Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

13-05-2011 om 11:09

Ziekte van Crohn bloeduitslagen goed, maar leverwaarden iets te hoog,is dat vaker bij Crohn?

ik ben 7,5mnd geleden bevallen van ons derde kindje,na mijn tweede zwangerschap heb ik de ziekte van chron gekregen(waarschijnlijk na de eerste al,toenhad ik al klachten),nu heb ik bloedlaten prikken en gister op crontole was alles goed,alleen de leverwaarden waren wat te hoog,dat was de vorige controle net na de bevalling ook en ze waren niet extreem hoog,dus ze zei niet direct verontrustend,maar ze wilde wel dat ik een echo liet maken,ik vroeg wat kan dat betekenen dan,ze zei dat wil zeggen dat er wat vet om of in(weet ik niet precies meer)ziten dat dat kan wijzen op diabetes of hepatitus c,dus ik kreeg het wel even benauwd,maarja
eerst de echo maar even afwachten over 2 weken!
De internist/arts zei dat het wel vaker is na een zwangerschap,maar ik ben vergeten te vragen of dit dan verband heeft met de chron,of er los van staat?
Herkent iemand dit,ben gewoon een beetje geschrokken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-05-2011 om 11:57

Combinatie is bekend

ja, dat komt vaker voor. Maar mij is vooral de combinatie andersom bekend. Bij leverziekten heeft een aanzienlijk deel van de patienten ook darmproblemen.

Mijn ex was eerst bekend met colitus ulcerosa en bleek een aantal jaar later ook nog 2 leveraandoeningen te hebben.

Het is goed dat het gecontroleerd wordt.

Klopt inderdaad

het komt vaker voor. Mijn man heeft Crohn en een leverziekte. Altijd goed laten controleren.

karin

karin

13-05-2011 om 22:16

Bedankt,maar eerder waren de waarden altijd goed!

Bedankt,maar eerder waren de waarden altijd goed van de lever of nooit hoger,sinds de bevalling wel,ik hoop op
een positieve uitslag,maar ik wist niet dat ze aan de hand van een echo al kunnen nagaan of je hep.c hebt of diabetes enz,ik bedoel ook dat ze aan de hand van dat orgaan dat kunnen zien...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.