Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Chrono

Chrono

08-12-2020 om 18:39

Zelf chronische aandoening tijdens Corona


Chrono

Chrono

30-12-2020 om 19:32

Hazeltje

Hazeltje, wat fijn dat het goed met je gaat, ik kan me je topic nog herinneren. Toen had ik nog geen idee dat ik zelf ook aan de beurt zou komen.

Ik krijg maar 1 griepvaccin. Maar dat idee van 2 keer vaccineren tegen griep is wel interessant. Ik zal dat voor het komende najaar eens vragen.

En die link over die vaccinatie is ook interessant. Ik weet dat ze hier in NL inderdaad nog bezig zijn met het onderzoek. We komen voorlopig toch niet aan de beurt dus wie weet is dat er tijdig. Ik was sowieso van plan me te laten vaccineren, tenzij ze heel hard roepen dat het niet mag. Want deze semi-isolatie begint me goed te vervelen en ik word er ook niet positiever op na het overlijden van Rosie, als medekwetsbare.
Een uitstapje naar de supermarkt lijkt me heel leuk, maar ik durf niet. Ik ga misschien dan maar naar de groentekraam volgende week, dat is ook leuk.

Hazeltje

Hazeltje

04-01-2021 om 10:59

Chrono

Dat van die dubbele griepvaccinatie komt van de leverafdeling he. Daar gelden nog wat andere regels dan bij 'alleen maar' een nier.
Ik weet dat bv veel mensen ook revalideren door te zwemmen. Maar als ik ook maar ergens een klein wondje heb mag ik het zwembad niet in, en aangezien je altijd wel ergens een schrammetje hebt... Nou mis ik dat helemaal niet hoor want ik hou niet van zwemmen, je wordt er zo nat van
Ik moet ook elk jaar een uitstrijkje laten maken, vanwege de hogere kans op baarmoederhalskanker, door de afweeronderdrukkende medicijnen. Denk dat dat voor jou ook geldt? Vooralsnog is de uitslag hier al 6x prima geweest gelukkig.
En niet meer in de zon natuurlijk. Door de ook al verhoogde kans op huidkanker. Pas nog bij de dermatoloog geweest want die zit na 4 jaar ook in het jaarlijkse check-up schema.

Tja als we zelf niet gevaccineerd mogen worden hoop ik van harte dat genoeg mensen om me heen het wél doen. Want dan ben ik door de groepsimmuniteit hopelijk toch beschermd.

Groentekraam vind ik enger dan de supermarkt overigens, ik kom wel eens langs de markt en dan zie ik dat het daar toch echt lastig blijkt voor mensen om afstand te houden. En heel veel mensen gaan er gezellig een praatje staan maken. Veelal ouderen met hun mondkap onder hun neus (insert smiley met rollende ogen).
In de supermarkt 's avonds rond een uur of 8 kom ik hooguit 5-6 andere klanten tegen. En de meeste dingen zijn gewoon op voorraad, alleen als het brood echt bijna op is hier thuis neem ik die gok niet (al ligt er heel vaak 's avonds ook nog genoeg hoor, maar stel... we zijn hier wel met 5 mensen), dan kies ik een andere tijd. Jumbo heeft een schema met kleurtjes van groen tot knalrood, groen zijn uiteraard de rustigste tijden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.