Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zo vaak verkouden

Ik ben sinds een paar jaar om de haverklap verkouden. Als ik 6 weken niets mankeer, ben ik al blij. Gisteren begon het wéér. Het slaat ook steeds op mijn keel, ik heb een jaar of 4 geleden een fikse keelontsteking gehad (nou ja, was een virus volgens de huisarts, dus hij kon er niets voor geven) en sindsdien gaat de verkoudheid standaard gepaard met keelpijn. Om gek van te worden.
Maar ja, de HA doet er weinig aan.
Hebben jullie misschien tips of moet ik de HA eens aanpakken
P.S. ik heb een dochter van 4 die eigenlijk nooit ziek is en heel af en toe een beetje verkouden is. Zou zij het doorgeefluik kunnen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-03-2011 om 20:33

Dochter

mijn huisarts heeft er zelfs een naam voor: het jonge ouder syndroom. Mijn lief heeft er nu ook last van. Nooit verkouden de laatste jaren, maar sinds hij wat met mij heeft en daardoor regelmatig contact met mijn dochter is hij ook regelmatig verkouden.

Annet

Annet

28-03-2011 om 21:30

Nieuw kdv, psz of school, geeft ziekte bij ouders

Onze ervaring is dat wij vaker ziek worden als kinderen van kdv, psz of school veranderen. Dit geld met name voor babies t/m kleuters.
Dit gebeurde bij start KDV, verhuizing naar nieuw KDV ivm verhuizing van woonplaats en daarna verhuizing van school ivm verhuizing van woonplaats.
Elke nieuwe plek betekende nieuwe virussen voor ons, kind had nergens last van.

Ja hoor

kleine kinderen en dus minder slaap, drukker en hectischer leven. Het avondeten schiet er voor ons ook regelmatig bij in (de kinderen niet hoor). Dus verlaagde weerstand en dan pik je elk virusje dat langs huppelt, vrolijk mee itt de kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.