Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tirza G.

Tirza G.

22-10-2008 om 17:34

Wie heeft ervaring met zo'n extra lang kussen in bed?

Agv een ongeval kan ik maar in een beperkt aantal houdingen in bed liggen. Dat doe ik nu dus een dikke 20 jaar en ik krijg langzamerhand wat gevolg-klachten, vooral aan mijn knieen. Nu ben ik wel eens wat in de weer met een los hoofdkussen, daar kan ik dan mijn been op leggen, maar dat houdt nooit stand. Oftewel: na een half uur of een uur ligt dat aan het voeteneind of op de grond.
Nu weet ik dat er van die grote, lange kussens bestaan, volgens mij voor zwangeren ofzo. Daar kun je dan leuk tegenaan liggen. Is-da-wa? Weet iemand dat?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

22-10-2008 om 18:02

Tirza

Volgens mij zijn er kussens om tussen je benen te leggen als je op je zij ligt (ook voor zwangeren) maar je hebt natuurlijk ook lange ronde kussens voor onder je knieen als je op je rug ligt. Mijn man gebruikt er een achter zijn rug om tv te kijken in bed maar onder je knieen kan ook. Is dat wat je bedoelt?

vond dat lange, smalle ding maar onhandig in bed, maar nu hou ik ervan om lekker tegen manlief aan te kruipen en dan zat dat kussen toch wel in de weg

Als manlief tegen mij aanlag en ik het lange kussen dus voor me had liggen, tussen de knieën en mijn ´bovenste´ arm erom heengeslagen, dan vond ik het wel lekker.

Het was vooral vervelend bij draaien en tegen elkaar aanliggen.

Ik heb inmiddels weer een gewoon (slap) kussen tussen mijn knieën, dat bevalt nog het beste!

Mari

Mari

22-10-2008 om 20:41

Werkte niet

Ik zit met hetzelfde probleem en via het revalidatie centrum zo'n kussen kunnen lenen. Ik vond het 3 maal niks, ik lag de hele nacht ruzie te maken met dat ding. Ik ben weer terug gegaan naar mijn kussentjes, ook niet optimaal. Maar dat het voor mij niet werkt, wil niet zeggen dat het bij jou niets zou zijn. Kan je zo'n ding lenen van iemand? Via fysio of zo? Je zou ook een consult bij een ergotherapeut kunnen aanvragen.

gr. Mari

Gebruikt

Ik heb zo'n kussen te leen gekregen van een Canadese vriendin, toen ik zwanger was. Daar gebruikt iedereen zo'n kussen achter zich, om te voorkomen dat je op je rug rolt. Maar je kunt het ook voor je leggen (zo gebruikte ik het). Ik vond het redelijk werken: het blijft beter liggen, maar het kan dan bij de rest van je lichaam in de weg liggen.

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe je het wilt gebruiken, moet er bijvoorbeeld ook een been onder liggen? Anders zou je een kussen onder je onderlaken kunnen leggen, dan ligt het steviger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.