Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ziektekostenverzekering: welke?

Hallo,
ik zit met ziektekostenverzekering bij zilveren kruis.
prima, snelle afhandeling. alleen lage dekking voor de voor mij belangirjke dingen: bril en orhontie(?). chiropractor is wel goed.

nu ben ik zoekende en kom uit bij ohra. 200 euro per 2 jaar bril(nu 90 euro per 3 jaar)
orthondie tot 1500 euro, nu 500 euro.

maar is deze wel goed? wie helpt mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
annemir

annemir

22-10-2010 om 22:31 Topicstarter

Nog even

Nog even.. Ik heb zelf een bril en ook 2 kids. Kan dus aardig oplopen.

(null)

Nasha 1st

Nasha 1st

22-10-2010 om 23:19

Nog niet veel bekend

je zal nog even geduld moeten hebben...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-10-2010 om 23:58

Vergelijkingssite

Ik zit bij Zorg en Zekerheid. Kijk eens naar de AV-Gezzin. Ook ik maak gebruik van hulpmiddelen zoals bril/lenzen; daarnaast veelvuldig gebruik van fysiotherapie, psychische hulp en straks zoon een beugel. Prima premie en een ruime dekking (inclusief tandarts); de klantenservice vind ik ook erg goed.
Een goede vergelijkingssite is trouwens zorgplanet http://www.zorgplanet.nl/gezin/

annemir

annemir

24-10-2010 om 17:54 Topicstarter

Gekeken

hoi,
zorg en zekerheid had ik gekeken. alleen het verschil is niet groot met mijn huidige.
ook geen grote vergoeding voor bril. ik wil echt per 2 jaar 200 euro per persoon anders heb ik elders geen voordeel.

nasha, de precieze prijzen maken me niet zoveel uit, het gaat me om dekking

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-10-2010 om 18:16

Brilvergoeding

Als je zo een ruime vergoeding wilt voor brillen zijn er verzekeringen die dat bieden maar dan betaal je fors meer premie (tegen de 200 euro per maand). Kijk eens op zorgplanet.nl; daar kan je zoeken op hoogste vergoedingen voor bepaalde zaken. Het is en blijft een kwestie van wikken en wegen: wel meer vergoeding voor dit, dan minder vergoeding voor dat.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-10-2010 om 20:15

je zal dingen tegen elkaar weg moeten strepen. Als je een enorm hoge premie betaald om een hoge brilvergoeding te krijgen, moet je je afvragen of dat zinvol is....Want je betaalt bij ZZ fors minder premie en dan kun je zelf de rest apart zetten om die bril toch te betalen.

Ik had uitgerekend dat het mij zo'n 400 euro op jaarbasis ging schelen bij de overstap van Menzis naar ZZ.

annemir

annemir

25-10-2010 om 18:42 Topicstarter

Oké

Hoi,
ja dat is zo dat de premie dan meer is. het gaat ook niet alleen om een bril.
de rest van onze verzekering is prima. alleen dus bril en ortho. maar ja, hebben we later ortho nodig? dat is dus de vraag...

als ik zou overstappen is het dus eigenlijk alleen voor ortho en bril.
vandaar dat een andere verzekering wel goede vergoeding voor bril moet hebben, wil ik overstappen zeg maar.

ik ga even bij zorgplanet kijken,dank je wel

annemir

annemir

25-10-2010 om 19:20 Topicstarter

900 euro

ik heb nu gezien dat we voor ortho niet zomaar 900 euro voor een beugel krijgen,maar 900 euro per jaar.
wordt zo'n uitgave uitgesmeerd omdat een beugel langer gedragen word? of in eens?
als het uitgesmeerd wordt valt deze vergoeding dus wel mee...

Nasha 1st

Nasha 1st

25-10-2010 om 20:18

Maximum bedrag?

is er nog ergens een max bedrag genoemd? Als het 900 euro per jaar is en je mag maar max 2000 decl kom je er dus niet....

annemir

annemir

25-10-2010 om 21:01 Topicstarter

Nee

Hoi nasha,
nee die staat er niet. dan valt mijn ziektekostenverzekering wel mee.
ik baal wel van de bril die eens per 3 jaar maar 95 euro vergoed wordt.
alleen bij pearle 200 euro. mijn twee zoons en ik hebben een bril.
ik doe er zeker drie jaar mee,maar de jongens zijn echte jongens en we zitten elke week in de winkel om ze recht te zetten..
ik zou wel wat vaker willen kopen, ook ivm groei van het hoofd

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-10-2010 om 23:43

Vergoeding

Ik draag normaal gesproken lenzen (speciale maandlenzen) en wissel af met een bril vanwege oogallergieen. Dus ik moet kiezen of ik een bril (titaniummontuur met extra dunne glazen) gedeeltelijk vergoed krijg eens in de twee jaar of mijn lenzen. Heb vorig jaar al mijn lensvergoeding verbruikt en kan dus pas volgend jaar augustus weer een nieuwe bril vergoed krijgen. Maar ook maar voor de helft aangezien hij zo'n 700 euro moet gaan kosten... Ik ga dus maar voor die bril want mijn oude is ruim 10 jaar oud en voldoet absoluut niet meer.
In de tussentijd moet ik mijn lenzen zelf betalen. Zucht. Geen standaard goedkope hulpmiddelen voor mij;-( Ik vind het niet terecht dat dit soort noodzakelijke hulpmiddelen niet geheel vergoed worden. Neem mij mijn bril/lenzen en hoorapparaten af en ik kan beslist niet meer functioneren. En het hakt er behoorlijk in op een minimum-inkomen. Dan ook nog de Concerta voor zoonlief zelf moeten betalen en de melatonine. Nee, dat zorgstelsel is niet geweldig en het wordt alleen maar erger...
Mijn opticien is trouwens Eye Wish Groeneveld. Met die Zorg en Zekerheid verzekering krijg je nog eens extra korting op een bril dus dat is fijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.