Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Paracetamol

Paracetamol

09-02-2010 om 20:41

Zo lang griep?

Ik heb nu al 10 dagen tegen de 39 graden koorts. Wie heeft ook weleens zo lang griep gehad? Ik word het meer dan zat.Gisteren bij de huisarts geweest, die heeft me helemaal nagekeken en toen was de koorts naar de 37.6 in de ochtend, maar gisteravond weer vrolijk terug naar 38,6 en vandaag idem dito.Werken zal deze week wel niet meer lukken (ik had belangrijke afspraken, daar baal ik van)
Herkent iemand dit? Ik bel morgen de huisarts weer, dat zit al in de planning.
Oja wat ik ook heb: als ik mijn armen optil doet het erg pijn in schouders en biceps.Volgens de huisarts van het vele liggen maar ik lig nu al 2 dagen niet meer op bed maar toch gaat het niet weg. Raar he!Ik mag er Naproxen voor nemen maar als ik de koorts druk heb ik het idee dat die griep NOOOOOIT weggaat.

Paracetamol

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Griep?

Is het wel griep? Langdurige koorts kan ook bijv door nierbekkenontsteking zijn. Maar je urine is wsch wel nagekeken door de HA?

Paracetamol

Paracetamol

09-02-2010 om 21:48

Nee dat is het niet..

Hoi,

Nee want er zijn geen symptomen die in die richting wijzen.

Paracetamol

Manlief

Vorige week is mijn man meer dan een week ziek geweest. 's Ochtends geen koorts en 's avonds steeg het weer richting de 39 graden. Hij is naar de dokter geweest en heeft een ab-kuur gehad. Binnen 3 dagen was hij er toen vanaf.

koentje

koentje

10-02-2010 om 09:18

Is je

thermometer niet gewoon stuk?
Heb je geen andere klachten dan de koorts?

Paracetamol

Paracetamol

10-02-2010 om 09:40

Griepklachten ja, en die zijn in overeenstemming met de gemeten temperatuur.

Paracetamol

MariaV

MariaV

10-02-2010 om 10:48

Normaal

Goh, ik dacht dat twee weken koorts heel normaal was bij echte influenza. Ik heb dat pas 1 keer gehad, dus ik ben geen expert op dat vlak.
Overigens, antibiotica doen niets tegen griep (Lies). Griep is een virus, antibiotica werken tegen bacteriƫn. Wel kun je een bacteriƫle infectie bij je griep krijgen, dan helpen AB wel tegen die infectie.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

10-02-2010 om 21:42

Nee hoor zus maria

Hier is het officiele advies dat als je meer dan 7 dagen hoge koorts hebt je de dokter moet raadplegen. De griep kan dan wel degelijk een infectie veroorzaakt hebben. Over het algemeen maakt het immuunsysteem in 3 tot 7 dagen korte metten met het virus. Je kunt je dan nog wel een tijd zwak voelen, maar langer echt hoge koorts hoort er niet bij.
Jose

Paracetamol

Paracetamol

12-02-2010 om 12:39

Update

Gisteren de 11e dag koorts, maar nu iets lager 38.Vanochtend 36.7
Ik heb inmiddels sinds 2 dagen een antibioticakuur (mijn voorhoofdsholtes lijken nu iets minder ontstoken)en er is bloed geprikt dus ik word ik de gaten gehouden.

Griep kan i.p. geen kwaad maar je moet alert zijn op complicaties.

Paracetamol

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.