Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zo labiel voor menstruatie

Wie weet wat te gebruiken om mijn emontionele dip voor mn menstruatie te verminderen? Het lijkt wel steeds erger te worden in de loop van de jaren. Ik spreek iedere keer met mezelf af dat het "maar de hormonen" zijn maar ik ben iedere keer toch weer heel emontioneel, down en ongelukkig en krijg mezelf er niet uit.
Tnx!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh nou join the club

ik heb een tijd veel profijt gehad van het stil leggen van mijn cyclus door de prikpil. Je hebt ook de mirena, dan word je ook niet ongesteld.

Tirza G.

Tirza G.

10-03-2011 om 20:32

vitamine B6 in een hoge dosering (100 mg). Wil ook wel eens helpen.

Tirza

jopi

jopi

10-03-2011 om 22:05 Topicstarter

Tnx

Dank voor de reaktie. Ik ga maar eens B6 inslaan. Net even gegoogled op PMS en zo te lezen is er niet veel meer dan dat, sporten, anti-depressiva en pilgebruik dat kan helpen. Ben na jaren pil gebruik zo blij dat ik die niet meer hoeft te slikken dat ik daar niet voor open sta. Ook spiraaltje zou ik vervelend vinden, omdat wij juist voor sterillisatie gekozen hebben als anti-conceptie zodat ik niet meer aan de hormonen zou hoeven.

Morgen maar eens naar de drogist voor potje B6. Ik en PMS, my new best friend....

Veel meer opties

Er zijn nog veel meer opties hoor, http://www.careforwomen.nl/pms dan nog http://www.pmsartsen.ahmas.nl/modules/home/php/
Verder zijn er bij erge PMS diverse medicijnen mogelijk, maar daar zijn ook weer nadelen aan verbonden. Jasmin schijnt wel goed te helpen maar moet je zelf betalen en is meen ik duur.
Ik ga ervoor naar de gyn, om te overleggen, want ik duik op dit moment best ver weg elke keer.
Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

11-03-2011 om 11:44

Teunisbloemolie capsules, is ook een bekende remedie, ik merk zeker effect!

Gynaecoloog

Ik ben ooit eens doorgestuurd ivm PMS naar een zg 'vrouwvriendelijke' kliniek, in Zeist. Daar konden ze er ook niets aan doen, maar ze wisten wel een stel leefregels waar je je aan moest houden en waarvan het minder zou worden oa:niet gekruid eten, niet snoepen, geen koffie, geen alcohol... en zo waren er nog een paar dergelijke adviezen. Voor mij leek het of mijn leven dan niet echt leuker zou worden, maar als je het wilt uitproberen kan het natuurlijk wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.