisch gereedschap. Zeker, het is niet heel comfortabel, maar stel je voor hoezeer een geavanceerde scan je kans op herstel kan beïnvloeden! Je ligt daar voor je gezondheid; ontspan je, je wordt van uitstekende medische zorg voorzien!

Het zou inderdaad wel wat subtieler mogen, absoluut; het is krap en lawaaierig en wat onprettig; dat is voor artsen en onderzoekers ook een beperking. Maar het is een moetertje; zelfs de behandelend arts ligt niet graag in zo'n apparaat gepropt, maar met dit apparaat kunnen ze op een uiterst veilige manier een nauwkeurige diagnose stellen, en je verder helpen.

Kortom: Ookal zie je er (terecht) tegen op; er zal je niks gebeuren, uiteindelijk is het voor je eigen gezondheid.

Dorstlesser

er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, bij het lezen van jouw posting. Het konden mijn woorden zijn, jaren geleden.

Het is heel bijzonder dat en áls je alles verstandelijk kunt beredeneren en daarom evt. angst naar de achtergrond kunt dringen, maar dat geldt niet voor alle mensen (vroeger dacht ik ook dat fobie/angst iets was wat je maar ´aan moest pakken´ en dat je het dan kwijt was..want logisch beredenerend...)

Nu geloof ik nog steeds wel een beetje dat een stuk ´aanpakken van jezelf´ wel helpt, maar ik weet nu ook dat angst/fobie iets is wat je VOELT ondanks dat je verstand honderdduizend keer roept dat het belachelijk is, dat het goed voor je is, dat je er zo weer uit kunt etc...Angst/fobie is alles in beslagnemend, dus dat verstand, dat redeneren, dat komt er niet eens meer tussen

Dus natuurlijk heb je, verstandelijk gezien, gelijk, maar het zou goed zijn je te realiseren dat het verstand toch echt het af kan leggen tegenover angst(gevoelens)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.