Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

alleen

alleen

27-08-2010 om 19:36

Wratjes op de hand van mijn zoon

Wij zijn er al mee naar de huisarts geweest en deze heeft ze aangestipt met (de naam weet ik niet) en na die tijd
pleisters erop voor 24 uur en toen moest het na 2 weken minder worden. Maar de wratjes zitten nog overal op zijn hand. Thuis heb ik al wartner geprobeerd, maar ik heb een gevoelig kind, en dat kreeg ik er niet op.
Heeft iemand nog een idee hoe dit zonder al te veel pijn verwijderd kan worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

27-08-2010 om 23:12

Hier een held

Mijn zoon had zo'n ding op zijn voet. De behandeling vond hij ook veel te pijnlijk. Maar hij wilde het wél zelf doen. Dus hij is elke avond aan de slag geweest met zo'n stikstofding voor thuisgebruik. Hij hield het er zelf tegenaan, wel onder begeleiding natuurlijk. 2 Dozen later was de wrat weg. Hij was toen 7 jaar trouwens en hij vond zichzelf heel stoer.

Holiday

Holiday

28-08-2010 om 20:58

Gewoon geduld hebben

Ze gaan uiteindelijk vanzelf weg.

Mijn zoon had 5 flinke wratten op zijn hand. Aanstippen durfde hij niet, we hebben ze dus maar gewoon laten zitten. En na verloop van tijd (ik denk anderhalf tot twee jaar) waren ze zomaar weer spoorloos verdwenen.

Inderdaad

Ben met zoontje ook naar de huisarts geweest voor de 7 wratjes op zijn hand, nadat ik al zo'n 2 jaar bezig ben geweest met alle huis-tuin en keuken middeltjes.
Volgens de huisarts is het niet nodig om wat aan de wratjes te doen, ze gaan vanzelf weg, maar kan jaren duren.
Ik was bang dat het er meer zouden worden als ze niet weggehaald worden, maar dat schijnt onzin te zijn.
wij laten ze dus rustig zitten....

mosie

mosie

07-09-2010 om 13:55

Ook mijn zoon

had een wrat op zijn duim.
Ik heb toen Wrat Weg van Heltiq gekocht bij het Kruidvat. Het is kindvriendelijk, en heel eenvoudig in gebruik. Je hoeft het maar 1x te gebruiken en na 10 dagen was de wrat helemaal verdwenen!
Echt super spul. Mijn zoon vond het alleen een beetje koud aanvoelen, maar absoluut pijnloos, en de wrat is nog steeds weg ( nu een jaar geleden)
Succes
Mosie

Jetske

Jetske

13-09-2010 om 11:22

Zalfje?

Hoi,
Mijn dochtertje had enorme wratten onder haar voet. Bij het wrattenspreekuur bij de huisarts werd meteen verteld dat ze dat niet met stikstof ging behandelen. We kregen een potje zalf mee en moesten trouw elke avond er wat opsmeren en even afdekken met een pleister. Na 2 weken vielen de wratjes er gewoon af, geheel pijnloos.
Als je wilt kan ik straks thuis opzoeken wat voor een zalfje het is?
Jetske

Puck

Puck

13-09-2010 om 12:45

Jetske

Ik denk dat je een zalfje met acetylsalicylzuur hebt gekregen. Dezelfde werkzame stof als bijv. formule-W alleen sterker. Zo'n zalfje werkte hier ook erg goed (en lijnloos)

Jetske

Jetske

13-09-2010 om 13:36

Klopt puck!

Dat is 'm inderdaad.
Jetske

Puck

Puck

13-09-2010 om 14:39

En niet vergeten

Als je die sterke zalf gebruikt: de huid erom heen goed beschermen. Wat goed werkt is een stuk sporttape of leukoplast en daar een gaatje inknippen waar de wrat doorheen past en dat op de huid plakken. Dan kun je makkelijk alleen de wrat insmeren die je daarna weer bedekt met een gewone pleister. Gewone pleister iedere keer bij zalf aanbrengen vervangen, de onderliggende pleister kun je rustig een paar dagen laten zitten.

Guinevere

Guinevere

13-09-2010 om 22:03

Waar is alleen?

En weer een draadje van "alleen" waarin ze niet meer reageert...

Puck

Puck

13-09-2010 om 22:16

Ach guinevere

Dan hebben anderen tenminste wat aan de tips....

Sascha2

Sascha2

14-09-2010 om 16:49

Inderdaad

Of alleen nog reageert of niet, ik heb in ieder geval wat aan de tips . Zoonlief heeft een hardnekkige wrat op zijn hand, die maar niet weg wil gaan. Volgende week gaan we op wrattenspreekuur. Zelf ben ik in het bezit van een voetwrat, maar die heb ik nog niet laten zien aan de huisarts. In mijn jeugd is er twee keer een voetwrat weggesneden en daar was ik nu weer bang voor. Maar zo te lezen kan het dus ook me een zalf, jippie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.