Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 09:39

Wie herkent dit nare virus?

Wat waart er voor vervelende virus rond? Ik heb nu ruim 2, bijna 3 weken verhoging/koorts, af en aan keelpijn (maar in mijn keel is niks te zien), voel me enorm slap en vreselijk moe, ook nog heftig schietende pijnen door mijn ledematen (maar dat kan ook een andere reden hebben waarvoor ik bij een neuroloog loop). Mijn man voelt zich nu ook al ruim een week beroerd, hoofdpijn, slap, erg moe, spierpijnen en gisteren ook keelpijn. We nemen soms toerbeurten met in bed liggen en voor de kinderen zorgen.
Ik heb nooit koorts, dat vind ik vreemd, echt nooit, ook niet als ik doodziek ben (had vorig jaar bijv een longontsteking, met amper verhoging) en griep duurt bij mij echt niet zo lang en bij mijn man ook niet.
Herkent iemand dit nare virus?
Ik ben overigens al naar de ha geweest en mijn bloed wordt onderzocht (ook voor eppstein barr virus, hoewel ik me haast niet kan voorstellen dat dat het is...).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

gaan we de derde week ziekenboeg in: kind 1 griep, duurde 5 dagen en was daarna snel fit. Toen kind 2 griep, duurde 10 dagen en is nog niet fit. Nu manlief, veel overgeven, buikloop maar geen koorts. Voorheen was ik altijd de eerste die ziek werd. Ben benieuwd of het mij een keertje overslaat. Beterschap en sterkte!

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 10:36

Judith-t

Judith, hopelijk slaat het jou over!

Manlief meldt net dat hij zich al veel beter voelt, duurde bij hem dus een week. Ik voel me nog steeds beroerd (vooral heel slap), kon gisteren ook niet slapen vanwege het koortsige gevoel. Dat is toch niet normaal, al bijna 3 weken??

Nee, natuurlijjk

is niet normaal. Ben je al bij de huisarts geweest? De laatste keer dat ik steken in ledematen had en zo lang beroerd was, was er sprake van ontstekingen aan aangezichtszenuw en ontsteking aan slijmbeurzen (oa in mn benen). Met de juiste medicatie en verwijzing naar neuroloog&kno-arts was ik snel weer aan de beterende hand. Ik hoop dat er snel ontdekt wordt wat je hebt. Ga in elk geval even langs de HA! Maak vandaag een afspraak. Eventueel ha bezoek aan huis.

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 11:39

Judith-t

Goh interessant wat je schrijft, want ik loop al bij de neuroloog vanwege allerlei klachten (over anderhalve week uitslag van MRI's).
Ik ben vrijdag langs de ha geweest en er is bloed geprikt, uitslag nog niet binnen.
Maar ik had gehoopt dat iemand het zou herkennen en de boodschap had, nog even doorbijten en je bent er van af

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2010 om 12:23

Fianna

Ik denk dat je griep hebt, maar gezien het feit dat er meer speelt bij jou, duurt het langer voor je uitgeziekt bent. Ik herken dat wel bij mijn man, hij heeft RLS en gewrichtsklachten, en een griep of virus zorgt bij hem voor meer ellende dan bij mij.
Sterkte!

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 13:13

Fiorucci

dat kan heel goed wat jij zegt! Echt heel ellendig dit, want ik lig weer op de bank en ben bijna nergens toe in staat. Normaal duurt een griepje bij mij enkele dagen en heb ik amper koorts.
gadver, ik voel me nou bijna 4 maanden ziek zwak en misselijk en ben het echt spuugzat! Ik heb ineens veel meer begrip voor chronische zieken!

Ook

Hier bij mij heerst ook een soort van raar griepachtig iets. Ik weet niet hoe ik het anders moet benoemen. Ik knap ook maar niet op. Ik hoest me de longen uit mijn lijf, ik ben slap (ook duizelig en soms hoofdpijn), heb koorts gehad met spierpijn, ben moe en heb het voortdurend benauwd. Ik kom er maar niet van af en ik ben er 10 dagen mee zoet. Ik heb dan ook niet veel gehad aan de kerstdagen. Dus beterschap!!

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 14:22

Bintje

In jouw geval denk ik meteen aan een longontsteking. Even naar de ha en naar je longen laten luisteren. Beterschap!

Massi Nissa

Massi Nissa

27-12-2010 om 17:11

Ik herken het

Dat virus (hoofdpijn, moe, koorts, keelpijn, etc) heeft een paar weken net voor de kerstvakantie bij mij op school huisgehouden. Sommige collega's waren er binnen twee dagen weer bovenop, anderen waren ruim een week weg. Ik ben zelf een dag thuisgebleven met schele hoofdpijn en ben nog steeds snipverkouden, maar bij anderen sloeg het veel heftiger toe. Beterschap!
Groetjes
Massi

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 17:34

Massi

Ruim een week, oke, dat snap ik nog wel met een virus. Maar zoals bij mij, bijna 3 weken??? Hoofdpijn heb ik trouwens niet, gelukkig, dat haat ik!

Nee

Nee, ik heb geen longontsteking. Ik heb chronische bronchitis en altijd als ik een verkoudheid, griep oid heb, dan slaat dat meteen op mijn longen 9en oren maar das een ander verhaal). Zwak punt, zeg maar. Ik heb een hardnekkig griepje (ook met keelpijn etc, zelfde klachten als jullie) dat niet over wil gaan.
3 weken is erg lang. Daarvoor zou ik langs de huisarts gaan als je dat nog niet gedaan hebt.

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 19:32

Bintje

Oh, sorry als ik betweterig overkwam
ben inderdaad bij ha geweest, bloed wordt onderzocht. Was alleen benieuwd of iemand het herkende en nou begrijp ik dat wel meer met een hardnekkig griepje rond lopen...
Wat ik wel apart vond is dat de eerste klachten eigenlijk niet echt grieperig waren, pas de laatste dagen voel ik me grieperig. Wie weet heb ik de pech dat ik 2 virussen achter elkaar te pakken heb?
Nou in elk geval iedereen die ziek is: beterschap.
Ik kan me eigenlijk ook geen kerst meer herinneren dat ik niet ziek was en minstens de helft van het gezin, dus wat dat betreft zetten we hier gewoon een traditie voort!

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 12:16

Ik heb pfeiffer

Niet te geloven, de uitslag van de bloedtest en ik heb positief getest voor pfeiffer (Eppstein Barr) en heb een afwijkende leverfunctie (hangt er geloof ik mee samen.).

Nou dat verklaart een hoop en het kon er ook nog wel bij

Hehe...

niet leuk maar wel een begin van een diagnose.
En je baas kan nu de boom in.

Wat een verhalen zeg.

Ik kan me nog herinneren dat jij kerngezond met 2 kinderen aan het verhuizen was, een paar jaar geleden. Wat is er toch een hoop veranderd.

Ik wens je heel veel beterschap en ik hoop dat er wat rust voor je in het verschiet ligt.. ergens.. ooit..

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 12:51

Rodebeuk

dat was dus ook mijn reactie: hèhè. Een verklaring! Is niet leuk, maar niet gevaarlijk! Ik ben eigenlijk wel opgelucht.
Nou nog die MRI wat wrs een onschuldige nekhernia is die vanzelf overgaat en 2011 wordt een top jaar!!

Overigens heb ik de ha moeten vragen om me op Pfeiffer te testen toen hij een labformulier invulde om op ontstekingen te onderzoeken. Hij keek me aan met een blik van: nou ja als jij het wilt, maar het lijkt me vergezocht...
'Ik kan me nog herinneren dat jij kerngezond met 2 kinderen aan het verhuizen was, een paar jaar geleden. Wat is er toch een hoop veranderd.'
dat was met 3, althans als jij het over de verhuizing van 2 jaar geleden hebt. Inderdaad, wat is er met me gebeurd??

Guinevere

Guinevere

28-12-2010 om 13:04

Pfff

Nou, waar háál je het toch vandaan die aandoeningen?
En nu maar hopen dat je de "snelle" versie hebt van Pfeiffer en niet de langzame. Zelf had ik de snelle versie en ik was er in 4 weken vanaf, waarvan ik 3,5 week had geslapen trouwens.
Was je al eerder geprikt op Pfeiffer, of alleen deze keer?

Fianna

Volgens mij was het oriënteren op je nieuwe woonplaats nog met 2 kinderen... of ben ik het kwijt? (in de categorie lekker belangrijk deze - kon me herinneren dat je het moeilijk vond om je vorige woonplaats te verlaten)

En ik dacht natuurlijk ook hehe met met twee streepjes omlaag maar ik kan die accent grave nog steeds niet uit het toetsenbord halen. Alleen aigu. Hoe doe je dat?

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 17:08

Guine en rode

'Nou, waar háál je het toch vandaan die aandoeningen? '

Geen idee. Ik ben bijna trots op mijn gave
extra rot is dat mijn man het wrs ook heeft. Hij leek gisteren wat beter, maar is vandaag ook weer zo moe. Lekker stel zijn we! Ik ben niet eerder getest op Pfeiffer, maar ik vermoed dat ik het pas enkele weken heb. Ik hoop op de snelle versie.
Ik moet zeggen dat ik wel opgelucht ben hoor! iets wat die enorme vermoeidheid verklaard, niks engs, maar ook geen tussen mijn oren achtig iets en nee, het komt ook niet omdat ik 4 kinderen heb, dat ik zo moe ben (wat iedereen dus riep in mijn omgeving)
Rodebeuk,
in het kader van lekker belangrijk: die orientatie was ook al met 3. En klopt, had inderdaad moeite om woonplaats te verlaten. Maar de praktijk viel reuze mee
accent grave: alt 0232
Kan vast simpeler, maar dit is de enige die ik weet.

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 17:49

Oja guine

Wanneer heb jij pfeiffer dan gehad? Ik heb begrepen dat volwassenen het niet zo snel krijgen. Behalve ik dan natuurlijk ):

Guinevere

Guinevere

28-12-2010 om 17:56

Ik was semi-volwassen, 19 jaar. Wat heb ik me beroerd gevoeld! Bovendien was ik daarna 4 kilo lichter, omdat ik letterlijk boven mijn bord eten in slaap viel.
Paracetamol met codeïne heeft er toen voor gezorgd dat ik me een stuk beter voelde. Volgens Wiki hebben veel mensen de ziekte al jong doorgemaakt, en dan in een lichte vorm. Hoe ouder, hoe zieker denk ik dus.

Ik,

na de bevalling, heeft 3,5 jaar geduurd en toen had ik alleen nog maar een belabberde conditie. Het is een virus dat in je mond al de nek omgedraaid wordt mits je een goede afweer hebt. Word je wel besmet met het virus, heb je zo'n 6 weken last van koorts, pijnlijke keel etc. In die weken tast het je lever an en daar ben je zo ziek van. Doordat je niet goed werkt, blijven er afvalstoffen in je bloed en dat maakt zo vreselijk moe. Hopelijk kan jij wel uitrusten want dan ben je ook eerder op de been.

Oh, trouwens, pfeiffer is een kinderziekte maar kan je ook krijgen op latere leeftijd.. en ook vaker dan eens.

Fianna

Fianna

29-12-2010 om 08:27

Judith-t

Begrijp ik nou dat jij 3.5 jaar ziek bent geweest van Pfeiffer!?! Help!
Ik snap trouwens nu wel waar die hoge buikpijn vandaan komt en dat drukkende gevoel rechtsboven in mijn buik.

'Hopelijk kan jij wel uitrusten want dan ben je ook eerder op de been.'

Met 4 kinderen is dat een illusie! Bovendien heeft mijn man het wrs ook, in elk geval is hij ook beroerd en moe.
We doen wat we kunnen en hopelijk voel ik me niet maanden zo...

Janna3

Janna3

29-12-2010 om 11:55

Fianna

Fianna, ik was al 30 toen ik een pfeifferverwant virus kreeg! Ik was er ook vrij snel overheen, ik heb 3 weken veel geslapen en daarna 2 weken rustig aangedaan. Maar ik had het geluk dat mijn man niet ziek was. Verder haalde mijn schoonmoeder de kinderen (die nog niet naar school gingen) 's middags op zodat ik dan kon slapen.
Beterschap!

Fianna

Ga dan langs huisarts en bespreek of en welke hulp je in kan schakelen. Ik ben 3,5 jaar ziek geweest want ik had het al (achteraf) toen ik zwanger was, prematuur bevallen van tweeling die 9 maanden lang om de 2 uur (dag en nacht) een voeding nodig hadden. Was te moe en kapot om hulp te vragen en ook veel te veel in de war (schildklier kwam niet op gang). Nu ben je waarschijnlijk nog niet zo moe al s je bent over een half jaar. Nu kan je het fysiek opbrengen om met je vuist op tafel te slaan. Pfeiffer is een systeemziekte. Je hele afweer is naar de maan. Ik werd ook altijd voor de kinderen ziek werden, zelf ziek. Als iedereen vervolgens ziek was, kon ik, iets minder grieperig voor de rest zorgen.

Fianna

Fianna

29-12-2010 om 16:45

Reactie

janna, ik heb ook ooit een Pfeiffer verwant virus gehad. Heb ik toch anders ervaringen, minder heftig. Ik ben al weken moe en er is nog geen verbetering ):

Judith-t,
'Nu ben je waarschijnlijk nog niet zo moe al s je bent over een half jaar.'

houd op je maakt me bang! Vorige week zakte ik huilend in elkaar van vermoeidheid, Kan me bijna niet voorstellen dat het nog erger wordt! En nog zo lang duurt. Hopelijk bij mij niet.
Ik ga overigens eerst op zoek naar een andere ha. Ik zie mijn huidige nog niet met mij meedenken. Maar ik vrees dat ik geen hulp krijg met Pfeiffer.
Overigens is het nog niet definitief dat het Pfeiffer is, maar dat is een ander verhaal...

Fianna

Op de site van de rivm kan je extra informatie vinden over cytomegalovirus en pfeiffer.
http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/cytomegalovirusinfectie/index.jsp

http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/Pfeiffer/index.jsp
ook bij artsennet vind je vaak veel goede info.

Fianna

Fianna

31-12-2010 om 09:35

Karin

Bedankt voor de tip. Ik geloof dat ik een niet erg lang durende variant heb, want ik lijk me al minder moe te voelen. Nou mijn man nog!

Fianna

Fianna

05-01-2011 om 09:23

Verdorie!

Het blijkt dus geen Pfeiffer te zijn! De ha assistente had voor haar beurt gesproken, het blijkt nl dat ik ooit besmet ben geweest met het virus, maar dat het nu niet actief is.
Wat is het dan wel??? Volgens ha kan het ook niet aan Pfeiffer verwant virus zijn omdat ik het al gehad heb.
Ik heb nog steeds koorts, zelfs de laatste dagen erger, dat ik er niet van kan slapen en de hele nacht snikheet heb en zweet. Vanmorgen geen koorts, maar temp is weer aan het stijgen. Keelpijn, hoesten, moe, moe, moe..
Ik wil weten wat ik heb, want ik word gek.
Misschien Lyme?

Door laten sturen

je moet je door laten sturen naar een internist, dat kan wsch via de neuroloog waar je toch binnenkort heengaat. (als je huisarts het niet doet)
Welke temperatuur heb je, zo door de dag heen?
Je moet wel meten in rust, want als je druk bezig bent geweest, kan je temperatuur ook wat te hoog zijn.

Fianna

Fianna

05-01-2011 om 15:10

Internist

Nog even voor de duidelijkheid, ik roep natuurlijk niet verdorie omdat ik geen Pfeiffer heb Maar omdat ik niet weet wat er is.
Karin* ik heb de ha telefonisch gesproken en nou zegt hij dat het wrs gewoon een keelontsteking is of een blaasontsteking (ook al is mijn urine 2 weken geleden gecontroleerd). Ik moet morgen langs. Ik zal vragen om een doorverwijzing, maar denk niet dat ik datkrijg.
Maar, ik heb mijn bloedwaarden aan de bedrijfsarts doorgestuurd en uitgelegd wat er nu allemaal speelt en zijn conclusie: internist. Als de ha niet doorverwijst, doet hij het.
Over de temp: overdag heb ik varierend tussen 37.7 - 38.2 en 's avonds soms oplopend tot 39.4, in ieder geval tot 39. Belangrijk is dat ik al 20 jaar geen koorts heb gehad (ook niet als ik echt ziek ben, hoogstens 37.5, ik voel me dan wel koortsig, met rillen enz), en mijn normale temp 36.7 is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.