Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wie heeft ook een (plat) wrat op gezicht laten weghalen?

Dag allemaal,
Er begon een jaar of 8 geleden een wrat te groeien tussen mijn neus en mijn bovenlip. Ik heb het nooit mooi gevonden maar ook niet storend genoeg om er irts aan te laten doen, vooral omdat het me eng lijkt ivm eventuele littekenvorming. Maar toch toch zou ik het graag weg willen hebben. Het heeft de omvang/maat van een groenr linze, gelukkig huidskleurig.
Wie heet het laten doen (op gezicht) en wat zijn de ervaringen?
Sini

margaretha

margaretha

22-01-2020 om 12:40

moedervlek

Ik heb lang geleden een moedervlek weg laten halen die ongeveer midden op mijn wang zat. Dat is door een huidchirurg gedaan en er is daarna een tijdje een zichtbaar streepje geweest maar niet lang en vanaf het egin minder storend dan de moedervlek. Vrijsnel was het niet meer te zien behalve als je echt heel heel dichtbij er speciaal naar gaat zoeken.

Valkenburgse reus

Valkenburgse reus

22-01-2020 om 13:03

Littekensvorming in gezicht

Ik heb verschillende malen wat weg laten halen, omdat ik met mijn lichte huid, rode haar en sproeten risico loop op nare dingen. De laatste keer was ook zo'n platte huidkleurige wrat. Hoewel, het was geen wrat, want de oppervlakte was glad. Het bleek een niet ernstige vorm van huidkanker, basaalcelcarcinoom. Dus wat ik je aan kan raden is ernaar te laten kijken, liefst door een dermatoloog. De operatie is bij mij door de plastisch chirurg gedaan. En ja, ik heb er een litteken aan overgehouden, maar dat is na verloop van een jaar een nauwelijks zichtbaar streepje geworden.
Met alle respect, maar vrouwen op jouw (en mijn) leeftijd gaan toch niet meer met een smetteloos en strak velletje door het leven, dus waar ik vroeger nog wel in kon zitten over 'beschadigingen' doe ik dat nu niet meer. Gezondheid gaat voor, toch?

Na het weghalen van iets heb ik altijd braaf gesmeerd, er zijn verschillende producten in de handel, de arts kan je daar ook wel tips voor geven. Dat helpt wellicht iets tegen littekenvorming.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-01-2020 om 13:15

Wat ik dacht dat een wratje was

onder mijn linker wenkbrauw ging niet weg bij een wrattenbehandeling. Het was volgens mijn huisarts een fibroompje en dat heeft hij verwijderd. Ik vroeg nog of ik daarvoor niet naar de plastisch chirurg moest want het zat op zo’n zichtbare plek. Maar daar was geen indicatie voor. Hij deed het zelf en het resultaat was heel erg mooi. Nauwelijks meer iets van te zien.

Nu is mijn ha ook tropenarts geweest en houdt hij van snijden en technische handelingen dus hij schoolt zich hier volgens mij goed in.

Sinilind

Sinilind

22-01-2020 om 18:54 Topicstarter

Ik maak een afspraak. Het ding zit er al best lang (8 jaar) en is de afgelopen jaren niet meermverder gegroied dus kanker lijkt me niet waarschijnlijk. Maar goed, ik ga het laten doen.
Sini

Valkenburgse reus

Valkenburgse reus

22-01-2020 om 19:10

De mijne zat er ook al 10+ jaar

Dus dat zegt helaas niks. Maar de kans dat het zoiets is, is inderdaad maar klein.
Goed dat je ernaar laat kijken.

Dini

Dini

22-01-2020 om 21:29

Ze hebben ze geshaved. Met een scherp mesje als een kaasschaaf weggehaald. 3 zonder verdoving, zonder hechting, zonder litteken.
Dat hoeft bij jou niet exact zo te zijn, een en ander hangt ook af van de plek v.w.b. verdoven/hechten enz.

Cindy C.

Cindy C.

22-01-2020 om 21:41

Kaakchirurg

Bij mij vroeg de kaakchirurg een paar jaar geleden tussen neus en lippen door of hij " dat wratje" ook "maar even" weg zou halen nu ik toch in de stoel lag. Ik snapte in eerste instantie niet wat hij bedoelde, want dat "wratje" was een dikke moedervlek op mijn kaaklijn die er al zat sinds mijn tienertijd. Dertig jaar geleden had ik een verwijzing van de huisarts voor de plastische chirurg gekregen, omdat ze het niet aandurfde op zo'n zichtbare plek. Die verwijzing is nooit meer de la uitgekomen - ik had toch al een vriend dus zo ontsierend was hij blijkbaar ook weer niet Stelde niets voor, en er is nu niets meer van te zien. Merkwaardig genoeg miste ik hem best wel het eerste half jaar.

Brianna F

Brianna F

23-01-2020 om 12:46

2 keer een wratachtige moedervlek laten weghalen midden op gezicht. Ik moet zeggen dat dat ruim 40 jaar geleden is, maar ik zou nu niet meer kunnen zeggen waar het heeft gezeten, zo mooi is het geheeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.