Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anonano

anonano

23-02-2013 om 17:02

Zaterdagstress?

op vrijdag maak ik altijd dagen van 9 tot een uur of 19/20 uur, zittend beroep, wel druk.
zou het daarmee te maken kunnen hebben dat ik me zaterdag bijna altijd trillerig voel van binnen, en soms van beroerdheid alleen maar kan liggen?
hopelijk herkent iemand dit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt als...

iemand uit mijn omgeving die standaard hoofdpijn heeft in het weekend, en de eerste week van de vakantie altijd ziek is.

Blijkbaar is de belasting je teveel, maar er is maar 1 manier om dat uit te testen: een vrijdag over slaan. Hoe is het bv in de vakanties? En ben je als je thuiskomt dan ook nog extreem druk? Als dat uit balans is kan dat rare dingen met je lijf doen.

Stress trouwens ook, hoe stressvol is die dag trouwens?

anonano

anonano

23-02-2013 om 17:21

Moppeke

de vrijdag is druk vaak, maar zeker niet extreem. in vakanties heb ik het niet inderdaad. ik relateer het aan die vrijdag. maar kan moeilijk stoppen met werken...ik werk die dag wat langer door zodat ik een andere dag in de week de kinderen uit school kan halen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Thursday Next

Thursday Next

23-02-2013 om 18:05

Drinken?

Drink en eet je wel genoeg op die vrijdag? Of drink je misschien meer koffie dan op een "normale" dag?

anonano

anonano

23-02-2013 om 18:08

Thursday

ik drink minder dan op andere dagen, vergeet het, eet ook iets minder. zou dat deze klachten kunnen veroorzaken? ik heb het nl. pas een dag later.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Thursday Next

Thursday Next

23-02-2013 om 18:33

Ja,

volgens mij kan dat best. En het is natuurlijk makkelijk te proberen. Volgende week goed drinken en eten, net als je normaal doet. En dan kijken of het zaterdags beter gaat.

anonano

anonano

23-02-2013 om 18:37

Thursday

dank voor de tip! ik ga het zeer zeker uitproberen. en laat weten wat het heeft gedaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Koffie?

Drink je op zaterdag misschien veel minder koffie dan op andere weekdagen, speciaal op vrijdag? Dat kan namelijk ook die symptomen veroorzaken!

anonano

anonano

23-02-2013 om 19:23

Jasmine

koffie drink ik niet, wel veel zwarte thee. ook op zaterdag, ware het niet dat ik dan wel later begin; later ontbijt. zou dat iets uitmaken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-02-2013 om 22:51

Kan

Dat later opstaan is ook een beruchte veroorzaker van weekendhoofdpijn. Maar ook dat kun je makkelijk testen. (Nouja, makkelijk...)
Ik zou alleen het vroeger opstaan en het meer eten en drinken op vrijdag niet in dezelfde week testen, anders weet je nog niet wat wel en niet helpt.
Kun je die lange dag trouwens niet op een andere dag in de week doen? Dan is de overgang naar de vrije dag minder groot.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-02-2013 om 12:50

Op vrijdag ontstressen

Ik denk dat dit wel een signaal van je lichaam is.

Lukt het je wel om op vrijdagavond de knop om te zetten? Je moet jezelf dan wel belonen voor die hele dag hard werken. Denk aan een lekker lang en warm bad of zoiets. In ieder geval wel iets waarmee je de knop van werken naar weekend omzet. En door de vrijdag heen echt tijd vrijmaken voor af en toe een pauze en wat drinken. Dit lijkt blijkbaar op topsport en dat kun je alleen maar volhouden als je goed voor jezelf zorgt.

anonano

anonano

24-02-2013 om 20:38

Tijgeroog

Helaas kan ik de dag niet verschuiven. Maar ik ga ook proberen of niet uitslapen werkt, al zou ik dat wel zeer jammer vinden....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

anonano

anonano

24-02-2013 om 20:41

Ginny twijfelvuur

door de dag heen vergeet ik mezelf echt. denk dat ik mijn telefoon zet om me te herinneren aan drinken en rusten. vrijdagavond ben ik altijd gesloopt, val vaak op de bank al in slaap. zelf te moe voor een bad

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Teveel in je hoofd

Als je je eigen lichamelijke behoeften zo vergeet is dat een teken dat je te veel in je hoofd zit. Sport je ook?

anonano

anonano

25-02-2013 om 00:10

Chris h

buiten werktijd beweeg ik veel, wandelen, krachttraining. het werk dat ik doe is wel hoofdwerk, waar ik me snel in verlies.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-02-2013 om 00:23

Mmmm

Dan toch maar luisteren naar je lichaam denk ik. Het komt op mij over dat je op vrijdag echt zwaar over je grenzen gaat. Als je daar een hele zaterdag van ontregeld bent, dan is dat niet zomaar iets.

Ik zou, als ik jou was, toch eens bekijken of je de stress net wat gelijkmatiger over de week kunt verdelen. Dan dus maar een (extra) dagje bso? Als je jezelf over de kling jaagt, ben je nog verder van huis.

En verder: ook ik heb werk waarin ik me kan verliezen. Maar het is en blijft toch maar een baan. En vaak ben juist productiever als je wel op tijd een pauze neemt.

Ik denk ook koffie

Als ik lange dagen maak op het werk, drink ik ook té veel koffie...De dag erna ben ik dan ook trillerig. Daar zijn 2 oplossingen voor...of je beperkt bewust je koffieconsumptie (wat vaak lastig is..je hebt die tussendoortjes ook nodig om maar door en door te gaan én het zorg even voor wat onspanning b.v. door met je collega's te kwebbelen), soms kan thee drinken helpen of chocolademelk. Of je begint de dag erna maar meteen weer met koffie...moet je na die eerste afkickdag wel de koffieconsumptie afbouwen. Anders wordt je nog koffie!
groeten albana

Dineke69

Dineke69

27-02-2013 om 16:17

Vetsin?

Mijn vriend had ook vaak hoofdpijn op zaterdag, maar bij hem bleek de Vetsin die in de afhaalmaaltijd zat die hij vaak op vrijdag at de boosdoener te zijn.
De smaakversterker Vetsin geeft bij veel mensen klachten, gelukkig wordt het al minder gebruikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.