Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

25-10-2009 om 21:51

Wie krijgt de vaccinatie tegen de mexicaanse griep?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mariska

Mariska

13-11-2009 om 09:12

Hanne

Wat ik eruit opmaak is dat jij je nu kan laten inenten en na de bevalling je man en de oudste een oproep krijgen voor de vaccinatie. Je jongste kun je antistoffen geven via de bv, maar omdat je er niet vanuit kan gaan dat dit genoeg zal zijn, is het belangrijk dat je man en je oudste ook inge-ent worden. Nou ja, ik begrijp um wel... nu jij nog

Mariska

Mariska

13-11-2009 om 09:13

Berber

vanmorgen 37.6 als temp! Hij voelt nog wel warm :x Straks nog maar eens tempen. Hij ziet er ook nog waardeloos uit, maar heeft wel babbels

Hoe is het bij jou? Zet de verbetering vandaag ook nog door?

X

Hanne.

Hanne.

13-11-2009 om 11:07

Mariska

Tja, dan KAN je er inderdaad uithalen, maar op dit moment staan man en de oudste dus niet ingeschreven op een adres waar ook een kind < 6 maanden woont. Er is nl nog geen kind

Vraag is dus, gaan ze NU een selectie maken van al die adressen, of wordt dat later ook nog geupdate? Daar wordt dus geen antwoord op gegeven.

Bij de kinderen die nu 5,5 maand zijn (en over 2 weken dus 6 maanden) geldt nl dat ze géén inenting gaan krijgen, omdat het bestand op dat punt niet geupdate wordt.

Asa Torell

Asa Torell

13-11-2009 om 11:13

Berber

Gelukkig (pfoe!!!) dat je jochie wat op lijkt te knappen, maar jeetje wat een pech nu weer dat hij nou morgen niet mag. Bah!

Petra-

Petra-

13-11-2009 om 11:14

Hier

gaat het gelukkig steeds beter, wel hoest ze nog ernstig groen slijm op. Hoop dat het zo goed gaat dat we maandag weer MTX kunnen spuiten. De gewrichten gaan namelijk nu ook weer opspelen.

ayla

ayla

13-11-2009 om 12:10

Hoorde net op radio 1

dat er in Frankrijk de eerste zieke is van (misschien) 1 van de bijwerkingen van het vaccin. Het had iets te maken met spierverslappingen ofzo. Ze vermoeden dat eht door het vaccin komt maar zeker weten doen ze het niet

Mariska

Mariska

13-11-2009 om 12:17

Hanne

Van de site grieppandemie:

Hoe komen huisgenoten aan een prik?
De vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A is niet verplicht. Huisgenoten beslissen zelf of zij de prik halen. U ontvangt per post een uitnodiging voor de vaccinatie. De vaccinatie wordt uitgevoerd door de GGD in uw regio.

Het lijkt me logisch dat wanneer je aangifte doet van de geboorte van je kindje (en het dan ook bijgeschreven wordt op je adres), er daarna ook een oproep volgt voor de huisgenoten wb de vaccinatie.

Misschien zou je de GGD in je regio even kunnen bellen? Of het even aan je verloskundige voorleggen? Mss zijn er afspraken tussen verslokundige of huisartsen en de GGD gemaakt.

Suk6 met je zwangerschap!

Mariska

Mariska

13-11-2009 om 13:04

Berber

Pfffffffffff ook ik ben ZO mexicaangriepmoe... Balen dat hij zijn inenting nog niet kan krijgen! Maar jullie vandaag dus wel...

Michel zit net een broodje te eten. Hij had vandaag al eerder geprobeerd wat te eten maar dat kwam er weer uit :{ Hopelijk houdt ie dit binnen De babbels houdt ie!

X

Berber

Fijn dat je zoontje koorstvrij is! Hier valt het erg mee, lag hij gisteren als een koortsig ziek vogeltje in een stoel, nu speelt hij weer en is ook koortsvrij....
Rivm over reguliere griepprik: " Klachten als lusteloosheid, hoofdpijn en verhoging zijn zeldzaam, maar kunnen voorkomen op de dag nadat de griepprik is toegediend."

Bastet

Bastet

14-11-2009 om 11:03

Berber

Ik zie het zo voor me allemaal....hou moed,het wordt leuker!)
Bastet

Bastet

Bastet

14-11-2009 om 15:03

Ja echt!

Ik kon vanmorgen uitslapen tot 10.00!)
Bastet

Esc

Esc

14-11-2009 om 20:34

Pffff... wat een toestand!

Ik heb niet het hele draadje gelezen maar wat houdt het iedereen bezig... zo'n rotvirus! Berder, ik begrijp dat jij een kwetsbaar zoontje hebt met de MG, hoe gaat het nu? Ikzelf ben binnen een week van totaal niet ongerust naar best wel alert gegaan... het gegeven dat die kleintjes een prik mogen deed bij mij ineens doordringen hoe kwetsbaar ze zijn. Br. En nu spuugt dochter (3 jaar) al drie nachten/avonden achtereen al haar eten van de dag eruit. Vandaag niet gegeten, alleen een half koekje en een half crackertje en dat kwam er dus ook allemaal uit. Verder niet ziek gelukkig, alleen heel hangerig, zeer kort lontje. Ik hoop dat jullie me niet zeer overdreven vinden maar kan dit iets met de MG te maken hebben?

* B l o n d *

* B l o n d *

15-11-2009 om 08:18

Hanne

Ik ben ook hoogzwanger (32 weken) en vroeg me hetzelfde af. Inmiddels zelf de prik al gehaald. Ik had gehoopt dat mijn man en kinderen ook alvast de prik konden krijgen als toekomstige huisgenoten van de nieuwe baby. Natuurlijk op de 1e plaats om de baby te beschermen, maar ook om te voorkomen dat ze allemaal net voor of na de bevalling doodziek in bed liggen. Ik ben wel van plan om BV te gaan geven, dus de baby zal hierdoor en door de antistoffen van mijn prik wel eventjes (een beetje) beschermd zijn. Onderstaande bericht stond op de nieuwsite van NHG:

Grensgevallen
Als een kind tussen 11 november en 23 november (startdatum) wordt geboren, dan adviseert de GGD de ouders contact op te nemen met de plaatselijke GGD.
De GGD bepaalt momenteel hoe om te gaan met kinderen (en hun huisgenoten) die na 23 november geboren worden of zes maanden worden.

E.e.a. is dus nog niet duidelijk. Ik wacht af.

Esc

Esc

15-11-2009 om 17:57

Berber

Bedankt voor je reactie en fijn dat het beter gaat! Ik lag gisteravond in bed en bedacht me dat ik me een beetje gek heb laten maken. We zien wel wat er gebeurt.

Hooikoortspatiënten?

Op de vraag wie voor de prik in aanmerking komt: Mijn man kan toch nog een beetje onverwacht de MG-prik halen.

Hij heeft vanaf het vroege voorjaar (februari) tot en met mei last van astmatische bronchitis door hooikoorts. Hij heeft geen oproep ontvangen want hij staat niet te boek als astma-patiënt. Toch heeft het besef dat de Mexicaanse griep natuurlijk ook heel goed in het voorjaar nog de kop op kan steken, hem ertoe aangezet toch maar eens te bellen met de huisarts. Die was het uiteindelijk met hem eens dat het in dit geval niet onverstandig is om die prik te halen.

Misschien voor meer hooikoorts-patiënten die erg benauwd kunnen worden een overweging?

Chris

m@ss

m@ss

16-11-2009 om 20:20

Morgen

Gaan we onze 'prik' halen. Ik mijn man en de oudste (7jr) alleen de jongste moet wachten.... Omdat het van meneer Klink niet meer mag gezonde kids in te enten. MAAR mijn ventje is 2 heeft pufjes gebruikt en heeft met rs virus in ziekenhuis gelegen op 2 maand oud plus dat papa ambulance chauffeur is en dus iedere dag deze grieppatientjes vervoerd. Maaar van meneer klink mag hij alleen door de ggd bij oproep geënt worden. is ook wel volgende week , maar ik baalde er wel ff van. Want papa mag wel zijn best doen

Nely

Nely

16-11-2009 om 20:24

Vandaag

vanochtend heb ik de 1e vaccinatie gehaald op het werk (ziekenhuis). Heb hooguit tijdelijk een wat stijf gevoel gehad in mijn arm.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.