Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeke

Moeke

27-06-2018 om 09:29

Wondjes man na sterilisatie

Bijna 3 weken geleden heeft mijn man zich laten steriliseren. Op wat jeuk na heeft hij er geen last van gehad. Wel duurt het erg lang voor die wondjes dicht zijn. De arts heeft het niet gehecht en ze staan dus wijd open. Hij ontsmet het elke dag goed, maar ik vind het er wel kwetsbaar uitzien.
Wie heeft ervaring hiermee? Wanneer sluiten die wondjes goed en wanneer voel je ze niet meer? (Ergo, wanneer kan ik weer onbekommerd mijn hand om zijn zak leggen ipv dat panische gedoe als ik in de buurt kom: 'Pas op, kijk uit, is gevoelig').

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2018 om 09:36

Moeke

Misschien een onaardige reactie van mij, maar wat dacht je ervan om aan je man over te laten wanneer de tijd daar is om weer aangeraakt te worden? Een operatiewond kan weken-, zelfs máándenlang gevoelig blijven. Het feit dat hij zichzelf heeft laten steriliseren, wijst er m.i. op dat hij wel van plan is om weer seks te hebben in de toekomst. Geduld is toch wel het minste wat je nu voor hem op kunt brengen? Hij stelt zich niet aan, het is zeer waarschijnlijk écht nog gevoelig.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2018 om 09:37

Raar van die open wonden trouwens

Ik kan me niet herinneren dat dat bij mijn man zo was, maar dat kan aan mijn geheugen liggen.

wel gehecht

Bij mij waren de wondjes na 3 weken echt wel dicht. waren echter wel gehecht, 1 hechtingkje, stelde niet veel voor. Wel bleef het nog zeker een maand of 3 gevoelig, daarna geen last meer gehad.

juf Ank

juf Ank

27-06-2018 om 18:56

als

ze werkelijk wijd open staan dan zou ik contact opnemen met de huisarts. Ik vind dat niet echt logisch. Je zou denken dat er dan iets mis is met het herstelvermogen van het weefsel.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-06-2018 om 00:19

Elke dag ontsmetten?

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet bevorderlijk voor de genezing.

Theekopje

Theekopje

28-06-2018 om 11:23

Wat zegt de huisarts ervan?

Ik vind het ook raar dat de wondjes helemaal niet gehecht zijn. Maar goed, als dat vanzelf goed zou komen, geen probleem natuurlijk, ik heb er niet voor doorgeleerd. Maar dat ze na 3 weken nog helemaal open zijn lijkt me vreemd. Dus hup, naar de huisarts. Het zal nu wel te laat zijn om alsnog te hechten, maar daar is dus de huisarts voor, om dat soort zaken te bepalen.

En wat waren de instructies van de uroloog? Iedere dag ontsmetten? Of was dat eigen initiatief? Moet je man niet ook op controle komen??

@nnemoon

@nnemoon

28-06-2018 om 13:54

Niet gehecht?

Normaal wordt een oplosbare hechting gebruikt. Ik zou even langs de huisarts gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2018 om 00:39

Ik vraag me opeens

af of Moeke in haar ongeduld zelf de hechtingen los heeft getrokken, want dat haar man zonder hechtingen het ziekenhuis of de kliniek is uitgestrompeld, is wel heel erg ongeloofwaardig.

bloemetje

bloemetje

29-06-2018 om 00:46

jemig Kaaskopje

Jeetje Kaaskopje, je hebt je oordeel wel klaar.

Moeke stelt een serieuze vraag en jij spreekt haar vermanend toe alsof ze een puber is die niet weet hoe ze met haar vriendje moet omgaan. En nu in jouw laatste post opper je zelfs dat Moeke de hechtingen hoogstpersoonlijk heeft losgetrokken. Wat een wonderlijke reactie van jou.

Trivia

Trivia

29-06-2018 om 02:04

Vreemd

Nooit van gehoord dat dat zonder hechtingen kan. Bel morgen het ziekenhuis, niet de huisarts.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2018 om 02:09

Bloemetje

Ik reageer in haar eigen stijl. Ze vertrouwt haar eigen man niet. En dat de boel niet gehecht is trek ik op mijn beurt in twijfel. Dus waarom zijn die wondjes dan nog open? Het is een vreemd verhaal.

bloemetje

bloemetje

29-06-2018 om 09:11

Kaaskopje

"Ze vertrouwt haar eigen man niet."

Waar lees je dat?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2018 om 10:51

Bloemetje

Ik lees tussen de regels door: " (Ergo, wanneer kan ik weer onbekommerd mijn hand om zijn zak leggen ipv dat panische gedoe als ik in de buurt kom: 'Pas op, kijk uit, is gevoelig')."

Moeke verwacht een voor haar acceptabel antwoord te krijgen waarmee ze tegen man kan zeggen: zie je wel, je stelt je aan, het kan niet meer zeer doen. Is dat wantrouwen of niet?

Dat ze zelf voor schade heeft gezorgd, had ik misschien niet moeten zeggen, maar de toon komt op mij licht agressief over náást dat het wel zéér twijfelachtig is dat een chirurg de wondjes gewoon open heeft gelaten. Door die combinatie sloeg mijn fantasie op hol.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-06-2018 om 11:08

Geen onzin hoor

Ik heb een beetje gegoogled en lees in een patientenfolder dat hechten gebeurt als de arts dat nodig acht, maar dat dat niet in alle gevallen zo is. Eventuele hechtingen lossen uit zichzelf op en zijn na een week niet meer aanwezig. Dus het verhaal van Moeke is niet gek.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-06-2018 om 11:09

Kaaskopje

Misschien moet je wat minder tussen de regels doorlezen. Je maakt er allerlei onzin van die er echt niet staat.

Aagje

bloemetje

bloemetje

29-06-2018 om 11:35

Kaaskopje

Zelfs als ik mijn meest argwanende bril op zet, lees ik nog niet wat jij meent te lezen.

Ik lees bezorgdheid. Het ziet er nog steeds kwetsbaar uit en hij vindt het zelfs onprettig als Moeke hem aanraakt.

Mijntje

Mijntje

29-06-2018 om 12:09

grap

Ik lees er een grap in, van die hand.
Maar bij ongerustheid kan TS beter haar man de huisarts laten bellen. Die kan beoordelen of de genezing wel naar wens verloopt.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2018 om 12:30

Werkelijk?

Oké, dan kan het dus waar zijn dat man ongehecht naar huis is gegaan. Als het ongerustheid is van Moeke, dan is het de woordkeuze die mij op het verkeerde been heeft gezet. Dus ik laat het hier nu maar bij wat mijn commentaar betreft. Voor alles wens ik de man van Moeke een goed herstel.

Toos

Toos

29-06-2018 om 13:03

Hier ook

Mijn vriend is gisteren voor sterilisatie geweest en ook zonder hechting de deur weer uit. Had vanmorgen wel finke bloeding zei hij. Maar is dus schijnbaar normaal om niet gehecht te worden..

Lucey

Lucey

30-06-2018 om 16:43

Bij mij is het nu zo'n 5 weken geleden en behalve wat gevoelige ballen (nog steeds een beetje) eigenlijk nergens last van gehad.

Bij mij ook snijden direct na de verdoving en niets gevoeld. Ook geen trekkend gevoel of zo gehad tijden de operatie. Trouwens ook niet gehecht. Niet hechten schijnt de kans op complicaties te verminderen. Heeft wel bijna 2 weken geduurd voor de wondjes goed dicht waren.

Moeke

Moeke

30-06-2018 om 19:11

Allemensen

Jemig nog aan toe, mijn man heeft helemaal geen hechtingen gehad omdat dat minder complicaties geeft dan wel. Dat doen ze tegenwoordig vaker. Ik wou gewoon even weten wanneer die gevoeligheid voorbij gaat. We sexen vanaf dag drie alweer. Hij mist het ook dat ik z'n ballen niet (zachtjes!) kan vastpakken. Ik ben geen bruut die hechtingen los trekt, zeg, wat denk je wel.
De arts zei inderdaad ontsmetten zolang het nog vochtig is.

Moedervan3

Moedervan3

18-09-2018 om 17:57

Sterilisatie

Mijn man heeft zich afgelopen vrijdag laten steriliseren. Ook zijn wondjes zijn niet gehecht. Het ene Wondje is nu dicht, het andere Wondje is ook open en lekt nog steeds. Deze kant is de balzak ook helemaal bont en blauw. Maar hier is het dan ook nog niet genezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.