Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

eni65

eni65

26-08-2012 om 13:52

Zenuw klem?

Wie weet wat dit is? Sinds gisteren heb ik pijn op de hoogte van mijn heupbot, maar dan 15 cm naar achteren, op de rug dus. Van die pijnscheuten, kan amper rechtop lopen. Zitten gaat goed, maar als ik ga staan verga ik van de pijn. Als ik wel enigszins kan lopen, schiet het er meteen weer in als ik een te grote stap maak en dat been aan de achterkant is. Het enige wat ik kan bedenken is dat er een zenuw klem zit? Gaat dat vanzelf over, of toch maar naar de dokter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-08-2012 om 14:16

Spit

Het kan spit zijn. Dat kan er spontaan "inschieten". Bij beweging heb je dan veel pijn onder in de rug. Hiervoor hoef je zolang je geen tintelingen of krachtsverlies in je been krijgt niet naar de huisarts. Kijk hier voor meer info http://www.rugaandoeningen.nl/spit.htm

elsje78

elsje78

26-08-2012 om 22:23

Si gewricht

Zit daar, zijn spieren die op slot zitten. Tenminste, dat is het bij mij als ik daar pijn heb. Wat mij enorm helpt is op een elektrisch warmte matje te liggen...

Beterschap

eni65

eni65

26-08-2012 om 22:27

Google

Ik heb zitten googelen en het lijkt inderdaad spit. Dan hoef ik ook niet naar de dokter. Kan nu al ietsje beter lopen dan gister, toen heb ik echt plat gelegen. Ik herken veel in de omschrijvingen van spit, dus maar even doorbijten dus Bedankt voor je reactie Elisa.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-08-2012 om 13:46

Eni

Hopelijk gaat het snel weer over! Als je last blijft houden, natuurlijk wel even langs de ha gaan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-08-2012 om 15:42

Fysiotherapeut

Ik zou een fysiotherapeut bellen. Met een beetje geluk kun je morgen al terecht. Tussenkomst van huisarts is niet nodig, je gaat er zonder verwijzing naar toe. Oordeel niet te snel op basis van lijstjes op internet dat het wel spit zal zijn en er niets aan te doen is. Het kan zóveel zijn. Problemen met SI-gewrichten komen bijvoorbeeld ook vaak voor, en kunnen op spit lijken. Maar dat gaat NIET vanzelf over. Laat alsjeblieft een deskundige er even naar kijken om zeker te weten wat er aan de hand is, dat kan je heel veel ellende besparen.
(ben helaas ervaringsdeskundige)

eni65

eni65

27-08-2012 om 17:55

Reactie

Dankjewel voor je reactie ijsvogeltje. Ik heb een verleden van rugklachten, ben al 3 maanden bij fysio geweest, maar het hielp niet. Daarna bij een orthomanueel arts. Dat hielp heel erg goed! Ze heeft mn hele wervelkolom gecheckt en rechtgezet. Ik kon toen weer goed lopen, liep iedere dag een uur in het bos! Maar dit was hele andere pijn op een hele andere plek. Ik kan nu al weer een beetje rondhobbelen, mijn flat is niet zo groot Regelmatig sla ik nog spontaan dubbel, als ik vergeet rustig aan te doen. Ik kijk het nog even aan. Als het zo vooruit blijft gaan ben ik blij. En anders ga ik naar de dokter.

GS

GS

28-08-2012 om 23:56

Pijn

Als een zenuw klem zit in de rug/bil, dan straalt dat uit naar je been (en amai, dat doet verrekte pijn!!)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-08-2012 om 14:15

Rugpijn

Eni, hoe is het nu? En idd, als er een zenuw bekneld is, voel je dat echt wel. Die pijn is met niets te vergelijken. Ik heb 2 rug hernia's en 2 nekhernia's gehad en dat is heel wat anders dan spit.

Ik voel met je mee

en ben ook benieuwd hoe het er mee gaat. Ik heb wat te enthousiast gewandeld afgelopen lang weekend en dat wandelen niet mijn sport is (dat is veel fietsen) liet mijn rug en benen me luid en duidelijk weten!
De pijn begint nu iets weg te trekken, maar vanmorgen nog werd ik door mijn collega's uitgelachen toen ik probeerde op te staan. Ze vroegen zich af of ik inmiddels 80 was...

eni65

eni65

30-08-2012 om 11:06

Lief

Wat lief dat jullie naar me vragen. Het gaat beter. Ik heb van de week de dokter gebeld, kreeg goede tips van de assistente die het zelf ook wel eens had. Zij zei; lopen of liggen, zo min mogelijk zitten. En dat ik moest gaan snelwandelen want de doorbloeding zou zorgen dat de pijn weg gaat. Dus ook al sla je dubbel, dan wacht je even, goed stevig doorlopen. Hmmm dat zag ik niet echt zitten maar ben met mijn zoon een eindje gaan fietsen. Dat ging heel goed, wel voorzichtig afstappen Ik denk dat is ook doorbloeding, toch? Volgende dag toch mijn rondje in het bos gelopen, met een pauze halverwege, ik was kapot. Vandaag weer mn rondje gelopen, maar route iets aangepast zodat de ondergrond iets minder hobbelig was. En in 1x in redelijk strak tempo kunnen lopen! Zitten-staan moet nog voorzichtig, maar vergeleken met zaterdag (toen kon ik alleen maar liggen en een klein beetje strompelen) gaat het nu echt een stuk beter. Dankjulliewel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.