Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oregano

oregano

28-11-2011 om 17:11

Wie heeft ervaringen met stoppen met roken mbv champix?

Het moet er maar eens van komen...Ik rook alleen 's avonds, maar toch, dan wel een stuk of 6 kent sigaretten, en 's ochtends eentje voor het werk. Ik hoor opeens allemaal goede verhalen over het stoppen mbv champix. iemand van jullie dit ook zo gedaan?
Zal ook even neuzen in het archief misschien is er al veel over gezegd maar heb ik dat niet gelezen want stoppen met roken wilde ik helemaal niet eerder...Ga me nu aanmelden bij de rookpoli hier.
Groet oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

28-11-2011 om 18:54

Collega volgens mij

ik zal het eens vragen, was ook zo'n middel. Het beviel haar wel en ze rookt nog steeds niet.

Schoorsteen

Schoorsteen

28-11-2011 om 21:48

Ook

Hoi

Ik hoor om me heen wel goede verhalen, al is het volgens mij wel een zwaar middel, met bijwerkingen.
Ik rook sinds een paar jaar weer, eerst af en toe, maar binnen een aantal maanden weer dagelijks. Overdag niet als ik werk maar verder wel, en veel. Nu heb ik binnen paar weken tijd 3 keer griep gehad en hoest als een oude man, dus ik vind dat het er ook maar eens van moet komen. Sinds gisteravond niet meer gerookt, dus eerste stap is er. Nu nog verder gaan, zonder smoesjes om weer te beginnen.

Mijn man rookt ook, wat het niet makkelijker maakt.

Succes!

Cicade

Cicade

29-11-2011 om 15:52

Hier een champix-gebruiker

Althans mijn echtgenoot.
Het gaat heel goed, maar hij is pas ongeveer een week echt gestopt. Heeft totaal geen behoefte meer aan sigaretten, aan voedsel des te meer! Daar balt ie dus wel erg van.
Weinig tot geen last van bijwerkingen, alleen een 'vreemd' gevoel, moeilijk te omschrijven, en meestal reageert ie snel op medicijnen, dus ook dat is meegevallen.
Persoonlijk vind ik het te makkelijk gaan om blijvend te zijn,maar we zullen zíen hoe lang het gaat duren, het niet-roken beoel ik dan. Ik ben wat dit betreft nog niet zo optimistisch, maar ik hoor eigenlijk ook voornamelijk succesverhalen over de champix.
Alleen jammer dat je er niet van afvalt. Ik begreep dat deze pil ontstaan is als bijwerking van een afslankpil, jammer dat dat nu niet meer zo werkt.

Miss Elly

Miss Elly

29-11-2011 om 16:38

Hier

Gaat het al 12 weken goed. Eerder stoppogingen van Mister Elly waren een ramp. Maar dit werkt geweldig. Is wel duur, maar dat is roken ook.

mirreke

mirreke

29-11-2011 om 18:15

Mijn stiefdochter

Is nu ruim drie weken gestopt mbv champix. Het bevalt haar heel goed. Ze taalt er niet meer naar. Zij is wel gestopt met die pillen maar is nu al een week gestopt met het slikken ervan. Officieel moet je geloof ik nog een half jaar slikken, maar dat wilde ze niet. Zij had het idee dat die pillen wel vieze zooi waren.
Ik vind het geweldig, nooit gedacht dat ze dit zou kunnen (ook geen drie weken). Hopelijk houdt ze het vol. Zij heeft vooral last van de associatie van roken met een goed gevoel. Na het eten lekker even sigaretje roken, dat mist ze.

Ja, ik heb er ervaring mee

Ik ben zelf begin augustus gestopt mbv Champix. Het werkt inderdaad heel goed. Ik heb het 3 maanden geslikt (aanbevolen). Ik was zelf bang dat mijn trek weer terug zou komen als ik zou stoppen met de pillen maar dat is gelukkig niet zo. Ik heb nu echt maar heel af en toe dat er door m'n hoofd spookt dat ik nu wel een sigaretje zou willen roken, maar dat is binnen een kwartier weg als ik wat anders ga doen. Ik heb dus geen een trekje meer gehad sinds ik de laatste begin augustus heb gerookt (die al niet meer lekker was trouwens want dan slik je al een week die pillen. Ik had er helemaal een ritueel van gemaakt, zo van, dit is mijn aller allerlaatste sigaret etc. en dan geniet je er niet eens van hahahaha).
1 tip wil ik wel geven, ga nog voor het einde van het jaar naar je huisarts, vaak wordt het dit jaar nog vergoed. Check wel heel erg goed de voorwaarden van je verzekering want je huisarts moet het bijvoorbeeld bestellen bij de nationale apotheek (bv als je bij het vgz zit) ipv jou een recept geven voor je gewone apotheek!! Dit heeft mij 300 euro gekost (ik had een arts in opleiding die deze regel blijkbaar niet kende)
Ik ben blij dat ik gestopt ben, ik vind het trouwens nog steeds lekker ruiken, dus kom nog graag in rokerige kroegen en dergelijke. En nee, ik heb zelf niet de neiging om te gaan roken, ook niet bij mn wijntje.
Bijwerkingen: er staan er nogal wat op de bijsluiter! Nou heb ik nooit zo'n last van bijwerkingen dus ik durfde het wel aan. Ik heb de eerste weken hele aparte dromen gehad, geen nachtmerries, wel hele rare dromen, ik vond het wel grappig. Verder kan je het gevoel hebben dat je wat aangeschoten bent, heb ik 2 dagen gehad. Dan kan je dus beter ook niet rijden. En ik ben hier en daar wat hyperactief geworden, wat ook niet zo erg was, ben je lekker snel door je huishouden heen. Bij mij dus geen ernstige bijwerkingen. En die ik al had, waren alleen in het begin (helaas zou ik bijna zeggen hahaha)
Ik had wel ook zin in zoetigheid, maar ook alleen in het begin.
Succes, ik raad het mensen echt aan, als gewoon stoppen niet lukt. Je hebt echt geen zin meer in roken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.