Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anderhalvemeter

Anderhalvemeter

05-02-2010 om 16:06

Wie is "blijvend" afgevallen?

Ik vond het niet zo passen in het lopende afvaldraadje bij "Gezellig", maar ik ben wel benieuwd naar de reakties. Ik ben ruim 2 jaar geleden een kleine 20 kilo kwijtgeraakt, van 77 kg naar 58 en al schommelt het wel iets, ik wil nooooit meer een 6 als eerste cijfer zien op de weegschaal.

Ik heb het toendertijd bereikt met sporten en bakkeren (kent iemand dat nog) en op mijn eten letten is een tweede natuur geworden. Ik ben gek op hartige dingen, maar heb me aangeleerd met mijn mond te eten en niet met mijn maag. Dus als het lekker is, geniet ik daar van maar eet niet door tot ik vol ben. Soms is dat moeilijk en heel soms laat ik me gaan. Ben niet obsessief bezig met eten, integendeel. Ik hoor echter heel weinig dat mensen (vooral vrouwen) hun eetpatroon voorgoed hebben aangepast. Het sporten heb ik een tijd verwaarloosd, maar nu ben ik weer langzaam begonnen, alhoewel ik het niet graag doe.

Is er iemand ook behoorlijk wat afgevallen en op gewicht gebleven? Zo ja hoe?

Greetz
Anderhalvemeter

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-02-2010 om 16:15

Ja ik

al geloofd niemand me.

Ik ben eerst van 75 naar 63 afgevallen (gewenst)na mijn zwangerschap woog ik al vrij snel weer 65kg, en toen een jaar later mijn man plotseling er van door ging zakte het naar 57 kg wat bijna gevaarlijk laag is bij mijn lengte van 1.76, en nu zit ik weer op 63-64 kg. En ik wil niet meer naar de 65.

Ik ben nu al weer een jaar of 4 op het zelfde gewicht.

Afvallen heb ik gedaan met streep-je-slank van Margriet, maar dat houdt eigenlijk in dat je gewoon een gezond eetpatroon aanleert. 1 koekje ipv de hele rol, dat soort werk. Ik ben toen ook meer gaan sporten, ipv 1x per week, uiteindelijk naar 2x per dag tja je moet toch wat in je zwangerschapsverlof.
Inmiddels sport ik zo'n 3 tot 5x per week.

Rieke

Rieke

05-02-2010 om 18:13

Ook ik

Met inderdaad good old Bakker. Ik woog 67 kg bij 1.65 m en sindsdien schommel ik tussen de 57 en 59 kg. Ik wil ook geen 6 meer zien als eerste : )) en dat is ruim 2 jaar geleden. Ik let altijd op mijn eten en af en toe las ik een strenge week in.

Rieke

Rieke

05-02-2010 om 18:16

Oh ja

Sporten doe ik ook, 2 keer per week en verder op de roei trainer thuis. Dat scheelt ook veel hoor, fanatiek sporten erbij.

vriendin

vriendin

05-02-2010 om 18:38

Bandje

Mijn beste vriendin heeft een maagbandje laten plaatsen, Ze had een BMI van 30, dieeten lukte haar niet, heeft ze nooit echt gedaan (snoepte te graag), Ze heeft wel een arts (in Belgie) een maagbandje laten plaatsen, ze is toen afgevallen naar een BMI van 17,
ondertussen staat ze al 2 jaar stil op een BMI van 18- 19, en ze voelt zich er suppppeeer gelukkig mee

Minet

Minet

05-02-2010 om 18:45

Wat is blijvend?

Ook ik viel in 2003 20 kg. af met mijn eigen dieet: sober en bewust eten.
Het is er keurig afgebleven, 4 jaren lang. Toen kwamen er beroerde tijden en hield ik mezelf niet langer in de hand. De 20 kg. zaten er in anderhalf jaar tijd weer aan, daarbovenop nog 4 kilo bonus.
Daarvan zijn er 3 weer verdwenen in een aantal maanden tijd, die 21 teveel zijn 5 weken geleden bij de kop gepakt. Ik ben toen weer met mijn eigen dieet begonnen, de eerste 6 kg. minder zijn een feit.

Hanne.

Hanne.

05-02-2010 om 19:37

23 kilo

In 1995 ben ik 23 kilo kwijt geraakt (van 93 naar 70 kilo) toen ik trouwde waren er daar spontaan nog 3 kilo af. Heb, behalve tijdens mijn zwangerschappen, de kilo's nooit meer terug gezien, hoewel ik moet zeggen dat ik nu nog 8 zwangerschapskilo's kwijt moet. Maar goed, kind is pas 2 maanden.

Heb eigenlijk niets bijzonders gedaan. Gewoon minder eten. Sta wel elke ochtend op de weegschaal, maar ben er verder niet heel erg mee bezig.

Aïda

Aïda

05-02-2010 om 21:24

Didi

30 gram ongekookte rijst is 100 gram gekookt. Dus 65 gram is al gauw 200/225 gram gekookt.

Of jij moet bedoelen dat jij 200 gr ongekookte rijst (wel eerst gekookt natuurlijk) eet. Dan zit je op ongeveer 700 gram gekookt. dat is best wel veel!

Biene M.

Biene M.

05-02-2010 om 22:26

Didi

Ik kook altijd 75 g rijst of pasta p.p. en dat gaat zelden op, terwijl we volgens mij geen kleine eters zijn. Kan me niet voorstellen dat jij in je eentje meer pasta of rijst eet dan wij met zijn drieën, dat is een hele dekschaal vol!

reina

reina

06-02-2010 om 09:39

Anderhalve meter en rieke

"ik wil nooit geen 6 meer zien als eerste cijfer "
Zeg nooi 'nooit'. Toen ik destijds (24 jaar geleden ) bevallen was van de jongste zei m'n huisarts na een paar weken dat ik weer keurig op gewicht was, 60 kg, ik heb haar heel verbaasd aangekeken, want er moesten er nog 10 vanaf, ik voelde me een tonnetje Doordat ik een paar keer gedwongen een paar maanden nauwelijks beweging kreeg woog ik op een gegeven moment 68, vond dat echt veel te veel, nu weeg ik alweer een paar jaar ongeveer 60 kg en zo wil ik blijven. Als ik nu onder de 60 kg kom ga ik er heel ongezond uitzien, ik zie dat zelf (ingevallen gezicht bijv) en mensen vragen me dan steeds of ik moe ben Ik zie dat ook bij anderen. Kennelijk verandert in de loop van de jaren het gewicht wat bij je hoort. Ws zijn de maten ook meeveranderd, want ik draag gewoon weer mt 36, net als 'toen'.

Anja

Anja

06-02-2010 om 15:26

Zwembandje..

Mag ik me ook even in deze discussie mengen ??

Heb nl. een meningsverschil met diverse collega's..

Hoewel ik beslist niet ANDERS ben gaan eten ben ik in pakweg 8 jaar tijd ongeveer 10 kg. aangekomen.
Dit resulteert vooral in het overbekende zwembandje ofwel probleemzone BUIK met leuk bijpassend randje..
Ben zoals gezegd niet anders of meer gaan eten, mijn conclusie is dus: de tand des tijds, het ouder worden en simpelweg door tragere stofwisseling aankomen !!!

Tuurlijk vind ik dat jammer, zou ook liever net zo strak zijn als toen ik 22 was, maar dat is dan ook 20 jaar geleden, niet reeel om dat nog te willen..

Volgens mijn collega's KAN ik het zwembandje kwijtraken door MINDER te eten en MEER te bewegen! Ik zit niet in de dieetwereld (kennis 0,0), mijn vraag is dus; kun je zoiets daadwerkelijk kwijtraken ?

Mijn idee is meer dat het verouderingsproces (dus net zoals het krijgen van rimpels bijv.) het dikker worden zich ook niet laat tegenhouden.....

groet Anja

Puck

Puck

06-02-2010 om 18:26

Anja

Of je een zwembandje helemaal kwijt raakt... Je buik is in de loop van de jaren ook gewoon slapper en misschien heb je in die tijd ook kinderen gekregen? Dan is het ook allemaal flink uitgerekt geweest. Bij de meeste vrouwen lukt het dan niet meer om helemaal weer een glad buikje te krijgen, maar met meer bewegen en minder eten kun je idd best een boel kwijt raken. Als je dat met gezond verstand en langzaam aan doet dan heb je vaak een beter resultaat dan wanneer je een crashdieet volgt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.