Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zenuwontsteking

Heb een ontstoken zenuw in mijn schouder/nek. Heb pijnstilling gekregen (word er heel suf van) en eindelijk zakt de pijn. Maar ben vergeten te vragen aan de dokter hoe lang het duurt voordat die zenuwontsteking weg is. Heeft iemand dit gehad en hoe lang duurde het?
Groetjes,
Gonzo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

18-10-2011 om 16:18

Geen idee

maar wat zijn de symptomen? Hoe weet je dat het een ontstoken zenuw is en niet een slijmbeursontsteking of tendinitis. ben nl benieuwd omdat ik vorig jaar enorme schouderpijn had links en mijn linkerarm/hand nog steeds niet helemaal goed functioneert (soms coordinatie en bewegingsproblemen). Diagnose toen luidde eerst slijmbeurs ontsteking en daarna tendinitis. Volgens mij nooit duidelijk geweest wat het was.

Fianna

Fianna

18-10-2011 om 16:19

Oja

Gonzo, sterkte er mee zeg! het houdt niet op bij jou zeg!

Gonzo18

Gonzo18

18-10-2011 om 16:45 Topicstarter

Tintelingen

De arts wist het omdat de pijn hetzelfde is als ik niks doe of wel wat doe. Omdat ik een doof gevoel in arm had ( en toch pijnlijk, heel tegenstrijdig), tintelende vingers (3 van de 5) en een plek heb dat als je daarop drukt, ik spontaan in het plafond vlieg. Zoiets...
En ja, het gaat maar door. Maar goed, dat schijnt erbij te horen, dus hopelijk is dit snel voorbij. Alleen is de vraag hoe snel
Hoe vaar jij Fianna? Gaat het nog steeds redelijk met je?
Gr. Gonzo

Fianna

Fianna

19-10-2011 om 12:29

Goh

dat had ik dus ook vorig jaar met mijn schouder, beweging had geen invloed op de pijn en de pijn was alleen 's nachts, pijnstillers hielpen niet en na enkele dagen kreeg ik gevoelloze plekken op mijn arm en tintelingen in mijn handen en daarna begon de krachtsverlies in mijn arm, verloor ook spiermassa. Ik had ook een heel gevoelige plek dat als je die indrukte ik het helemaal voelde uitstralen. mijn arm/schouder is een jaar na dato dus nog steeds niet on orde.
ik denk dat het misschien ook wel een zenuwontsteking is geweest.
Bij mij duurde de hevige pijn enkele weken, maar de andere symptomen en mildere pijn maanden en nog steeds dus last.

Dus ik hoop dat je er snel vanaf bent en wel fijn dat de pijnstillers helpen. Wat heb je gekregen?
Hoe is het verder met je diagnose traject? Ook idd reuma??

Hier gaat het wel, heb wel weer meer last van pijnen. Ga as vrijdag terug naar de neuroloog omdat ik weer erg veel last heb van het carpale tunnelsyndroom en ik wil denk ik geopereerd worden, wil er vanaf!

sterkte Gonzo!!

Gonzo18

Gonzo18

19-10-2011 om 18:02 Topicstarter

Fianna

Pfff, dat is wel heftig die arm van jou! Maar toch anders want de pijn was er 24 uur. Het is nu een dof gevoel vanwege de pijnstillers. Ik heb Lyrica gekregen. Mag een week niet auto rijden omdat je er duf van wordt. Het wordt ook voorgeschreven bij epilepsie en angst. Je worst er rustig van. Nu ben ik al vrij relaxed maar nu helemaal, haha!
Maar wat zegt de neuroloog van die arm? Want daar ben je wel aan het juiste adres. Succes bij de neuroloog met je carpaal syndroom (schrijf ik dat zo goed? Zit op mobi dus kan bericht niet teruglezen).
O ja, ik krijg volgende week donderdag uitslagen maar heb besloten dat ik naar Groningen ga. Wel een eind rijden maar heb daar al met een reumatoloog gesproken en die wil me graag zien dus dat ga ik doen. Daar weten ze immers alles van sjogren. Nu nog even die overstap regelen.
Jij sterkte met alles en ben benieuwd wat de neuroloog zegt. Laat je weten?
Groetjes,
Gonzo

Fianna

Fianna

21-10-2011 om 09:46

Gonzo

Wat zegt die neuroloog van die arm? Helemaal niks. Was er net en bracht het weer ter sprake. Haar antwoord: ik heb geen verstand van schouderproblematiek. Daar kon ik het mee doen.
Krijg opnieuw emg van handen en dit keer eindelijk ook van been omdat voet al een jaar tintelt en mijn tenen nu ook gevoelloos worden.
Het is niet ongebruikelijk dat bij ontstekingen de pijn alleen 's nachts is.

Maar goed, dit draadje gaat over jouw zenuwontsteking. Ik hoop dat het snel overgaat en je geen rest klachten krijgt. Succes bij de reumatoloog in Groningen en sterkte met alles!!

Gonzo18

Gonzo18

21-10-2011 om 13:31 Topicstarter

Fianna

Lekker is dat! Ook geen suggesties wie je er dan naar moet laten kijken?

Fianna

Fianna

21-10-2011 om 15:13

Nee (ot)

Ik vind het zo'n vreemd mens. Ze zei dat we dan nog een keer een emg van polsen en linkerbeen moesten maken. En ik: euh, er is nooit een emg gemaakt van mijn linkerbeen. Zij, verbaasd: ohnee??
Ik heb er een half jaar geleden wel om gevraagd, een emg van mijn been, maar dat vond ze toen niet nodig. Ik volg haar echt niet.
Ik moet over 2 weken terug voor de uitslag en ik breng mijn schouder dan weer ter sprake.

Fianna

Fianna

21-10-2011 om 15:14

hoe is het nu met je zenuwontsteking?

Gonzo18

Gonzo18

21-10-2011 om 18:38 Topicstarter

Fianna

Ik vind het toch vreemd hoe dat gaat. Maar ja, de reumatoloog waar ik ben geweest deed ook vreemd. Drukker met andere dingen dan met mij dus ik ga donderdag als ik uitslag krijg dat wel even zeggen. En afscheid nemen want bij haar ga ik dus niet blijven.
En die zenuwontsteking zit er nog. Pijnstillers halen veel pijn weg maar ik word wel duf van de pijnstiller. Maar ik kan wel weer uit de voeten. Gisteren met kinderen naar Dolfianrium geweest en dat gin redelijk. Vakantie bijna voorbij dus maandag ga ik gewoon werken, denk dat dat wel lukt. Ben wel nog steeds benieuwd hoe lang het duurt. Schijnt wisselend te zijn. Nou ja, ik moet over anderhalve week weer terug en dan ga ik het vragen. En wie weet is het dan weg
Jij sterkte met wachten op weer een uitslag. Ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.