Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maarzo

Maarzo

23-09-2011 om 12:34

Wratjes (van die kleine oudevrouwenwratjes)

De laatste tijd krijg ik regelmatig kleine steelwratjes. Op zich onschadelijk maar het staat een beetje vies. Ik heb er wel eens enkele door de huisarts laten weg halen maar volgens mij zou ik dat zelf ook kunnen. Zou dat kwaad kunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna

Anna

24-09-2011 om 01:05

Knippen

Ik heb die ook wel eens en knip ze altijd weg met een scherp schaartje. Ik doe het altijd onder de douche dan spoelt het bloed meteen weg. Tegen de tijd dat ik klaar ben met douchen is het bloeden ook gestopt, alleen even oppassen met afdrogen. Je moet wel een scherp (nieuw) schaartje hebben wat je elke keer goed schoonmaakt. Dat doe ik gewoon met douchegel
Succes ermee

Puck

Puck

24-09-2011 om 11:26

Komen terug

je kunt ze idd best zelf wegknippen, maar het nadeel is dat ze dan wel terug komen volgens mijn huisartscomdat de basis blijft zitten. Onze huisarts brandt ze weg en dan komen ze niet meer terug.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-09-2011 om 14:59

Ik heb ze mijn hele leven al, dus in die term 'oude vrouwen wratjes' herken ik me helemaal niet En ik vind het niet vies staan trouwens, maar ja dat ben ik. Bij mij groeit mijn hele hals van tijd tot tijd weer vol en eens in de zoveel tijd laat ik ze allemaal weer wegbranden. Vooral omdat ik er last van krijg omdat ze door wrijving met mijn kleding gaan ontsteken. Ik zou ze door de arts weg laten branden om het risico op infecties te voorkomen en om de reden die Puck schreef.

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2011 om 16:37

Maar yvon

Als ze bij jou elke keer terugkomen, dan is de reden van Puck toch niet meer van toepassing?

Tirza

Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-09-2011 om 17:01

Tsja

Nou, dat is bij mij zo maar misschien bij iemand anders blijven ze wel weg. Ik heb een vriendin die er een paar had, die zijn weggebrand en er is nooit meer wat teruggekomen. Bij mij groeit het steeds weer vol, ik weet niet waar dat aan ligt. Mijn moeder heeft dat ook trouwens..Hormonen hebben er ook invloed op, tenminste bij mij. Toen ik zwanger was groeiden ze opeens ook op mijn buik; mijn buik leek wel een grote maan met paddestoelen Na de zwangerschap zijn die op mijn buik verdwenen maar in mijn hals blijven ze terug komen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-09-2011 om 17:04

Ik blijf wel hopen dat ze bij mij ook ooit weg blijven..

Puck

Puck

24-09-2011 om 18:46

Tirza

Bij Puckman komen ze ook wel terug als ze weggebrand worden, maar op net even andere plekken, op de plek waar ze weggebrand zijn komen ze niet terug, als ik ze eens een keer wegknip voor hem dan groeien ze veel sneller weer op dezelfde plaats terug.

Maarzo

Maarzo

25-09-2011 om 11:34

Reacties

Bedankt voor alle reacties. Ik heb besloten dat ik binnenkort toch maar weer een bezoek aan de huisarts breng. Toen ik klaar stond met mijn schaar durfde ik ineens niet meer. Maar het heeft dus niets met leeftijd te maken? Ik heb er nooit last van gehad en het afgelopen jaar schieten ze als paddenstoelen uit mijn vel. Heel irritant en lelijk.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

25-09-2011 om 12:08

Geen virus

Nee Lezer, steelwratjes worden juist niet veroorzaakt door een virus. Ze zijn daarom ook niet besmettelijk en je kunt er derhalve ook niks aan doen dat je ze krijgt. De naam is wat misleidend: een steelwratje is een huidflapje.
http://www.kliniekoverzicht.nl/beauty-behandelingen/steelwratjes/326/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/60664-fibroma-pendulans-steelwratjes-op-huid-hals-romp-oksel.html
Steelwratjes komen meestal voor bij wat oudere vrouwen, maar ik heb ze al sinds ik 20 of zo ben, al heel lang. Ga naar je arts, laat ze daar regelmatig en professioneel verwijderen en vraag je arts om informatie: hij kan je het beste voorlichten.

Bloedvaatje

Een bezoek aan de huisarts die ze vervolgens wegbrand lijkt me nog de meest veilige oplossing.

Die dingen zijn juist irritant omdat er een bloedvaatje door zo'n klein steeltje loopt. Daardoor gaat het bloeden als je ze weghaalt.

De huisarts heeft er een speciaal apparaat voor en kan de hygiene goed waarborgen.

Ik heb zo ook weleens, in mijn hals en dan schuurt zo'n ding langs mijn ketting. Irritant. Weghalen is een fluitje van een cent.

Moontje

Moontje

27-09-2011 om 18:02

Mijn oma....

Mijn oma kreeg het voor elkaar om daar een draadje omheen te knopen, gewoon van naaimachinegaren.
Ze knipte de uiteindjes heel kort af, zodat het niet opviel.
En dan viel het staafwratje er na enige tijd vanzelf af (aanvoer bloed stopte).

Mijn huidtherapeut schroeit ze weg, ik heb ze ook wel eens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.