Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ellis7

Ellis7

16-12-2011 om 09:34

Wormpjes

Eén van mijn kinderen had vorige week wormpjes. Hier kwamen we pas na een dag of 2 jeuk achter en we hebben toen meteen een pil gegeven. De tweede pil moet nu na 14 dagen, maar ik vraag mij nu af: hoe werkt dat dan? Stel de wormpjes hebben al eitjes gelegd een dag voor wij de pil gaven, komen die dan uit een dag voor de volgende pil wordt gegeven en leggen die dan weer eitjes? OMdat er maar twee pillen zijn zullen ze toch wel werken zo, maar wanneer kan ik nou het beste die tweede pil geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anneloes

anneloes

16-12-2011 om 10:24

Je geeft het antwoord zelf al

De tweede pil moet nu na 14 dagen. Zou ik maar doen dan. Er zal wel uitgezocht zijn dat dat de beste tijd is, dat de gelegde eitje dan uit zijn en de uitgekomen wormpjes nog niet volwassen genoeg om zelf alweer eieren te leggen, zoiets.

Vergeet niet

Het hele gezin te behandelen! In geval van wormpjes moet het hele gezin een pil, en na 14 dagen weer.

Ellis7

Ellis7

16-12-2011 om 10:58

Anneque

De apotheek zei dat het achterhaald was om het hele gezin te behandelen.

't Staat wel in de bijsluiter, er wordt blijkbaar verschillend over gedacht. Die beestjes zijn zo besmettelijk als de pest; het is niet denkbeeldig dat kind wormvrij is, en 2 dagen later opnieuw wordt besmet door een ander in het gezin die zijn wormpjes nog niet ontdekt had. Ik zou geen risico nemen.

Ellis7

Ellis7

16-12-2011 om 14:31

Maf

In onze bijsluiter staat het niet en die is voor het laatst herzien in maart 2009, toch alweer een tijdje terug.
Ach, als ze er ervaring mee hadden bij de apotheek dat de rest van het gezin enorm snel besmet wordt dan hadden ze dat wel gezegd. Maar we zijn nu al bijna twee weken verder.

Vic

Vic

16-12-2011 om 15:43

Hier wel

Toen hier een van de kinderen wormen had moesten we wel allemaal een kuurtje nemen. Dat bleek geen overbodige luxe want kind 2 bleek ze ook te hebben. Ikzelf gelukkig niet maar ik heb wel flinke last gehad van de pillen ;-(

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.