Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Madge

Madge

04-02-2010 om 16:51

Wie herkent dit?

Ik heb soms iets geks.
Dan word ik heel duizelig, en een soort van misselijk, alles komt heel scherp binnen (beeld en geluid) en ik krijg een deja vu of een hele heftige herhaling (als een film in m'n hoofd) van iets dat ik (misschien?) gedroomd heb. Ik moet dan echt even gaan liggen/zitten want anders ga ik tegen de vlakte (buiten bewustzijn) dus als ik het aan voel komen doe ik dat ook snel.
Ik heb het sinds pinksteren niet meer gehad maar vandaag dus weer wel. Het is een soort bewustzijnsvernauwing? Ik heb het vage vermoeden dat het misschien gerelateerd is aan overmatig piekeren of stress; dat had ik toen een beetje en nu ook.
Ik heb het dus soms tijden niet en dan komt het weer terug. Maakt niet uit welk seizoen.

herkenbaar?
Madge

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-02-2010 om 17:46

Madge

Hoi Madge,

Ja, ik herken het heel goed. Soms weken niet, en dan soms tot wel 30 keer op een dag. Toen ik begin 20 werd, begon ik hiervan last te krijgen. Ik ben de medische molen in gegaan en het bleken epileptische aanvalletjes te zijn. Ik heb daarna jaren medicijnen geslikt en daarmee kregen we het goed onder controle. Nu ben ik sinds een paar jaar medicijnen- en klachtenvrij.
Bij jou kan dit natuurlijk ook heel goed wat anders zijn hoor, dus ik hoop dat ik je niet te veel aan het schrikken heb gemaakt. Geen idee of dit soort dingen ook door bijvoorbeeld stress kunnen worden veroorzaakt. Ben je al eens naar de huisarts geweest?

Nasha 1st

Nasha 1st

04-02-2010 om 22:32

Klinkt een beetje als

hyperventilatie....vaak inderdaad bij spanningen steekt het de kop op....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.