Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatje66

kaatje66

20-02-2010 om 09:48

Wormpjes

Er zal al veel over geschreven zijn. Wormpjes. Onze dochter heeft er weer last van. Nu vraag ik me af hoe ze daar elke keer aan komt. Zo'n 3-4 per jaar heeft ze ze. Na een kuurtje is het ook weer over hoor. Maar ze is 12 dus speelt niet meer in de zandbak, eet geen rauw vlees etc. Beddengoed is alweer onder handen genomen, knuffels hebben gezellig meegedraaid in de wasmachine, ze wast haar handen etc. Ze kan het natuurlijk ook ergens anders oplopen. Dadelijk maar weer tabletjes kopen voor haar en de rest van het gezin.
Maar het blijft hier een raadsel.
Dus iemand nog een tip??
groetjes Kaatje(66)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hendrika64

Hendrika64

20-02-2010 om 16:20

Huisdier

Heeft ze regelmatig contact met een huisdier? Ik weet dat ze het ook van hen kan krijgen.

Groetjes Hendrika

Knoflook

Wormpjes houden niet van knoflook. Doe dus in de macaroni,curry,chili, soep of aardappelschotel met regelmaat een paar tenen knoflook. Ik doe er altijd een stuk of 3 a 4 flinke tenen in.Al jaren geen worm gesignaleerd en wel een zandbak in de tuin.

Heb je de dag erna een belangrijk gesprek eet dan een paar takjes verse peterselie en je ruikt niet meer naar knoflook.

Damajo

Kari1

Kari1

21-02-2010 om 08:51

Zandbak enzo

Als je met wormpjes aarsmaden bedoelt: die komen niet van huisdieren, rauw vlees of uit de zandbak.
http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=351
Kari

Tango

Tango

21-02-2010 om 16:18

Volgens mij

Is het ene kind hier gewoon gevoeliger voor dan het andere. Ik had ze vroeger ook vaak en mijn zus bijv. nooit volgens mij. Gewoon een kuurtje geven als het nodig is. Met de jaren wordt het vanzelf minder. Ik heb ze nu nog zelden (maar dus soms nog wel...).

Ik ook gevoelig

Ik had het vroeger (als kind) om de haverklap. Maar nu nog steeds als ik Filet Americain heb gegeten. Mijn huisgenoten hebben er trouwens nooit last van, ik ben de worm-gevoelige hier in huis. Ik eet dus (bijna) nooit F.A. (en ik vind het zo lekker!) zal ook nooit rauwe tartaar eten o.i.d. Gelukkig is het zó over met een paar wormen tabletjes, die ik dus standaard in huis heb! Groet Suus

koentje

koentje

22-02-2010 om 10:10

Hier ook

en zoon speelt ook nog nauwelijks in de zandbak.
Nagels kort houden, dat is wel belangrijk!

Kari1

Kari1

22-02-2010 om 19:43

Halloooo

SuusMaria en koentje.... hebben jullie er ook meer last van als je een blauw t-shirt draagt ipv een groene?
Wormpjes (oxyuren, enterobius, aarsmaden) hebben niets te maken met zandbakken of vlees eten.
Kari

helen

helen

22-02-2010 om 20:14

Rauwe ui helpt goed

Mijn zoon is ook gevoelig, na of tijdens elke zomervakantie heeft hij ze. Kreeg de tip van rauwe uien van mijn schoonmoeder, zij gaf haar kinderen frikandel met rauwe uitjes. Frikandeldieet gaat me iets te ver, dus wij eten sindsdien rauwe uien op een boterham met kaas, heeeerlijk en effectief!

koentje

koentje

22-02-2010 om 22:02

Nu je het zegt kari

het gebeurt wel vaker in een geelzwembroekje...

Hoezo hebben zandbakken daar niets mee te maken?
Daar zitten naar mijn weten vaak de eitjes in toch?

En het eten van rauw vlees, daar krijg je andere soorten wormen van, volgens mij zit daar de lintworm-kop wel eens in?

Ahum eerst goed lezen dames

Ik vermoed dat Kari misschien niet zo'n zin meer heeft om nog voor een 3e keer te reageren, dus doe ik het maar even voor haar.

Als je haar eerste berichtje leest en dan bedoel ik ook de link waar zij naar verwijst, kun je lezen dat wormpjes inderdaad niets, maar dan ook niets met rauw vlees en zandbakken te maken hebben. Ik heb ook geen zin om hier het artikel neer te zetten, dus ik zou zeggen lees het even door en dan snap je wat kari bedoelt.

En nee, dat frikandel met uien of kaas met uien dieet is dus echt larikoek. Goede hygiëne is het enige dat wormpjes kan voorkomen. En om even een voorbeeld te geven. Mijn jongste heeft regelmatig wormpjes gehad terwijl de rest van het gezin nergens last van had.
Nou, mijn jongste is ook een soort varkentje waar het hygiëne betreft, dus het verbaast mij nu niets meer dat zij steeds degene met wormpjes was...

Kari1

Kari1

23-02-2010 om 09:19

Koentje

"het gebeurt wel vaker in een geelzwembroekje..." Als ik het niet dacht!
"Hoezo hebben zandbakken daar niets mee te maken? Daar zitten naar mijn weten vaak de eitjes in toch?" Nee dus. Pilsje geeft goede raad, lees de link die ik gaf of google zelf eens wat.
"En het eten van rauw vlees, daar krijg je andere soorten wormen van" Dat kan idd. Maar rauw vlees en aarsmaden hebben geen enkel verband met elkaar.
Kari

kaatje66

kaatje66

25-02-2010 om 10:17

Ze zijn weer weg

Na de eerste tablet heeft ze er geen last meer van. Over ruim een week de 2e en dan is het leed weer geschied. Heb meteen meer verpakkingen gekocht!!!!
Ik heb het artikel gelezen. Ik heb dus echt altijd gedacht dat de wormpjes ook te maken had met zandbakken. Een fabel die dus wel erg hardnekkig is en die iedereen dus nog gelooft. HIer op de basisschool wordt nog elk jaar de zandbak ververst. Reden hiervan is dat er katten in kunnen poepen en dat de kleuters van het zand wormpjes kunnen krijgen. ZO vertelde de kleuterjuf het mij jaren geleden.
Wat me trouwens wel opgevallen is, is dat onze dochter vaak met haar vingers in de mond zit. Een gewoonte maar die zijn we nu aan het afleren. Maar ze is dus gewoon gevoeliger dan andere kinderen denk ik dan. Alle deurklinken etc. zijn nu ook weer stralend schoon!!!!
ps ze heeft trouwens een blauwe zwembroek bij haar bikini
Groetjes Kaatje(66)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.